Zcela nový originální výkonný dieselový motor od Infiniti v prodeji již od počátku léta

Nový šestiválec objemu 3 litru V6 s 24 ventily bude k dispozici v obou řadách oblíbených crossoverů Infiniti EX a FX, následně pak i v luxusním sedanu Infiniti M.

Nový dieselový motor hraje v evropské strategii společnosti Infiniti klíčovou roli.

Vozy Infiniti se od svého uvedení na evropský trh před necelým rokem dočkaly nadšených ohlasů od zákazníků i motoristického tisku. V současné době je v prodeji pět modelových řad – G37 sedan, coupé a cabrio spolu s modely EX a FX. Na 15 trzích bylo prodáno přes 2000 vozů Infiniti, a to přesto, že se vstup značky na evropský trh odehrál v době nejhorší globální recese za několik desetiletí.

Letos bude představen šestý model, Infiniti M, který rovněž nabídne volbu mezi benzinovým motorem a novým třílitrovým dieselem.

„Úspěch prodeje značky Infiniti v Evropě v době všeobecné finanční nejistoty jasně ukázal přitažlivost těchto vozů pro náročné zákazníky. Do podvědomí zákazníků jsme se zapsali jako luxusní a výkonná značka, a to zejména díky špičkovému a mnohokrát oceněnému benzinovému motoru, který pohání většinu modelů,“ uvedl Jim Wright, vicepresident společnosti Infiniti Europe. „Od začátku nám však bylo jasné, že Infiniti musí v Evropě nabídnout také ucelenou řadu výkonných dieselových motorů, a to zejména v exkluzivním segmentu vozů SUV, kde mají dieselové verze významný podíl.“

„I když jsme uvažovali o možnosti přizpůsobit pro Infiniti existující vysokoobjemový dieselový motor, rychle jsme zjistili, že žádný typ na trhu přesně nevyhovuje našim požadavkům. Potřebovali jsme motor, který by se vyznačoval nejen vysokým výkonem, ale také mimořádně kultivovaným chodem. Proto jsme se rozhodli vyvinout v rámci partnerství vlastní výkonný diesel, který by byl hoden nést označení Infiniti,“ doplnil Wright.

Výkonové parametry mluví samy za sebe: 175 kW (238 k) výkonu a mohutný točivý moment 550 Nm v kombinaci se standardní sedmistupňovou automatickou převodovkou zrychlí model EX30d z nuly na 100 km/h za 7,9 s a model FX30d za 8,3 s. Rezerva točivého momentu je pak nejlépe poznat při předjíždění.

O novém motoru V6 diesel podrobně:

Nový motor s označením V9X byl vyvinut v Evropě konstruktéry společnosti Infiniti ve spolupráci s inženýry ze společností Renault a Nissan. Vyrábí se v moderním závodě ve francouzském Cleonu, který leží asi 100 km západně od Paříže. Nová pohonná jednotka byla od samého začátku navržena tak, aby splňovala požadavky společnosti Infiniti na výkonný a přitom výjimečně kultivovaný tichý dieselový motor. Motor V9X bude netradičně osazován do verzí s pohonem předních, zadních i všech kol.

Motorový prostor modelů Infiniti EX a FX, které byly původně navrženy pouze jako benzinové, současně vyžadoval kompaktní provedení motoru, konstruktéři se proto rozhodli pro ideální úhel válců motoru nezvyklých 65 stupňů, který umožnil elegantní osazení jediného turbodmychadla do vidlice..

Klíčovým prvkem úspěchu nového šestiválce však byla volba materiálu pro blok motoru. Konstruktéři se rozhodli použít speciální uhlíkovou ocelolitinu (CGI – Compacted Graphite Iron). Tento materiál nabízí všechny výhody litiny a vyznačuje se vysokou tuhostí a absorpcí hluku, aniž by byl nadměrně těžký. I když je tedy CGI těžší než hliník, do bloku motoru není třeba přidávat výztužná žebra ani materiál pro utlumení hluku a rozdíl v hmotnosti je poměrně malý.

Pevnost a tuhost materiál CGI je až o 75 % vyšší než u šedé litiny, která se pro bloky válců motorů nejčastěji používá. Chová se také lépe než hliník při vysokých teplotách – jeho odolnost vůči únavě je až pětkrát vyšší. A co je nejdůležitější, typický blok motoru z tohoto materiálu může být o více než 20 % lehčí než stejný blok z litiny.

Aby struktura motoru odpovídala požadovaným vysokým úrovním výkonu a točivého momentu, byla celková tuhost konstrukce ve fázi návrhu optimalizována pomocí řady specializovaných prvků. Patří mezi ně například velké a tuhé spojovací čelo mezi měničem momentu a motorem, blok válců z lisované uhlíkové oceli s polohlubokými plášti, přímá montáž doplňků na klikové skříni, integrovaná konzola motoru v horních krytech časování, strukturovaná olejová vana, robustní kryt měniče momentu a axiální ložisko na straně převodovky.

Výsledkem je kompaktní a moderní pohonná jednotka s robustním designem, která splňuje dva hlavní cíle návrhu: vysokou kultivovanost bez negativního vlivu na vyvážení podvozku. Konstruktéři při testech zjistili, že motor V9X vykazuje nejnižší vibrace v pásmu 250 Hz a 500 Hz ze všech srovnávaných motorů.

Motor používaný v modelech Infiniti má odlišný blok válců a nově navržený klikový hřídel, stejně jako nové nebo přepracované rozvody sání, systém vstřikování paliva, recirkulaci výfukových plynů, turbodmychadlo, olejovou vanu a sestavu katalyzátoru. Je také jinak vyladěn s ohledem na citlivější reakci a jeho vnější vzhled ladí s vizuální identitou a designovým výrazem značky Infiniti.

Rozdíly mezi benzinovými a dieselovými verzemi modelů EX a FX jsou rovněž dalekosáhlé a zahrnují nový přední pomocný rám, upravené přední nárazníky pro lepší přívod vzduchu do motorového prostoru a přepracované plechové díly motorového prostoru s ohledem na přídavné chladiče.

Nový motor využívá novou technologii přímého vstřikování: Konstrukce spalovací komory byla optimalizována pro dosažení lepší rovnováhy mez emisemi a spotřebou paliva. Došlo také ke snížení Kompresní poměr byl snížen na 16:1 s ohledem na ekonomii a emise, snížení hluku, vibrací a dosažení kultivovanějšího chodu.

Hloubka kuželových lůžek ventilů byla snížena a byly použity miniaturní sedmiotvorové vstřikovací trysky, přičemž došlo k rozšíření komůrky a úpravě úhlu rozptylu s cílem dosažení lepšího vířivého efektu a omezení tepelných ztrát. Vnitřní tření motoru bylo sníženo použitím ultrahladkých součástí, jako je například kovaný klikový hřídel s povrchovou úpravou Micro Finish.

Vysokých úrovní točivého momentu a výkonu ve srovnání s konkurencí bylo dosaženo díky použití jednoho většího turbodmychadla, které je osazeno ve vidlici motoru, chladiče vzduchu a poslední generace vstřikování paliva od firmy Bosch se systémem Common Rail. Systém využívá piezoelektrické vstřikovače a pracuje s tlakem 1800 barů.

Výsledný výkon motoru činí 175 kW (238 k) a točivý moment 550 Nm. Motor dosahuje nejvyššího točivého momentu již při 1 750 ot/min a tuto hodnotu drží až do 2 500 ot/min. A motor dosahuje 500 Nm již od pouhých 1 500 ot/min. Volnoběžné otáčky jsou výjimečně nízké: 650 ot/min, a to bez hluku, vibrací a nepravidelností, s jakými se u dieselových motorů často setkáváme.

Citlivost plynového pedálu je výjimečná a i když je hluk motoru minimální, speciální ladění výfukového potrubí vydává za prudké akcelerace kolem 2 500 ot/min příjemně sportovní zvuk.

Kultivovaný motor doplňuje sedmistupňová automatická převodovka Infiniti, která je u modelů EX a FX ve standardní výbavě a která byla vyladěna tak, aby plně využila výhod vysokého točivého momentu.

Nový dieselový motor má tak kultivovaný chod, že řidič jej pozná od benzinového jen podle toho, kde začíná červené pole na otáčkoměru. Ať již běží na volnoběh nebo ve 2000 otáčkách, podle zvuku nepoznáte, co je pod kapotou.

Nový šestiválec vybaven také řadou inovativních prvků zaměřených na nízkou spotřebu, snížení emisí a zvýšení spolehlivosti: patří mezi ně například systém recirkulace výfukových plynů s chlazením (EGR – Exhaust Gas Recirculation), který snižuje emise oxidů dusíku. Součástí chladiče systému EGR je integrované přemostění výfukového potrubí, které pomáhá rychle dosáhnout optimální teploty po spuštění motoru, aby mohla být využita plná kapacita chlazení. K dalšímu snížení teploty výfukových plynů slouží vodní okruh chladiče EGR, který pomáhá dále snížit emise oxidu uhličitého a uhlovodíků.

Neméně důležité je ošetření emisí ve výfukovém potrubí. Systém využívá ocelový katalyzátor, který pracuje s menší tlakovou ztrátou ve srovnání s keramickým systémem, exotermický katalyzátor a katalytický filtr pevných částic (DPF – Diesel Particulate Filter), které jsou umístěné ve společném obalu. Toto uspořádání doplňuje sedmý vstřikovač paliva, který se nachází ve výfuku. Tento vstřikovač je aktivován při regeneraci filtru pevných částic (proces probíhá bez nutnosti zásahu ze strany řidiče) a současně zabraňuje možnému znečištění motorového oleje nespáleným palivem. Umožňuje rovněž regeneraci filtru při nízkém zatížení (například při volnoběhu) a zajišťuje tak vysokou úroveň efektivity za všech jízdních podmínek spolu s optimalizací intervalů výměny oleje.

Kromě vysokého výkonu a výjimečné kultivovanosti došlo také ke snížení emisí CO2 u modelu EX na 224 g/km a kombinované spotřeby na 8,4 l/100 km. U modelu FX tyto hodnoty činí 240 g/km 9,0 l/100 km.

Součástí úsilí o dosažení maximální spolehlivosti při vývoji bylo také více než 12 000 testovacích hodin trvanlivosti na zkušebních linkách, při kterých podélně a napříč uložené vývojové motory V9X ujely přes 1 250 000 km. Každý motor navíc před montáží vozidla absolvuje samostatný testovací cyklus na zkušební lince.

„Když jsme uváděli vozy Infiniti do Evropy, bylo nám jasné, že náš první úkol spočívá ve vytvoření povědomí o exkluzivní luxusní značce s nejvyšší úrovní kvality servisu a následné péče. Nyní můžeme ve svém úsilí pokročit dále. Nový dieselový motor nám otevírá mnohem větší segment trhu, aniž by to bylo v rozporu s našimi základními hodnotami. A co víc, je to zkrátka výjimečný motor s mimořádným točivým momentem od velmi nízkých otáček, který zajišťuje postupnou lineární akceleraci bez typických nevýhod, jako je nežádoucí hluk a vibrace. Vytvoření zcela nového sportovního dieselového motoru nám pomohlo zachovat si kombinaci výkonu a luxusu, kterou zákazníci od značky Infiniti očekávají, spolu s dosažením nižších emisí a menší spotřeby paliva. Výsledek je výhodný pro všechny,“ dodal Jim Wright.

Společnost Infiniti

– pochází z Japonska. Její nabídka výkonných sedanů, vozů coupé, cabrio, SUV a crossoverů je nyní k dispozici po celém světě prostřednictvím exkluzivní sítě center Infiniti a prodejců, kteří společně usilují o výjimečné služby s individuálním přístupem k zákazníkům.

Další informace najdete na adrese Infiniti.com.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Auto Palace pro ČR a SR v roce 2015 prodala rekordní počet aut: celkem 11 910 a současně tím překonala hranici 100 000 prodaných vozů za 25 roků svého působení v České a Slovenské republice

Společnost Auto Palace pro ČR a SR v...

Společnost upevnila svojí pozici v top 3 největších tuzemských prodejců automobilů. Auto Palace na Spořilově: Společnosti se dařilo také ve fleetových obchodech – ve kterých zaznamenala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Historicky první prémiový kompakt „Q30 Active Compact“ od značky Infiniti se představí 15.září ve světové premiéře v rámci letošního mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu

Historicky první prémiový kompakt...

Model Q30 bude oficiálně odhalen ve Frankfurtu během tiskové konference Infiniti 15. září v 10:15 hodin. Jedinečný expresivní zevnějšek nového modelu Q30 – klade důraz na dynamiku, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Beach Party pro dospělé i jejich děti propukne již dnes – tento pátek v Auto Palace Spořilov

Beach Party pro dospělé i jejich děti...

Dealerská síť Auto Palace chystá již na tento pátek akci ve velkém stylu. Kromě kulinářské show KODO Gril Party značky Mazda, která proběhne napříč dealerstvími v ČR, přichystala...