Koncem roku 1930 společnost připravila nákladní tříkolku motocyklového typu, vlastně motocykl s rozšířeným rámem, nesoucí vzadu poměrně velkou ložnou plocha valníkového typu a dvě kola s ráfky z lisovaného plechu. V roce 1931 se vyrobilo jen 66 tříkolek, ale produkce ve třicátých letech stále vzrůstala. První export směřoval o rok později do Číny. Tříkolka Mazda TCS byla poháněna vzduchem chlazeným jednoválcovým motorem o objemu 654 cm3 a výkonu 10 kW. Uvezla 400 kg nákladu. V roce 1940 vzniklo několik prototypů malých osobních automobilů. Slibný vývoj však přerušila druhá světová válka. Nejtěžší okamžik přišel 6.srpna 1945, kdy na Hirošimu dopadla atomová puma. Vzhledem k nedostatku materiálu a surovin byla produkce obnovena až v prosinci 1945, kdy vzniklo deset nových tříkolek. Poválečná výroba pokračovala typem GB se silnějším motorem o objemu 700 cm3 a výkonu 11 kW. Také užitečná hmotnost vzrostla na 500 kg.
Přestože se v roce 1950 představil první čtyřkolový užitkový vůz Mazda, výroba tříkolek pokračovala až do konce šedesátých let. Konstrukce Mazda T600 se pak stala základem výroby u korejské firmy Kia Motors. V roce 1960 přešla Mazda na velkosériovou výrobu osobních typů miniautomobilem Mazda R360 Coupé. Ale o tom až příště.
Tomáš Hyan
převzato z MAZDA NEWS jaro 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií