Patří mezi ně nový, technicky vyspělý 3litrový vznětový motor V6, vylepšený 2,5litorový motor, nová výbava, vyšší úroveň pasivní bezpečnosti, vyšší kvalita interiéru a řada vizuálních změn, které podtrhují osobitý vzhled těchto modelů.
Zcela nový vznětový motor V6
– s přímým vstřikováním a turbodmychadlem vyvinula aliance společností Renault a Nissan. Výsledkem jejich spolupráce je pohonná jednotka s vysokým výkonem v nízkých otáčkách, s vytříbeným chováním a příkladnou reakcí na plynový pedál.
Zásadní význam má v tomto případě materiál zvolený pro motorový blok – Compacted Graphite Iron (CGI), který nabízí všechny výhody lité oceli, včetně vysoké tuhosti a pohlcování hluku, ovšem bez vysoké hmotnosti. Kompresní poměr byl snížen na 16:1, a to jak kvůli snížení spotřeby a emisí, tak i hluku a vibrací. Vnitřní tření motoru bylo sníženo použitím mimořádně hladkých součástí, jako například kovaná ocel s povrchovou úpravou Micro Finish použitá na klikové hřídeli.
Špičkové úrovně točivého momentu a výkonu je dosaženo zásluhou relativně velkého jednostupňového turbodmychadla, mezichladiče a nejnovější generace vstřikování paliva Bosch typu „common rail“. Motor má výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 550 Nm. Maximálního výkonu je dosahováno v pásmu otáček už od 1700 min-1 až do 2500 min-1 a volnoběžné otáčky jsou mimořádně nízké – 650 min-1, navíc zcela bez vibrací a hluku obvykle spojovaného se vznětovými motory.
Hodnoty emisí splňují požadavky normy Euro 5. Snížení emisí bylo dosaženo díky změnám ve spalovací komoře a využitím systému recirkulace výfukových plynů (EGR).
Vylepšený 2,5litrový čtyřválec
Jemným vyladěním bylo dosaženo nárůstu výkonu i točivého momentu – maximální výkon nyní činí 140 kW (190 k) a točivý moment vzrostl na 450 Nm. Navíc byla snížena spotřeba a zredukovány emise.
Nové modelové verze doznaly vnější změny v předních i zadních partiích karosérie.
Délka se u obou modelů zvětšila o 80 mm, nárazníky jsou zaoblenější a dávají vozům sportovnější vizáž. Vpředu je nová kapota, přepracovaná mřížka chladiče a nová sestava nárazníku. Nové provedení mají světlomety s výraznými xenonovými výbojkami (model Pathfinder).
Změny interiéru
Většina změn uvnitř kabiny modelů Navara i Pathfinder se zaměřila na zvýšení kvality – změny zahrnují nové spínače, čalounění, nové chromové prvky či přepracované přístroje.
Volitelnou součástí výbavy je nový integrovaný navigační, komunikační a audio systém Nissan Connect Premium. Uživatelsky přátelský systém využívající pevný disk o kapacitě 40 GB nabízí dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením a technologií trojrozměrného displeje Birdview, rozšířeno bylo mapové pokrytí.
Aktivní bezpečnost je zvýšena zásluhou elektronického stabilizačního programu Nissan ESP (nově u modelu Navara). Funkční výbavu vylepšuje nový omezovač rychlosti, který je začleněn do stávajícího tempomatu.
Novým prvkem u modelu Navara je zadní parkovací kamera, která poskytuje lepší výhled zejména při parkování s plně naloženou korbou, nebo při zakrytí nákladového prostoru pevnou střechou.
Modernizované modely Navara a Pathfinder, které byly představeny na ženevském autosalónu, budou na český trh uvedeny v druhé polovině dubna. Již nyní si je mohou zákazníci objednat – Nissan Navara od 801 300 Kč, Pathfinder od 849 000 Kč.
Vlajková loď této modelové řady s 3litrovým motorem bude k dispozici v průběhu června.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií