Slavnostním položením základního kamene 1. 11. 1999 Škoda Auto zahájila výstavbu nového závodu na výrobu motorů a převodovek. Tento dosud největší dílčí investiční projekt automobilky vůbec předpokládá dosažení cílové kapacity 500.000 motorů a 500.000 převodovek Škoda. Nový výrobní závod o ploše 80.000 m2 v areálu hlavního závodu v Mladé Boleslavi by měl být dokončen v roce 2001 a je součástí ambiciózních plánů rozvoje společnosti Škoda Auto, která chce zvýšit výrobu a prodej nejméně na 500.000 automobilů ročně.
Škoda Auto je vnímána širokou veřejností doma i v zahraničí jako nejlepší podnik české ekonomiky a příklad zdařilé privatizace díky spojení se strategickým partnerem. Toto spojení přinese národnímu hospodářství v dalších letech velmi potřebné výnosy v podobě daní, ale také rostoucího exportu automobilů, které napomáhají zlepšovat image i ostatních českých výrobků ve světě.
Zahajovaný projekt nové výrobny agregátů je důkazem kompetentnosti značky Škoda založené na více než stoleté místní tradici inženýrského a řemeslného umu. Škoda jako plně funkční značka dokazuje, že umí nejen kvalitně vyrábět, ale také vyvíjet agregáty, které jsou srdcem každého automobilu. Špičková technologie umožní v novém závodě vyrábět motory s třemi až pěti válci. Škoda Auto se již uskutečninými dodávkami motoru Škoda obsahu 1,0 litru značkám SEAT a VW stala aktivním členem koncernu VW.
V novém závodě na výrobu motorů a převodovek Škoda získá špičkovou kvalifikovanou práci 3.000 zaměstnanců, kteří sem budou převedeni ze stávajících výrobních provozů a bude posílena jejich pracovní perspektiva. Budou se zde vyrábět vodou chlazené celohliníkové čtyřválcové motory Škoda, jako jsou motor 1,0 MPI/37kW; 2V s převodovkou SK 14K, motor 1,4 MPI/50 kW; 2V a převodovka SK 14H, převodovku MQ 200 a motory na dále rozvíjené konstrukční bázi EA 111. Technologie nového závodu umožní později vyrábět motory s třemi až pěti válci. Většinu motorů a převodovek využije Škoda Auto v nabídce svých produktů, tyto moderní agregáty nabídne rovněž dalším značkám koncernu Volkswagen.
Škoda Auto získala od vlády České republiky investiční pobídky v hodnotě 21,9 miliónu dolarů. O tuto částku bude snížena daňová povinnost vyplývající z hospodářských výsledků nového závodu na výrobu agregátů.
Škoda Auto je od roku 1991 členem skupiny Volkswagen (70 % akcií). Od roku 1991 se výroba a prodej zvýšily více než dvojnásobně (1998: prodáno zákazníkům 363.500 vozů) při sedminásobně zvýšeném obratu (1998: 105,7 miliardy Kč). Zisk po zdanění činil v roce 1998 celkem 2,24 miliardy Kč (proti 1997 zvýšení o 92 %). Na léta 1999 až 2003 schválili akcionáři plán automobilky investovat do nových produktů a technologií s nimi spojených celkem 65 miliard Kč (3,4 miliardy DM).
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií