Zatímco tak ještě před pěti lety provázely presentace automobilových novinek nejrůznější doprovodná show a půvabné dívky nepřetržitě pózovaly fotografům, tak jsme letos během dvou novinářských dnů prakticky žádnou velkou show neviděli. Tu a tam sice bylo možno společně oživit snímek automobilu sličnou dívkou, jako třeba u nového kabrioletu Opel Astra či studie vozu budoucnosti Pininfarina OSée nebo zbrusu nového soutěžního Mitsubishi Lancer Evo VII.
Během úvodních dvou dnů, vyhrazených výhradně novinářům se nejvíce snažila trojice dívek, která se svým rytmickým vystoupením snažila přilákat pozornost médií na navigační systémy firmy Alpine.
U Mitsubishi jsme potkali jednu z největších hvězd Ženevského autosalonu, čtyřnásobného mistra světa a vítěze letošní Rallye Monte Carlo finského soutěžáka Tommi Mäkinena, který si s chutí vyzkoušel i „play-station“ z pozice soutěžního Mitsubishi. O týden později si v Portugalsku připsal na své konto už 22.vítězství ve světové rallye.
Podstatně blíž než Mäkinen to má do Ženevy Švýcar Clay Regazzoni, bývalý vynikající pilot formule 1 na voze Ferrari. V roce 1970 skončil vítěz tří Velkých cen třetí v mistrovství světa formule jedna a o čtyři roky později se stal vicemistrem světa. Na svém invalidním vozíku nemůže nikdy v Ženevě chybět a jeho názory na vystavené exponáty mají stále svoji váhu. A ani jinak nezahálí. Se speciálním upraveným Mercedesem Benz se zúčastňuje především dálkových soutěží, loni se zúčastnil mj. Maratonu z Londýna do Sydney historických vozidel.
Nejplošší automobil, jen 97 cm vysoký a první sportovní automobil, který jezdí na benzín i energii získanou z odpadu (bioplyn) představila malá švýcarská firma Rinspeed. Bivalentní motor není však jedinou zajímavostí vozu, mezi další patří například Dynamic Cockpit Control Concept, který umožňuje dynamické naklánění kokpitu v zatáčkách. O této zajímavé studii připravujeme samostatný materiál.
Značnou pozornost budil obří elektromobil KAZ vyvinutý v Japonsku. Překvapil nejen svými rozměry (délka 6,7 m, šíře 1,9 m výška 1,7 m), ale hlavně čtyřmi nápravami, z nichž dvě přední jsou řiditelné. Vůz pohání osm synchonních elektromotorů umístěných v každém kole. Jejich celkový výkon 440 kW (590 k) by měl stačit na rychlost 300 km/h. Každý z osmi cestujících má k dispozici komfortní křeslo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas