Nový cee’d v provedení hatchback – navržený, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě
– je sofistikovanější, hospodárnější, kultivovanější a podmanivější než jeho předchůdce. Zcela určitě naváže na úspěch první generace, čímž v Evropě dále posílí postavení značky Kia mezi předními automobilovými výrobci.
Nový cee’d o celkové délce 4,3 metru má delší, nižší a uhlazenější karoserii než původní model. Aerodynamická silueta získala optimální tvar během rozsáhlého testování v nejmodernějším aerodynamickém tunelu Kia. Vyšší kvalita materiálů použitých v interiéru a širší nabídka technicky vyspělých prvků výbavy snese srovnání s nejlepšími konkurenty ve třídě.
Motory
V České republice bude nový cee’d k dispozici se dvěma benzinovými (1.4 MPI, 1.6 GDI) a dvěma naftovými (1.4 WGT, 1.6 VGT) motory s rozpětím výkonů od 66 kW do 99 kW.
Modernizace motorů přinesla snížení spotřeby paliva v průměru o 4 procenta napříč modelovou řadou. Nejhospodárnější volbou je turbodiesel o výkonu 94 kW s paketem Kia EcoDynamics, který má kombinovanou spotřebu pouhých 3,7 l/100 km s emisemi CO2 jen 97 g/km.
Na vrcholu nabídky benzinových motorů stojí motor Gamma GDI 1.6 litru vybavený nejmodernější technikou přímého vstřikování benzinu, která maximalizuje výkon 99 kW a točivý moment 165 N.m. S motorem 1.6 GDI může být spojena zcela nová dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission). Ta zajišťuje hladké řazení pro maximální jízdní komfort a přispívá k výraznému snížení spotřeby paliva i emisí CO2, v porovnání s dosavadními konvenčními automatickými převodovkami.
Jako dobře utajenou předpremiéru odhalil šéfdesignér společnosti Kia Peter Schreyer 6. března na tiskové konferenci Kia zcela nový cee’d v provedení kombi. Detailní informace o tomto důležitém modelu budou zveřejněny před zahájením prodeje v průběhu letošního roku.
Kia Ray EV
– představená v prosinci 2011, je městským vozem s nulovými emisemi a dojezdem až 139 km na jedno nabití. To trvá na rychlonabíjecí stanici pouhých 25 minut. Ray EV o délce 3,6 metru byl zkonstruován exkluzivně pro korejský trh, kde se již prodává. Jeho přední kola pohání elektromotor o výkonu 50 kW napájený z vysokokapacitního akumulátoru Li-Poly o kapacitě 16,4 kWh.
Koncept Kia Track’ster
Po své premiéře na letošním autosalonu v Chicagu slaví v Ženevě evropskou premiéru také koncept Track’ster. Vychází z modelu Kia Soul, ale má však ještě vyhraněnější styl.
Koncept vystavený na autosalonu v Ženevě je z velké části beze změn v porovnání s vozem představeným na autosalonu v Chicagu, jen pro Evropu nahradil dvoulitrovou jednotku o výkonu 186 kW amerického provedení benzinový motor 1.6 litru.
Tento motor kombinuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu (GDI), aby nabídl pozoruhodný výkon 158 kW, který je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím elektronicky řízeného systému pohonu všech kol. Snížený sportovní podvozek, větší brzdy a speciální leštěná kola poskytují konceptu Track‘ster velmi dobré jízdní vlastnosti.
Nové koncepty Kia IVI a UCD
V Ženevě jsou rovněž vystaveny nové koncepty Kia IVI (In-Vehicle Infotainment) a UCD (User-Centred Driving), které byly poprvé vystaveny v lednu na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tyto koncepty nabízejí pohled do budoucnosti automobilových informačních, bezpečnostních a zábavních systémů s rozmanitými funkcemi. Kia kromě toho vystavuje technologie poháněcího ústrojí, které přispívají k nejlepším hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 ve své třídě. Ukázkou pokrokových řešení z vývojových center Kia, aplikovaných na poháněcích ústrojích, je také např. dvouspojková převodovka DCT vlastní konstrukce, která slaví svůj debut v novém cee’du, nebo mimořádně hospodárný tříválcový naftový motor o objemu 1.1 litru.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas