VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Před více než rokem jsem testoval Polo s výkonným šestnáctiventilovým motorem 1,4 litru s výkonem 100 k. Polo s tímto motorem jsem v testu, který vyšel v Periskopu právě před rokem – 30.4.1999, velmi kladně hodnotil. Uvítal jsem tedy možnost zažít znovu týden s Polem, ale s motorem s polovičním výkonem – to je 50 k.


Od února tohoto roku se prodává na našem trhu Polo ve zmodernizované podobě a s řadou technických inovací. Nové Volkswagen Polo má nový design karoserie i interiér. Celkově tužší karoserie je plně galvanizována s dvanáctiletou zárukou proti prorezivění.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Nové Polo má větší světlomety s čirým krycím sklem a změněnými nárazníky. Zvětšený firemní emblém zasahuje až do kapoty motoru. Kapota se otvírá snadněji a jistí ji nově plynové teleskopické vzpěry. Také záď vozu byla přepracována s poznávací značkou umístěnou v zadním nárazníku. Přehledné přístroje jsou modře podsvětlené, otáčkoměr i rychloměr mají originální číselníky s okrasnými kruhovými rámečky s malými vyvrtanými otvory, které dávají vzhledu přístrojové desky sportovní charakter. Povrch palubní desky je z nového materiálu stejně jako čalounění dveřních výplní a sedadel. Polo přes své malé rozměry – délka je pouze 374 cm –má dostatečný prostor pro řidiče i ostatní cestující. Objem zavazadlového prostoru je 245 litrů, po sklopení zadních sedadel 975 litrů.

Podvozek nového Pola má vylepšené zavěšení kol a úpravy na ramenech přední nápravy – to vše jsem pocítil jak při testování vozu v jistějším vedení stopy a celkové lepší stabilitě vozu tak i snížením vibrací přenášených do řízení. Převodové stupně pětirychlostní převodovky jsou dobře odstupňované, dráhy řazení jsou krátké a přesné.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Čtyřválcový benzinový motor testovaného modelu Pola je nejmenšího obsahu a výkonu, který je do Pola nabízen – obsah má pouze 1,0 litr a nejvyšší výkon 50k (37 kW) dosahuje při 5 000 ot/min. Maximální Podle mého názoru je tento motor dostatečně výkonný i pro svižnější jízdu, samozřejmě se včasným řazením a využíváním otáček motoru v rozmezí od 3 000 do 3 600 ot/min, což jsou otáčky, kdy motor dosahuje maximálního točivého momentu (86 Nm). Na dálnici při rychlosti 130 km/hod má motor cca 4 300 ot/min a bez potíží si tuto na dálnici nejvyšší povolenou rychlost udržuje. Výrobce udává nejvyšší rychlost 151 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 17,7 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu jsem dosáhl během testu 5,5 l/100 km, při čemž jsem jezdil svižně, ale většinou pouze ve dvou osobách.

Ještě rád bych se o jedné skutečnosti zmínil: VW Polo má velmi dobře zpracovanou příručku pro uživatele, obsahuje mimo jiné i kapitolu o hospodárné a ekologické jízdě.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

VW Polo s motorem 1,0 je nabízeno ve třech stupních výbavy: se základní výbavou je cena 274 500 Kč, ve výbavě Trendline 294 700 a v nejbohatší výbavě Comfortline 302 700 Kč. V současné době je Polo nabízeno v mimořádné nabídce za ceny snížené cca o 12 000 Kč ve všech třech výše uvedených stupních výbavy. Ceny jsem zjišťoval 26.4.2000 v prodejně Auto Jarov v Praze na Žižkově.

VW Polo je nabízeno celkem s pěti různými čtyřválcovými benzinovými motory: mimo testovaného Pola s motorem 1,0 litru ještě s motory obsahu 1,4 litru s výkonem 60 k (44 kW), nebo 1,4 16V s výkonem 75 k (55 kW) anebo 1,4 16V se zvýšeným výkonem 100 k (74 kW), dále pak s motorem obsahu 1,6 litru s výkonem 125 k (95 kW). Dále můžete volit mezi třemi naftovými motory a to: čtyřválcovým 1,9 D s výkonem 64 k (47 kW) a 1,9 SDI se stejným výkonem anebo tříválcovým 1,4 TDI s výkonem 75 k (55 kW).


Ceny VW Pola se podle druhu motoru a stupně výbavy pohybují od 266 200 Kč až po 470 500 Kč v nejbohatší výbavě Highline. Nejvýkonnější motor 1,6 je dodáván pouze s výbavou GTI za cenu 456 600 Kč. Některé modely mohou být vybaveny i automatickou převodovkou. Je možné též objednat širokou škálu dodatkové výbavy od stíračů s dešťovým senzorem až po navigační systém.

VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru
VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru
VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...