Velmi podrobná informace o Renaultu Captur, který přichází do prodeje na náš trh

Je určena automobilovým fandům, fandům značky Renault a zejména těm, kteří uvažují o koupi tohoto nového modelu a chtějí se podrobně seznámit s jeho přednostmi.

Velmi podrobná informace o Renaultu Captur, který přichází do prodeje na náš trh
Velmi podrobná informace o Renaultu Captur, který přichází do prodeje na náš trh
Velmi podrobná informace o Renaultu Captur, který přichází do prodeje na náš trh
Velmi podrobná informace o Renaultu Captur, který přichází do prodeje na náš trh

1 – Emocionální, funkční, inovativní

Styl nového crossoveru od firmy Renault představuje syntézu praktických a velkorysých inovací. Renault Captur se inspiroval automobilovým konceptem, po kterém přebírá ducha a jméno.

První městský crossover Renault Captur má to nejlepší z vozu MPV, z modelu SUV a hatchbacku. Plynulost jeho tvarů vytváří živou, svalnatou a empatickou karoserii. Jeho expresivní styl a praktické funkce jsou pozvánkou za objevováním světa ve dvou… nebo jako rodina.“

Captur přebírá jméno, styl a detaily své múzy:

  • Expresivní přední část strukturovaná kolem velkého vertikálního kosočtverce na černém lesklém pozadí
  • Celkově evokují křivky s jemně propracovanou boční linií pohyb a lehkost
  • Svalnatý design boků a podběhů kol
  • Velká kola uvnitř výrazných blatníků propůjčují vozu sportovní a robustní charakter
  • Polepy střechy přejímají původní siluetu střechy automobilového konceptu
  • Vzdušný design palubní desky
  • Elastické úložné sítě na zádní straně opěradel předních sedadel evokují sportovní svět jachtinku nebo hor. Připomínají sedadla a vybavení zavazadlového prostoru automobilového konceptu
  • Hra uklidňujících světel důmyslné zásuvky nahrazující tradiční přihrádku spolujezdce
  • Specifická teplá barva „oranžová Arizona“, která je zároveň barvou uvedení sériového vozidla na trh.

Stvořen pro každodenní praktičnost

Svými kompaktními rozměry (4,12 m x 1,77 m x 1,57 m) a velkými koly (16 nebo 17 palců) odráží své sportovní poslání a určení pro volný čas. Jeho zvýšená světlá výška (200 mm) ho povyšuje na úroveň crossoverů.

Renault Captur je robustní a vypadá impozantnější a hodnotnější, než by se podle jeho skutečných rozměrů mohlo zdát. Tvary vozu Renault Captur jsou plynulé a svalnaté. Linie nabývá na dynamičnosti díky nakloněnému a předsazenému čelnímu oknu. Boční ochranné části vozu představují ochranný štít pro všechny městské i mimoměstské eskapády. Díky zadním horizontálním světlům rozděleným do dvou částí nabízejí dveře zavazadlového prostoru větší možnost otevření bez následného efektu „krychle“. Podběhy kol jsou vyplněny velkými disky.

Svými stylovými detaily, které jsou zároveň funkční, originální i moderní, zdůrazňuje Renault Captur svoji velkou praktičnost. Například spodní části dveří jsou zkonstruovány tak, aby chránily prahy dveří před znečistěním při nastupování.

Sady personalizací pro inspiraci za účelem promítnutí přání

Klienti mohou vytvořit svou vlastní kombinaci, harmonicky sladit interiér a exteriér, a to díky sadám za atraktivní ceny. Nabídka týkající se personalizace je v podstatě strukturována do tří odlišujících se světů „Captur“, „Map“ a „Cross“, z nichž každý evokuje specifické téma: únik, eleganci nebo město. Tyto světy představují příklady možných konfigurací.

U vozidla Renault Captur lze zvolit:

Pokud jde o exteriér:

  • dvoubarevný barevný odstín pro odlišení střechy, sloupků A a kryty zpětných zrcátek od zbytku karoserie,
  • ozdobné prvky v barvách černá, oranžová, slonová kost nebo chrom na liště v přední masky chladiče, orámování předních mlhových světel, liště na bočních ochranných částech, liště na víku zavazadlového prostoru,
  • barvu disků kol z lehké slitiny: oranžová, slonová kost nebo černá
  • typ polepu kapoty, střechy nebo dveří zavazadlového prostoru.

Pokud jde o interiér:

  • celkovou atmosféru vnitřního prostoru ve světlém nebo tmavém provedení,
  • vnitřní barevné ozdobné prvky v barvách oranžová, slonová kost, chromovaná, šedá, modrá nebo zelená použité na orámování výduchů vzduchu, totemu, reproduktorech a na přihrádce spolujezdce ve formě zásuvky „Easy Life“,
  • 6 různých čalounění (bez zipů) na druhé úrovni výbavy a 6 různých čalounění opatřených zipy „Zip Collection“ ve 2. úrovni výbavy, ve standardu u 3. úrovně,
  • 3 tématické packy (Captur, Map, Cross) za účelem ozdobení a sladění volantu a čalounění s vnějšími polepy.

Dominantní barvy pro disky kol z lehké slitiny a barevné sady pro oživení exteriéru a interiéru jsou sladěny se zvolenými barevnými odstíny exteriéru. Pokud jde o nabídku dvoubarevného provedení, znásobuje možnosti, přičemž je odlišena barva střechy od zbytku karoserie.

Personalizace vozu Renault Captur se odlišuje svoji jednoduchostí, rozmanitostí a kvalitou.

  • Integrovaná již od samotné koncepce vozu: volba, diverzita, originalita.
  • Rozdělená na četné zóny v interiéru i exteriéru, které lze upravovat, přičemž v exteriéru umožňuje řádově dvě stě kombinací a v interiéru cca sto.
  • Lze ji jednoduše koordinovat na všech dotčených zónách a v souladu s barevnými odstíny střechy.
  • K dispozici u verzí v jádru řady, tj. u všech nejprodávanějších motorů a verzích.
  • Montována v závodě za účelem dosažení „kvality z výroby“.

2 – Renault captur „vůz pro život“

Renault Captur sdružuje to nejlepší ze tří světů: vozů typu MPV, vozů SUV a hatchbacků. Renault Captur přináší do světa crossoveru funkce, které usnadňují každodenní život jako posuvné zadní sedadlo, vícepolohová podlaha zavazadlového prostoru a multimediální nabídka složená ze systémů Media Nav a Renault R-Link. Seznam novinek doplňuje dvoubarevné provedení karoserie, přihrádka na straně spolujezdce ve formě zásuvky „Easy Life“ a čalounění vybavené zipy „Zip Collection“.

Renault Captur kombinuje: osobnost a robustnost SUV, funkčnost a prostornost MPV vozu, dynamiku a radost z řízení hatchbacku.

SUV:

  • Díky rozvoru 2,60 m a rozchodu 1,51 m je Renault Captur velmi stabilní.
  • Svými velkými koly (16’’ nebo 17’’ – průměr 660 mm) a zvýšenou světlou výškou (200 mm), které lákají k dobrodružství
  • Ochranou spodní části vozidla a designem nárazníků.

MPV vůz:

  • Vysokou polohou řízení pro klidné řízení (+10 cm v porovnání s novým Cliem)
  • Velkým zavazadlovým prostorem o objemu 377 až 455*dm3 (*zadní sedadla zcela vpředu)
  • Rodinným uspořádáním interiéru: délka prostoru pro cestující 1730 mm od plynového pedálu po opěradlo zadního sedadla a prostor pro kolena 215 mm pro cestující v zadní části (o 75 mm navíc v porovnání s novým Cliem).
  • Posunovatelným 3místným zadním sedadlem, sklopným v poměru 1/3-2/3 a přestavitelným do roviny.
  • Úchyty Isofix (1 vpředu + 2 vzadu po stranách) v podobě 3 homologovaných bodů a 3 poloh pro upevnění pásů pro velmi malé děti.
  • Početnými uzavřenými úložnými prostory (celkem v interiéru k dispozici 27 litrů).
  • Komfortním odpružením.

Hatchback:

  • Výškou 1,57 m.
  • Podvozek byl vyvinut v souladu se zvýšeným těžištěm v porovnání s hatchbackem: vyvážená stabilizace přední a zadní nápravy zajišťuje, že se vozidlo příliš nenaklání. Vyladění tlumičů představuje kombinaci dynamiky, bezpečnosti a komfortu.
  • Elektrickým variabilním posilovačem řízení. Přímý posilovač s 2,7 otáčkami volantu od dorazu k dorazu je příjemný ve městě a přesný na dálnici.
  • Poloměr otáčení 10,8 m mezi chodníky zaručuje manévrovatelnost ve městě.

Renault Captur představuje dvě, na trhu jedinečné, inovace, které se ocení zejména při každodenním životě:

  • patentovaná čalounění opatřená zipy „Zip Collection“ (dle verze)
  • velká zásuvka „Easy Life“ místo úložné přihrádky spolujezdce.

„Easy Life“

– je první úložná schránka na straně spolujezdce použitelná ze sedadla řidiče. S objemem 11 litrů (pro uložení obvyklých předmětů: notebooku, fotoaparátu, kabelky …) je zásuvka „Easy Life“ originálním řešením úložného prostoru, které je atraktivnější a praktičtější než tradiční úložná schránka. Celý obsah je snadno dostupný i pro řidiče.

Velký zavazadlový prostor

– objemu 377 až 455 dm3 má pravidelné tvary. Jeho dno lze demontovat, otočit (koberec / omyvatelný povrch) a umístit do více poloh. Pod kobercem se skrývají dva velké úložné prostory a sada pro opravu pneumatik.

  • Zadní sedadlo je posuvné (v rozmezí 160 mm) a nabízí prostor pro kolena cestujících v zadní části 215 mm.
  • Mezi předními sedadly je umístěna vyjímatelná úložná schránka o objemu 1,6 l.
  • Ve vrchní části palubní desky je umístěna velká uzavíratelná schránka.
  • Do kapes předních dveřích je možno umístit láhev s vodou o objemu až 1,5 l.

Jednoduchá údržba:

Čalounění „Zip Collection“ jsou opatřená zipy a lze je prát v pračce a měnit. Již není třeba při odstraňování skvrn nebo čistění interiéru zasahovat přímo na místě, navíc zde existuje možnost jednoduché a rychlé výměny čalounění při prodeji vozu. Skořepiny předních sedadel lze omývat houbou, stejně jako stěny zavazadlového prostoru a vyjímatelné a otočné dno, na které je možno bez obav umístit i špinavé předměty.

Otvírání a startování

– bez klíčku jsou součástí standardní výbavy u celé řady a karta hands-free je k dispozici od druhé úrovně výbavy.

Výškové nastavení sedadla řidiče probíhá v rozsahu 70 mm, aby všichni našli správnou polohu pro řízení.

U volantu lze nastavit výšku (v rozmezí 60 mm) a vzdálenost (v rozmezí 50 mm).

Vozidlo je rovněž vybaveno nepřímým ambientním osvětlením nad zásuvkou na straně spolujezdce (od druhé úrovně výbavy).

Směrová světla mají režim dálnice: jeden impuls na 3 bliknutí.

Captur přejímá princip přisvěcování mlhovými světly do zatáček (od třetí úrovně výbavy): individuální rozsvícení mlhového světla za účelem zvětšení úhlu osvícení a zajištění většího zorného pole v zatáčkách (do 40 km/h).

K dispozici jsou zadní parkovací senzory (zvukový signál) a zpětná kamera v kombinaci se systémem MEDIA NAV nebo R-Link (standardní nebo příplatková výbava dle úrovně výbavy). A pomoc při rozjezdu do svahu zabraňuje riziku nekontrolovaného couvání.

Renault Captur nabízí u všech verzí bohatou výbavu hodnou vyšších segmentů:

– zadní posuvné sedadlo (v rozsahu 160 mm), zásuvka na straně spolujezdce, otočné dno zavazadlového prostoru, karta místo klíče pro otevření a startování, variabilní posilovač řízení, elektricky nastavitelná zpětná vnější zrcátka s rozmrazováním, přední a zadní ostřikovače, výškově a podélně nastavitelný volant, pomoc při rozjezdu do kopce HSA (Hill Start Assist), ABS, AFU, ESC, funkce Bluetooth® pro audio a telefonování, vstup USB a Jack, tempomat s omezovačem rychlosti, směrová světla s „režimem dálnice“.

3 – Mimořádně hospodárný

Renault Captur vyniká nízkou spotřebou paliva a snížením dopadů na životní prostředí. Nový crossover od firmy Renault je vybaven vysoce hospodárnými motory, propracovanou aerodynamikou a má přiměřenou hmotnost (srovnatelnou s hmotností vozu Clio III). Energetická účinnost motorů přímo vychází z know-how firmy Renault ve Formuli 1. A významné používání recyklovaných plastů vyjadřuje starost společnosti Renault o životní prostředí.

Motory poslední generace

S motory Energy je pružné zrychlení zajištěno v každém okamžiku při výjimečné hospodárnosti pokud jde o spotřebu a emise CO2.

  • „100% turbo“: všechny motory vozu Renault Captur jsou přeplňované, downsizované a poslední generace. Nabízejí vysoký točivý moment při nízkých otáčkách.
  • „100% automatická dvouspojková převodovka“. Převodovka EDC je od uvedení na trh k dispozici u motoru TCe 120 a později u dCi 90. Automatická převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) přináší komfort a odezvu v kombinaci s nízkou spotřebou.
  • „100% Stop & Start“ u motorů Energy s rekuperací energie při deceleraci a brzdění.

Zážehové motory

  • Energy TCe 90: 0,9 l, 90 k, 4,9 l/100 km, 113 g CO2/km
  • TCe 120 EDC: 1,2 l, 120 k, 5,4 l/100 km, 125 g CO2/km

Vznětové motory

  • Energy dCi 90: 1,5 l, 90 k, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km
  • dCi 90 EDC: (k dispozici od druhého pololetí 2013)

Captur zavádí exkluzivně převodovku EDC u vznětového motoru dCi 90

Motor dCi 90 je poprvé vybaven dvouspojkovou převodovkou EDC. Obzvlášť příjemná kombinace z hlediska používání a hospodárnosti s cílovou kombinovanou spotřebou 4,1 l / 100 km. Plynulý rozjezd ve městě zajišťuje vysoký točivý moment dostupný při nízkých otáčkách a hladké změny převodových stupňů. Na dálnici zajistí šest převodových stupňů a dostatečný výkon motoru přímé zrychlení a zároveň komfortní chod – zejména pak velmi ceněný akustický komfort.

Snížení tření: Renault Energy TCe 90 využívá materiály s nízkým koeficientem tření používané ve Formuli 1 jako povlak DLC (Diamond-Like Carbon) zdvihátek vačkových hřídelů, grafit na pláštích pístů nebo technika PVD (Physical Vapor Deposition) na kroužcích.

Zvládnutí spolehlivosti: Ve Formuli F1 Renault prokázal robustnost svých mechanických řešení, neboť získal 3 poslední tituly světového šampiona konstruktérů se stájí Red Bull Racing (2010-2011-2012). Stejně jako v F1 jsou motory, které pohánějí Renault Captur, výkonné, robustní a hospodárné.

Motory vychází z technologií vzešlých z know-how společnosti Renault spojench s formulí 1

Na okruzích F1, stejně jako na silnici jsou důležité celkový výkon (přizpůsobivost a zábava řízení), energetická účinnost (nízká spotřeba paliva) a spolehlivost. Motoristické zkušenosti společnosti Renault na okruzích jsou přímo využívány pro motory a tedy sériová vozidla. Není to náhoda, pokud je Captur ve své kategorii nejlepší v oblasti výkonu, spotřeby a kvality.

Renault využil své zkušenosti s F1 při vývoji sériových motorů ve třech hlavních oblastech:

Downsizing: „malé, ale robustní“ zážehové motory poslední generace se odlišují vysokým výkonem v poměru k jejich obsahu válců, jakož i velkorysým točivým momentem v nízkých otáčkách. Díky těmto menším a obzvlášť účinným blokům motorů je zaručeno potěšení z řízení a nízká spotřeba.

Kromě pokroku v oblasti motorů těží Renault Captur z výzkumu v oblasti hmotnosti, pneumatik a aerodynamiky …

  • Crossover „s hmotností hatchbacku“: hmotnost vozu Renault Captur se blíží hmotnosti Clia III i přes výraznější typ a početnější komfortní a bezpečnostní výbavu.
  • Vypiplané SCx: rozumná výška vozu Renault Captur stojí v protikladu se sníženým odporem vzduchu a neubírá na vnitřním prostoru.
  • Dvě řízené klapky umístěné za nárazníkem automaticky zavírají přívod vzduchu, čímž zlepšují aerodynamiku v případě nižší potřeby chlazení (dle verze).
  • Aerodynamické zakrytí karoserie zespod usměrňují proudění vzduchu ve prospěch aerodynamiky.

Renault Captur je vybaven jednoduchými, praktickými a nerušivými funkcemi, jejichž účelem je řidiče informovat a pomoci mu při snižování spotřeby paliva

  • Indikátor změny převodového stupně: šipka v přístrojové desce navrhuje změnu převodového stupně z hlediska snížení spotřeby v optimální okamžik.
  • Ukazatel stylu jízdy (v kombinaci se systémem R-Link): kontrolka v přístrojové desce informuje řidiče v reálném čase o jeho stylu jízdy. Zohledňuje rychlost, řízení zpomalení a řazení. Řidič může následně upravit svoji jízdu v souladu se změnou barvy (zelená, žlutá a červená) a světelnou intenzitou.
  • Pomocí režimu ECO dokonce delegujete optimalizaci spotřeby na samotné vozidlo Renault Captur. Tato funkce se aktivuje stisknutím ovladače „ECO“ na středové konzoly. Může umožnit snížení spotřeby až o 10 %, a to v závislosti na jízdních podmínkách, stylu jízdy a řidiči.

Režim ECO upravuje výkony vozu:

  • omezení točivého momentu motoru,
  • změna pravidel řazení u převodovky EDC (řazení při nižších otáčkách),
  • specifické řízení automatické klimatizace a topení.

Na špičce v používání recyklovaných materiálů

Recyklované materiály představují u plastů, použitých při výrobě vozu Renault Captur, 16 %. Je to premiéra pro značku Renault a jedno z nejlepších skóre na automobilovém trhu. Celkem se jedná o 32 kilogramů, přičemž dvě třetiny jsou použity na exteriér a jedna na interiér.

Mezi díly z recyklovaných materiálů patří:

  • Díly spodku vozidla, zadní nosník, přední a zadní kryt a různé části nárazníků …
  • Různé izolační prvky, kobereček zavazadlového prostoru, konstrukční a upevňovací díly palubní desky
  • Komponenty klimatizace, chladicí a palivové soustavy, akumulátoru.

95% zhodnocení:

– 85 % recyklovaných materiálů lze rozdělit na 9 % týkajících se snížení znečistění (kapaliny, airbagy), 6 % zhodnocení surovin (pěny, skla, obložení), 70 % třídění a drcení (kovové součásti).

– 10 % se pak týká energetického zhodnocení.

4 – Vysoká úroveň bezpečnosti

Captur je u všech svých verzí nekompromisní v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Tento požadavek na bezpečnost je skloňován s dalším know-how společnosti Renault: komfortem. Renault Captur využívá specifické provedení spojené s jeho zvláštními vlastnostmi. Zejména byla ošetřena měkkost odpružení a citlivost řízení.

Renault Captur vychází ze základů nového Clia a jeho cílem je dosáhnout nejlepší úrovně v oblasti pasivní a aktivní bezpečnosti.

  • Ochrana dospělých: zesílená konstrukce, velmi účinné čelní airbagy, boční airbagy chránící hlavu i hrudník, tlakový snímač (v přední dveřích) za účelem anticipování detekce nárazu, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly (přední sedadla), opěrky hlavy proti distorzi krční páteře, funkce omezovače zatížení (zadní boční sedadla), přední sedadla s ochranou proti podklouznutí.
  • Ochrana dětí: 3 homologované úchyty Isofix (1 vpředu + 2 vzadu na straně) v podobě 3 homologovaných bodů a 3 poloh pro upevnění pásů.
  • Ochrana chodců: konstrukce počítající od samého počátku s minimalizací zranění v případu nárazu, zejména pak v oblasti nohou, boků a hlavy

Chování na silnici

Renault Captur nabízí dynamické jízdní vlastnosti a jízdní komfort.

Zesílené nápravy vzešly z nového Clia Grandtour a byly upraveny pro velká kola:

  • Přední náprava: typ pseudo-MacPherson v kombinaci se spodním ramenem ve formě pravoúhlého trojúhelníku se dvěma filtračními body: jízdní vlastnosti a komfort (absorpce podélných a příčných sil).
  • Zadní náprava: pružně uložená s programovou deformací spojená šroubovitými pružinami. Součástí deformovatelného profilu je torzní tyč pro optimální řízení výkyvu.
  • Brzdy ABS, pomoc při nouzovém brzdění AFU a systém ESC poslední generace (7 snímačů a systém proti převrácení) jsou ve standardní výbavě.
  • Systém proti převrácení (Roll Movement Intervention) dohlíží na aktivní bezpečnost a zasahuje při extrémních situacích, kdy by se karoserie ocitla ve velkém výkyvu.
  • Pomoc při rozjezdu do kopce (Hill Start Assist) zabraňuje couvání při uvolnění brzdového pedálu dočasným zachováním imobility vozu.

Nízké celkové náklady díky:

  • Spotřebě a emisím CO2 na nejlepší úrovni v dané kategorii,
  • Systému Stop & Start u všech motorů s manuální převodovkou v Evropě,
  • Řízeným aerodynamickým klapkám chladiče u většiny verzí.
  • Roční interval revize a referenční interval výměny motorového oleje po 30 000 km / 2 letech.
  • Řemeny s dlouhou životností 150 000 km / 6 let u motorů dCi.
  • Bezúdržbový rozvodový řetěz u zážehových motorů TCe 90 a TCe 120.
  • Pneumatiky s nízkým valivým odporem
  • Všechny předpoklady pro zachování příznivé zůstatkové hodnoty: design, kvalita a interiér, který je možné před prodáním změnit: čalounění opatřená zipy, lze je prát v pračce a jsou k dispozici v příslušenství.

5 – Vysoká kvalita v souladu s designem

Renault Captur, který byl vyvíjen v Technocentre ve francouzském Guyancourtu a vyrábí se ve španělském Valladolidu, se bude prodávat na více než padesáti trzích (později včetně Koreji pod značkou Renault Samsung Motors).

Captur, to je zejména nová atraktivita

– mocný a okouzlující design exteriéru v duchu nového Clia kombinovaný s originálním dvoubarevným provedením, poprvé skutečně dostupným v segmentu B. Captur to je také svěžest světlých barev v interiéru a na čalouněních opatřených zipy.

Renault činí z této atraktivity symbol nové řady. Modelová řada je náročná ve všech okamžicích od vývoje až po výrobu..

V centru pozornosti věnované vozu Captur v závodě ve Valladolidu byly práce spočívající na kvalitě laku karoserie: nová technologie lakování bez apretování je pro Renault „premiérou“.

Captur je opatřen vysoce trvanlivým lakem, poprvé použitým u nového Clia, který nabízí více lesku, průhlednosti a odolnosti vůči poškrábání za sucha.

Nový postup používaný v lakovně (nazývaný krátká cesta nebo 3WET) umožňuje nejen drahocennou úsporu času, nýbrž i snížení emisí, reziduí a spotřeby energie:

  • Postup je zjednodušen zrušením etapy přípravy podkladů. Na kataforézu je přímo aplikována báze rozpustná ve vodě.
  • Postup zahrnuje novou operaci, marufláž, nutnou pro realizaci dvoubarevných karoserií. Jedna stávající lakovací linka byla upravena na rychlou a účinnou linku pro marufláž, která umožňuje míchání barev, které se od dvoubarevné karoserie očekává.

Stejně jako nové Clio spočívá Renault Captur na výkonné platformě B.

Ve skutečnosti je oddíl motoru stejný jako u Clia. V podstatě je mnoho dílů shodných s díly Clia. Není to vidět, ale pokud jde o know-how a výrobní procesy, je carry-over důležitý při montáži plechů, lakování a montování. To vše představuje pro Renault Captur výhody týkající se kvality výroby a spolehlivosti.

Renault Captur přebírá motory Energy TCe 90, TCe 120 EDC a Energy dCi 90. Téměř všechny motory pro městský crossover od společnosti Renault dodává španělská firma Motores.

Zvládnutí dvoubarevného lakování

S novými lakýrnickými linkami zvládá univerzální závod ve Valladolidu průmyslovou výzvu spojenou s výrobou velmi velké série vozu s dvoubarevnou karoserií.

6 – Stále online díky systému r-link

Renault Captur je spojen s prodejem systému Renault R-Link. Tento integrovaný tablet je inovativní, neboť spojuje svět automobilů s životem online. R-Link je jednoduchý, intuitivní a umožňuje přístup do rozsáhlého světa užitečných služeb. Jeho vyvíjející se katalog aplikací pokřtěný jako „R-Link Store“ již nyní obsahuje asi padesát nabídek. Tyto aplikace jsou určené k používání v automobilu a pokrývají nejrůznější oblasti. R-Link Store tak má všechny předpoklady, aby se stal referencí pro obchody s automobilovými aplikacemi.

A Renault R-Link tak dává vozu Renault Captur velký náskok v oblasti multimédií.

Multimediální inovace Renaultu

Se svým totemem s integrovanou 7“ dotykovou obrazovkou představuje Renault Captur nevídanou dvojí multimediální nabídku. Společný bod obou systémů: na jednom místě jsou shromážděny navigace, rádio, telefon a rozhraní pro přenosná zařízení. Ale poslání systémů MEDIA-NAV a Renault R- Link jsou odlišná a doplňková:

  • Se systémem MEDIA-NAV nebyl přístup k multimédiím nikdy tak jednoduchý. Tato navigace se zobrazením ve formátu 2D a 3D (ptačí perspektiva) doplněná o funkci přehrávání audio multimédií odpovídá očekáváním většiny uživatelů. Obsah map dodávaných společností NAVTEQ je aktualizován prostřednictvím příslušného webového rozhraní.
  • Se systémem Renault R-Link se propojení mezi automobilovým světem a životem online stává realitou. Systém Renault R-Link je komplexní, adaptovaný, krásný a jednoduchý na používání. Ve voze Renault Captur jsou tak dostupné všechny služby, o kterých se může motoristovi zdát. S cca padesáti aplikacemi má R-Link Store všechny předpoklady, aby se stal referencí pro obchody s aplikacemi určenými pro použití v automobilu.

Stále online díky systému R-Link

Renault R-Link za příplatek svede technofily svými funkcemi a svojí ergonomií. Jeho velký 7″ (18 cm) dotykový displej je doplněn intuitivním hlasovým ovládáním (k dispozici v anglickém, francouzském, německém jazyce a dalších jazycích, ne v českém), které umožňuje zůstat soustředěný na silniční provoz.

6ikonové menu umožňuje přímý přístup do různých oblastí použití: navigace, multimédia, telefonování hands-free, vozidlo, služby a aplikace a nelze opomenout ani nastavení systému. Jedná se o premiéru na trhu, „domovskou stránku“ lze jednoduše individuálně nastavit.

Vytvořen pro použití v automobilu

Vše bylo vymyšleno pro intuitivní řízení nejdůležitějších funkcí bez spuštění očí z dění na silnici. Renault R-Link je založen na intuitivní logice a ovládá se „prstem a hlasem“.

  • Ovládání všech funkcí dotykem prstu prostřednictvím dotykového displeje nebo ovladači na volantu (audio a telefon).
  • Hlasové ovládání*: díky hlasovému ovládání uživatel jednoduše aktivuje některé funkce jako: „volat… “ (následuje telefonní číslo nebo kontakt ze seznamu), „jet na… “ (následuje destinace), „zobraz mé aplikace“, poté např. „e-mail“.

Paralelně funkce Text To Speech (TTS) zajišťuje automatické čtení textů a tok RSS některých aplikací, pokud je vozidlo v pohybu.

* Ve francouzštině, angličtině, němčině, španělštině, portugalštině (pouze Portugalsko), nizozemštině, italštině, ruštině, turečtině

Navigace online TomTom® : Tento nejvíce konkurenceschopný systém byl na začátku šíření navigace firmou Renault a nyní se vrací spolu se systémem Renault R-Link.

Služby online TomTom® LIVE*:

  • HD Traffic® nejlepší dopravní informace v reálném čase na trhu s cílem zabránit časovým ztrátám, uspořit palivo a přesně znát hodinu příjezdu.
  • Nebezpečné zóny: dopravní bezpečnostní výstrahy v reálném čase.
  • TomTom Places: databáze lokalizace v reálném čase s milióny aktualizovaných adres v Evropě.
  • Meteo: 5denní meteorologická předpověď

*Německo, Rakousko, Belgie, Dánsko, Španělsko, Finsko, metropolitní Francie**, Irsko, Itálie, Lucembursko, Norsko, Nizozemí, Polsko, Portugalsko, Spojené království, Česká republika, Švédsko a Švýcarsko** (* *kromě nebezpečných zón).

Snížit spotřebu pomocí Driving eco:

Jelikož je systém Renault R-Link spojen s vozidlem, umožňuje snížit spotřebu paliva. Driving eco2 nabízí:

  • „Bilanci trasy“, která hodnotí chování řidiče ohledně eco řízení a zaznamenává zrychlení a změny převodových stupňů, anticipované brzdění.
  • Funkci „Eco rady“, která poskytuje individualizované rady pro zlepšení eco řízení.
  • Funkci „Mé oblíbené trasy“, která umožňuje zlepšení díky porovnání tras.

Renault se stará o první kroky R-Linknautů a nabízí jim pas do světa online zahrnující:

  • Služby online zdarma po dobu 3 měsíců: TomTom® LIVE a Coyote Series, (v zemích, kde jsou tyto služby k dispozici),
  • 4 předinstalované aplikace na 6 měsíců zdarma (e-mail, R-Link Tweet, Předpověď počasí a Renault Assistance), jakož i přístup do R-Link Store, který umožňuje stahovat z vozu více než 50 aplikací, které byly při spuštění dle země k dispozici.

RS katalogem R-Link Store vsází Renault při komponování bezkonkurenčního evolutivního katalogu jak na kreativitu vývojářů, kterou si značka vybrala, tak i na solidnost etablovaných poskytovatelů.

