Posádka týmu ACCR Lak Racing21, Vojtěch Štajf a Veronika Havelková, nedokončila 44. SILMET Rally Příbram, tradiční soutěž v rámci domácího šampionátu. Během první sekce bohužel po částečném vyjetí z trati poškodila závěs kola svého vozu Škoda Fabia RS Rally2 a musela ze závodu předčasně odstoupit.
Soutěž, která o uplynulém víkendu nabídla celkem osm rychlostních zkoušek na Příbramsku a Sedlčansku, slibovala vysokou atraktivitu nejen díky atraktivním tratím, ale také velmi kvalitní startovní listině – nejen s početnou skupinou vozů kategorie R5 a Rally2, ale dokonce i se dvěma speciály WRC.
Pražský jezdec Vojtěch Štajf, který v posledních několika ročnících Rally Příbram slavil vždy třetí místo na cílové rampě, odstartoval s navigátorkou Veronikou Havelkovou se záměrem pokusit se o toto pódiové umístění i letos. Bohužel tento plán posádky ACCR Lak Racing21 zhatila jezdecká chyba Vojtěcha Štajfa na třetím měřeném úseku, nedaleko populárního diváckého místa v obci Dublovice. V poměrně vysoké rychlosti se jeho ŠKODA Fabia RS Rally2 dostala v mírné zatáčce částečně mimo trať a skrytá betonová obruč následně poškodila pravé přední zavěšení vozu, což mělo za následek nucené odstoupení ze soutěže. Nedošlo naštěstí ke zranění posádky ani k výraznému poškození závodního vozu.
„Mrzí mě, co se stalo, protože jsme se s Veronikou snažili jet ve velkém tempu, bohužel jsme ale v trávě zavadili o skrytý beton. Někdy má jezdec při podobném širším průjezdu a malém vyjetí z trati štěstí, jindy zase smůlu. Už na testu jsme výrazně zapracovali na nastavení vozu a byl jsem s tím velmi spokojený. Samozřejmě jsem v soutěžním režimu na Rally Příbram chtěl najít limity tohoto nastavení a zmíněný přehledný úsek před Dublovicemi se mi zdál bezpečný pro větší nasazení. Naše Fabia sice polovinou vozu opustila asfalt a vjela na travnatý okraj, ale bez oné skryté překážky bychom se určitě vrátili zpět – o to jsem se samozřejmě za volantem snažil. Bohužel v trávě byla zarostlá betonová obruč, následovala rána do pravého předního kola a po zastavení v poli jsme zjistili, že to dál nepůjde,“ popisuje první okamžiky z inkriminovaného místa Vojtěch Štajf a dodává: „Ze soutěže jsme tak museli odstoupit kvůli poškození vozu, což se mi naposledy stalo ve Vyškově v roce 2021 s Fabií R5. Paradoxně šlo o stejnou rychlostní zkoušku, ve které jsme havarovali s Frantou Rajnohou v roce 2020 a odstoupili tehdy v závěru soutěže z průběžného vedení. Příště si na Dublovické erzetě budu muset dávat větší pozor i v takových zdánlivě bezpečných úsecích.“
Na stejné rychlostní zkoušce odstoupila pro technickou závadu záhy také druhá posádka týmu ACCR Racing21 – Vladimír Zelinka a Matylda Štajfová. Na divácky oblíbeném Dublovickém skoku praskla u historického vozu Opel Ascona A hnací hřídel a posádka se musela se soutěží rozloučit.
Naproti tomu třetí týmová posádka ve složení Jiří Káňa a Dominik Slováček po celou dobu soutěže bojovala ve vyrovnaném duelu s vozem Opel Kadett C GT/E o celkové vítězství v kategorii historiků. Nakonec skončila po skvělém výkonu na druhém místě v klasifikaci RSS historiků se ztrátou pouhých osmi desetin sekundy a získala prvenství ve třídě 2B.