Nepříjemnosti první etapy
– prozrazuje Václav Pech jun., po které se spolujezdcem Petrem Uhlem šli spát na druhém místě se ztrátou 4,7 vteřiny na vedoucího továrního jezdce škodovky Kopeckého:
„Letošní trať na Hustopečích byla asi nejtěžší, kterou jsem zde zažil. Po večerní a noční bouřce se vyplavilo na cesty velké množství bláta a písku, navíc místa, která jsou obvykle pokryta typickým místním prachem z vinohradů, se proměnila v uklouzané blátíčko. A tak jsem na 4-té rychlostce nedobrzdil v pravém odbočení a musel s Miníkem „zaparkovat“ nedobrovolně mezi vinohrady. Trvalo asi 15 s než se mi podařilo vrátit na silnici. Tato moje chyba měla na celkový výsledek asi největší podíl, ale i to k rallye patří.“
Ve druhé etapě
– už soutěžící zažili ty pravé Hustopeče, jak je všichni znají z předchozích let. Teplota začala stoupat ke třicítce a bláto se měnilo na prach. „Moc jsem se mezi etapami nevyspal, únava byla v tom velkém horku během dne znát a zejména v závěru jsem v sobě hledal fyzické rezervy. Cítil jsem, že auto skvěle funguje a máme na to držet s tovární mladoboleslavskou jedničkou Honzou Kopeckým krok. Jeli jsme zcela naplno a naše ztráta před závěrečnými dvěma testy byla 4 s. Předposlední rychlostní zkouška se nám perfektně povedla a podařilo se ztrátu snížit. Měl na to vliv i můj zkušený spolujezdec Petr Uhel, na kterého jsem se mohl opět bezmezně spolehnout. Proto před závěrečnou 15 km dlouhou rychlostní zkouškou nás dělilo pouhých 1,1 vteřiny od tovární škodovky. Jeli jsme ji opravdu naplno až do posledního metru, ale na vítězství to nestačilo. Po takovém vyrovnaném závodě trvalo zklamání jen chviličku, protože tohle druhé místo má pro náš tým obrovskou váhu. Upevnili jsme si průběžné vedení v šampionátu a získali slušnou porci bodů i díky etapovému vítězství. Až do závěru jsme bojovali, ale hlavně nám už spolehlivě fungoval Miník. I náš hlavní technik Jan Kubíček si cení více druhého místa z této rallye, než našeho vítězství ze Šumavy nebo Krumlova, a tvrdí, že konkurenceschopnost Miníka se projevila jednoznačně až zde v Hustopečích, neboť souboj s továrním jezdcem a vozem byla zkouška nejtěžší,“ uzavírá ale i tak spokojený Václav Pech jun., kterého od vítězství při Rallye Hustopeče dělily jen „nicotné“ 2,2 vteřiny.
Ing. Jiří Jirovec, ředitel společnosti Invelt s.r.o. komentuje průběh soutěže:
„V pátek a sobotu jsme bojovali s tím nejlepším, co v naší kategorii na světě existuje. Honza za volantem Fabie byl zatím k neporažení, ale chtěli jsme to na něj zkusit i když jsme si sami říkali, že to bude asi sousto nad naše síly. Nicméně se ukázalo, že jsme došli s vývojem našeho vozu asi dál než jsme sami čekali. Věděl jsem od Václava, že si nový set up moc pochvaluje a výsledek na Krumlově už leccos napověděl. Stále jsme ale čekali na toto srovnání proti tovární posádce na suchém povrchu. Dopadlo to výborně. Samozřejmě, vítězství by potěšilo, ale v koncovce to nebylo až tak podstatné. Důležité je to, že se můžeme na následujících dvou velkých soutěžích pustit do boje o titul bez zbytečné přítěže pochybností. Letošní titul, ať už ho získá kdokoliv, bude zjevně tvrdě vybojovaný…,“
Celkové výsledky Rallye Hustopeče 2013
1. | Kopecký Jan / Dresler Pavel | Škoda Fabia S2000 | 00:00:00.0 |
2. | Pech Václav / Uhel Petr | Mini John Cooper Works S2000 | 00:00:02.2 |
3. | Tarabus J. / Trunkát Daniel | Škoda Fabia S2000 | 00:01:42.6 |
4. | Jelínek Jan / Machů Petr | Škoda Fabia S2000 | 00:03:36.4 |
5. | Odložilík R. / Tureček Martin | Škoda Fabia S2000 | 00:03:46.5 |
EuroOil–invelt team teď čekají tři týdny intenzivní přípravy na Rallye Bohemia, která se jede již druhý červencový víkend.
Více na:
www.VaclavPech.cz, www.vaclavpech-fanclub.cz, www.invelt.com, www.minimotorsport.cz
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií