Zákazníci věnují výběru nového vozu dva měsíce a 8 blízkých osob požádají o radu

  • Při výběru nového vozu patří mezi první rozhodnutí rozměry a druh karoserie, specifikace motoru a cena
  • Více než polovina všech zákazníků používá před návštěvou prodejce konfigurátor na webových stránkách výrobce
  • Každý třetí zákazník dává přednost automobilu s vyšší polohou sedadel, například SUV

Třiapadesátiletá osoba, která je fanouškem SUV a nákupnímu rozhodování věnuje dva měsíce. To je typický profil nového zákazníka na evropském trhu s automobily podle studie, kterou připravilo oddělení výzkumu trhu ve společnosti SEAT. V případě značky SEAT je však průměrný věk zákazníků mnohem nižší, 44 let. Co však lidi vede k tomu, aby si pořídili automobil? Jaké prvky výbavy a funkce považujeme za prioritu? Podívejme se podrobněji na celý nákupní proces, který mnoho zákazníků absolvuje, než učiní konečné rozhodnutí.

Proč si koupit nový automobil?

Jedná se o druhý největší výdaj po pořízení bydlení. Pro 55 % zákazníků je důvodem pro koupi nového vozu věk a počet ujetých kilometrů u jejich dosavadního automobilu. Dvacet procent vozidel se prodává díky požadavkům na vyšší úroveň bezpečnosti, více vnitřního prostoru, nižší spotřebu paliva nebo nejmodernější technologie ve výbavě vozu. Dalších 15 % zákazníků tvrdí, že jsou motivováni rodinnými okolnostmi, například svatbou, rozvodem nebo příchodem nového člena rodiny. Zbývajících 10 % zahrnuje ostatní osobní faktory, jako je změna zaměstnání nebo dokončení studia.

Osm a půl týdne

Tak dlouho obvykle trvá nákupní proces. Čtyřicet pět procent lidí se nejdříve rozhoduje, jaký druh a rozměry karoserie chtějí. Dvacet čtyři procent zákazníků začíná úvahou o druhu motoru (vznětový, zážehový nebo hybridní pohon), zatímco 17 % má striktně stanovený rozpočet a zbývajících 14 % chce specifickou značku. Enrique Pastor, vedoucí oddělení výzkumu trhu a produktové strategie, říká, že 55 % budoucích kupujících, kteří mají na začátku představu o nějaké konkrétní značce, změní během nákupního procesu své preference.

Internet ano, ale také osobní přístup

Devět z 10 kupujících přiznává, že jejich konečné rozhodnutí ovlivňují doporučení jejich nejbližších. Obvykle žádají o radu v průměru 8 přátel nebo členů rodiny. Navzdory vzestupu digitálních nástrojů, jako jsou konfigurátory na webových stránkách výrobců (používá je 56 % zákazníků), hrají i nadále rozhodující roli prodejci. Padesát pět procent zákazníků oceňuje zdvořilé chování, výhodnější cenu a individuální možnosti financování více než blízkost – polovina všech zákazníků nekupuje svůj automobil od nejbližšího prodejce.

Poprvé

Koupě prvního automobilu patří mezi okamžiky, které si pamatujeme po celý život. Váhání je obvykle spojeno s očekáváním, a možná proto lidé hledají více rad a zkušeností. Tito zákazníci před uskutečněním nákupu navštíví až 10 dealerství různých značek, čtyřikrát více než zákazníci, kteří si nekupují automobil poprvé. A také probírají doporučení v průměru s 15 přáteli a členy rodiny. Čtyřicet procent lidí, kteří si kupují automobil poprvé, spojuje svůj nákup s pracovními účely.

Měsíční splátky, nebo úhrada celé kupní ceny

Značky v současnosti financují polovinu prodaných vozů prostřednictvím vlastních finančních společností. Tento podíl se od roku 2003, kdy byly hlavními věřiteli banky, zdvojnásobil. Pouhých 38 % kupujících si může dovolit financovat nákup automobilu ze svých úspor, což je o 12 procentních bodů méně než před 15 lety.

Jízda bez omezení

Třicet pět procent zákazníků, kteří si vybrali hybridní pohon nebo elektromobil, přiznává, že jsou motivováni omezeními jízdy v obdobích s nadměrně znečištěným ovzduším. Tato nová ekologická legislativa již platí v mnoha velkých evropských městech, jako je Barcelona, Madrid nebo Paříž.

SUV s výjimečným designem

Design je zásadní pro 41 % budoucích zákazníků. Před pouhými 15 lety to bylo jen 29 %. Současně 30 % zákazníků hledá automobily s vysokou polohou sedadel. S tím souvisí vzestup poptávky po vozidlech kategorie SUV, jako jsou modely SEAT Ateca, Arona nebo nové Tarraco. Již 33 % všech automobilů na evropských silnicích jsou SUV.

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...