- Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1];
- Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje nárůst o 42,1 %;
- Nárůst obratu divize Automobile Peugeot Citroën DS (PCD) činí 13,3 %:
- Výrazný nárůst podílu na evropském trhu (+0,7 procentního bodu)[3];
- Úspěch nových modelů na všech trzích;
- Obrat automobilové divize OV činí 4,8 mld. €;
- Rozšíření výrobních podniků na mezinárodní úrovni: partnerství podepsaná v Alžírsku, Namibii, Malajsii a v Číně.
Obrat skupiny PSA za první čtvrtletí roku 2018 dosáhl 18 182 milionů EUR, oproti 12 798 mil. € v prvním čtvrtletí 2017. Kumulovaný kurs od spuštění plánu Push to Pass při stejných směnných kurzech a stejném okruhu konsolidace činí 21,6 %[4].
Obrat automobilové divize PCD dosáhl 10 214 mil. €, tj. +13,3 % oproti 1. čtvrtletí 2017. Bylo to především v důsledku zlepšení objemů a složení zemí (+6,0 %), dále díky lepšímu sortimentnímu složení nabídky (+4,5 %), spojeného s celosvětovou úspěšností nových modelů skupiny. A konečně prodeje partnerům (+3,9 %) více než kompenzovaly negativní dopad směnných kurzů (-2,8 %). Obrat automobilové divize OV činil v 1. čtvrtletí letošního roku 4 838 mil. €.
Objemy celosvětových prodejů v 1. čtvrtletí 2018 vzrostly ve všech regionech (Evropa, Střední východ a Afrika, Latinská Amerika, Eurasie, Indie-Tichomoří a Čína) a dosáhly rekordního počtu 1,05 milionů prodaných vozů.
Skladové zásoby PCD na konci března 2018 vzrostly na 438 000 vozidel[5] (včetně skladových zásob nezávislé distribuční sítě) a oproti konci března 2017 se tak zvýšily o 48 000 vozů. Skladové zásoby OV dosáhly na konci března 2018 celkem 219 000 vozů.
Finanční ředitel a člen představenstva skupiny PSA Jean-Baptiste de Chatillon k tomu uvedl: „Důsledné provádění strategického plánu Push to Pass a plánu oživení společnosti Opel Vauxhall umožní učinit z těchto vynikajících výsledků solidní základ pro budoucnost.“
Vyhlídky trhu
V roce 2018 skupina očekává stabilní automobilový trh v Evropě, růst o 4 % v Latinské Americe, o 10 % v Rusku a o 2 % v Číně.
Operativní cíle
Plán Push to Pass stanovil pro skupinu PSA (mimo Opel Vauxhall) tyto cíle:
– průměrná provozní marže[6] v období 2016–2018 u automobilové divize 4,5 %, cíl pro rok 2021 více než 6 %;
– růst obratu skupiny v období 2015–2018 o 10 %[7], cíl do roku 2021 dalších 15 %7.
[1] Objemy světových prodejů skupiny PSA zahrnují prodeje společnosti Opel Vauxhall (OV) od 1. srpna 2017
[2] Obrat skupiny PSA zahrnuje společnost Opel Vauxhall (OV) od 1. srpna 2017
[3] Podíl PCD na trhu, Q1 2018 vs. Q1 2017
[4] K 31. 3. 2018, růst při stejném směnném kursu (2015) a stálém okruhu konsolidace (bez OV) versus obrat k 31.3.2015.
[5] Mimo JV v Číně a Indii, včetně nezávislé distribuční sítě.
[6] Hospodářský výsledek z provozní činnosti k obratu
[7] Při stejném směnném kursu (2015) a stálém okruhu konsolidace (bez OV)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.