Když v srpnu roku 2002 vyjel první Golf R32, vzbudil opravdové nadšení: Produkční model poháněný motorem o výkonu 177 kW/241 k nabízel ryzí adrenalinové zážitky a stal se takovým fenoménem, že se jich nakonec prodalo třikrát více, než automobilka původně plánovala.
A dnes je na startovní čáře připravená vrcholná verze modelové řady Golf – nový Golf R32, postavený na bázi modelu Golfu páté generace, který svého předchůdce výkonově ještě překonává.



Nový Golf R32 je poháněný zážehovým šestiválcem 3.2 V6 o výkonu 184 kW/250 k, který pohání prostřednictvím systému 4MOTION všechna kola. Nastupující model se veřejnosti představí na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Datum zahájení prodeje a cena v ČR budou stanoveny později.
Zvnějšku lze nový Golf R32 rozeznat nejenom podle loga „R32“, ale i podle řady designových specialit. Dravý nováček má např. originální velkou stříbrnou masku chladiče, připomínající svým tvarem štít, v horní části masky je dvojité příčné žebro z hliníku. Mohutný nasávací otvor pod registrační značkou přivádí vzduch k výkonnému motoru. Také zadní část vozu je designově řešená jako jednodílný nárazník v barvě karoserie, pouze střední část, tvarovaná jako difuzér, je vyvedená v černé barvě. Doprostřed zadního nárazníku jsou vsazeny dvě koncovky výfuku z leštěné nerezové oceli. Mohutný zadní spojler vytváří potřebný aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech. Golf R32 je opticky jakoby přitisknutý k vozovce, což je do značné míry dáno snížením světlé výšky vozu o 20 mm.
Nový Golf R32 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech „Zolder“, která se svým designem s dvaceti paprsky odvolávají na styling kol prvního modelu Golf R32. Velká litá kola nebrání pohledu na modře lakované třmeny kotoučových brzd – disky mají vpředu průměr 345 mm, vzadu pak 310 mm. Na osmnáctipalcové ráfky jsou obuty pneumatiky rozměru 225/40 R18 konstruované pro rychlosti až 300 km/h.
Golf R32 nové generace dosahuje rychlosti 250 km/h a v nabídce bude jak se šestistupňovou manuální převodovku, tak i (na přání) se dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. S ní dokáže nový model zrychlit z 0 na 100 km/h ještě rychleji, než s „manuálem“: Za 6,2 namísto 6,5 sekundy.
Ryze sportovnímu duchu modelu Golf R32 odpovídá i provedení interiéru. Palubní přístroje dostaly specifický design, sedadla jsou sportovně tvarovaná, pedály jsou vyrobeny z hliníku, sportovní volant je obšitý kůží, která je v místech dotyku s dlaní řidiče perforovaná.
Golf nabízí širokou možnost výběru pohonných jednotek. Výkonová škála šesti zážehových a čtyř vznětových motorů řady Golf nyní sahá od 55 kW/75 k až po 184 kW/250 k. A ještě v tomto roce se nabídka rozroste o další dva mimořádně zajímavé agregáty.