VW Fox: prostorový zázrak?

V Evropě začal VW nabízet model Fox teprve letos, ale už půldruhého roku se vyrábí v Brazílii a Mexiku.

VW Fox má znamenat návrat k lidovému vozu, neboť takový chyběl u VW už pěkně dlouho. Poté co si VW vzal pod svá křídla značky Bentley a Bugatti, tak trochu ztratil kontakt s lidmi, kteří přepočítávají každou korunu.

VW Fox: prostorový zázrak?
VW Fox: prostorový zázrak?
VW Fox: prostorový zázrak?


Proto je tady auto, které potěší. S jednou karosérií, třemi dveřmi, spartánskou výbavou, čtyřmi místy a třemi motory. Mělo by částečně nahradit Lupo, ovšem kromě sportovní verze GTI a turbodieselu se spotřebou tří litrů.

VW Fox: prostorový zázrak?
VW Fox: prostorový zázrak?
VW Fox: prostorový zázrak?


Ačkoliv vypadá na pohled jako hodně malý automobil, uvnitř nabízí místa nadprůměrně. S délkou 3,83 metru je sice o 9 centimetrů kratší než Polo, ale o 7 centimetrů vyšší (1,66 m). V šířce i rozvoru jsou stejné (2,46 m).


Fox má sice jen dvoje boční dveře, ale ty se otevírají pod velkým úhlem. Navíc zasahují až do linie střechy, čímž umožní pohodlné nastupování, prakticky na úrovni malého MPV. Zadní lavice je úmyslně jen dvoumístná, aby oba cestující měli dost místa. Mezi sedačkami je konzole na nápoje. Právě interiér je největším překvapením Foxe a nezadá si ani s Polem. Místa jako v minivanu.


Jednoduché přístrojové desce vévodí rychloměr, po jehož stranách jsou otáčkoměr a palivoměr, oba stejně velké. Trochu nezvyklé řešení, ale za chvíli si zvyknete. Uvnitř převládají tvrdé a tmavé plasty. Nejsou sice drahé, ale čistě zpracované. To je daň za snížení ceny na minimum.


Proto základní výbava zahrnuje pouze dva čelní airbagy a ABS. Připlatit si musíte mimo jiné za elektrické ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání, boční airbagy, výškově stavitelný volant, posilovač řízení nebo klimatizaci. Ani posuvná zadní lavice není v základní ceně. Podle toho jestli chcete větší pohodlí anebo upřednostníte zavazadlový prostor, můžete pak zadní sedadla posouvat o 15 cm. Jejich sklopením se objem zvětší z 260 na 1016 litrů.


Třetí dveře jdou díky velké výšce vozu otevírat hodně nahoru. Umožní sice dobrou manipulaci se zavazadly, ale na druhou stranu přístup trochu omezuje vyšší úložná hrana včetně mohutného zadního nárazníku. Jeho tuhost však oceníte v okamžiku, kdy do vás někdo narazí.


Ze tří pohonných jednotek se k nám dováží pouze benzinový tříválec o objemu 1,2 litru. Největšího výkonu 55 k dosahuje při 4750/min, ale už ve 1750 má k dispozici 106 N.m točivého momentu. Dobře utlumený motor s decentním projevem spotřebuje na sto kilometrů zhruba šest litrů. Problém mu nedělá ani pružná akcelerace ve vyšších rychlostech a při plném obsazení zvládne v pohodě i stotřicítku. Podvozek dobře drží stopu, jen v zatáčkách nás může překvapit větší náklon karoserie.


Pro jiné trhy je v nabídce ještě benzinový čtyřválec 1.4 (75 k, 124 N.m při 2750/min s kombinovanou spotřebou 6,7 l/100 km) nebo vznětový přeplňovaný tříválec TDi 1.4 (70 k, 155 N.m při 1600 – 2800/min, 4,9 l/100 km). O těchto variantách se však zatím pro český trh neuvažuje.


VW Fox není jen do města, ale také na delší cesty. V zásadě nepatří mezi nejmenší automobily a taky nemá. Cíl je vyšší – poskytnout plněhodnotné auta za co možná nejnižší cenu. A to se mu daří.

Rozměry

  • VW Fox – 3828 x 1660 x 1544 mm
  • PSA, Toyota 3430 x 1630 x 1470 mm

Ceny

  • VW Fox – 244 900 Kč
  • PSA/Toyota 236 900/259 900 Kč

Kolínským trojčatům (Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo) tak vyrostl zdatný konkurent, a to nejen cenově, ale také kvalitním dílenským zpracováním a už zmíněným prostorem uvnitř. Určitě v nás zanechal lepší dojem.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...