S cca padesáti aplikacemi, které jsou k dispozici při spuštění, má R-Link Store všechny silné stránky, aby se stal referencí pro obchody s aplikacemi určenými pro použití v automobilu. Aplikace se dotýkají nejrůznějších oblastí, obsahují všeobecné nebo tematické informace (turistika, sport, žena, kultura…), vztahují se přímo k vozu (Renault Assistance, interaktivní informace o vozu, ceny pohonných hmot) a nevynechávají ani sociální aplikace jako e-mail nebo sociální sítě. Katalog R-Link Store se má rychle obohatit.

Čtyři předinstalované aplikace na 6 měsíců zdarma

E-mail: Se systémem Renault R-Link je možné z vozu číst své e-maily a odpovídat na ně. Aplikace e-mail je jednoduchá a účinná a bezpečně spravuje podmínky používání během stání a za jízdy.

Při zastavení:

  • prohlížení seznamu přečtených a nepřečtených e-mailů,
  • čtení, mazání a zasílání e-mailů,
  • kontrola přítomnosti přiloženého obrázku nebo přílohy (obsahy nejsou z aplikace e-mail přístupné),
  • kontrola již odeslaných e-mailů,
  • odpověď na přijaté e-maily nebo jejich přeposlání,
  • nastavení četnosti oznamování nových e-mailů.

Za jízdy :

Díky funkci TTS (Text To Speech) čte hlasová syntéza* obsah e-mailů, jakož i jméno odesilatele, datum odeslání a předmět.

* Seznam jazyků, u kterých je zaručena hlasová syntéza: němčina, angličtina, nizozemština, řečtina, turečtina, dánština, francouzština, švédština, ruština, portugalština, španělština, italština, finština, maďarština, polština, portugalština Brazílie, slovenština, čeština.

R-Link Tweet: Tuto aplikaci lze použít pouze u stojícího vozu Renault Captur a poskytuje z vozidla bezpečný přístup k účtu Twitter® za účelem čtení tweetů od přátel a jejich komentování a zjišťování informací o svém profilu, jakož i o seznamu sledovaných uživatelů nebo odběratelů.

Předpověď počasí: R-Link umožňuje přístup k 4denním meteorologickým předpovědím v blízkosti vozu všude v Evropě.

Renault Assistance*: tato aplikace spojí řidiče se službou Renault Assistance z jakéhokoliv místa na základě automatického vytočení čísla.

Za účelem usnadnění poskytnutí pomoci zobrazí aplikace sériové číslo vozu, jakož i polohu GPS.

*Fungování je podmíněno spárováním telefonu se systémem R-Link a polohou vozidla v zóně pokryté signálem GSM.

Komplexní, ale zároveň intuitivní systém Renault R-Link se ovládá „prstem nebo hlasem“.

  • Ovládání všech funkcí dotykem prstu prostřednictvím dotykového displeje nebo ovladači na volantu (audio a telefon).
  • Hlasové ovládání díky intuitivnímu hlasovému povelu za účelem například nadiktování adresy destinace nebo zadání pokynů „telefonovat“,
  • „zobrazit aplikace“, „spustit e-mail“ atd. Funkce Text To Speech (TTS) zajišťuje automatické čtení textů a tok RSS některých aplikací u jedoucího vozidla.

Představení několika aplikací

Všeobecné nebo tematické informace

Metro, Euronews, Foot Mercato: aplikace fungující jako texty nebo audio s hlasovým čtením (TTS).

Kultura

Balumpa (ve Francii): zobrazení večírků, koncertů, představení, výstav, které se konají v blízkosti a v příštích hodinách…. Jednoduché kliknutí na tlačítko „JÍT TAM“ spustí navigaci na zvolenou danou událost.

Vozidlo

E-guide: interaktivní informace o vozidle a interaktivní návod k obsluze

Praktické informace

Ceny pohonných hmot: tato aplikace umožňuje zjistit ceny požadovaného paliva na deseti nejbližších čerpacích stanicích. Barevný kód udává nejnižší, střední a nejvyšší ceny, ale také zda není zobrazená cena starší než 4 dni.

Pokud vozidlo stojí, může si uživatel zvolit čerpací stanici a zjistit ceny pohonných hmot kompatibilních s jeho vozidlem, jakož i provozní dobu, nabízené služby, adresu a popis stanice. Jednoduchým kliknutím je adresa automaticky odeslána do navigace.

PagesJaunes (Zlaté stránky): všechny služby PagesJaunes, PagesBlanches a obrácené vyhledávání ve vozidle.

Díky geolokalizaci je možné kliknutím vyhledat restaurace, bary, květinářství a všechny řemeslníky v okolí, zobrazit výsledky na mapě a nechat se k nim navést.

Zábava

Tourism radio*: aplikace poskytující audio informace o památkách v okolí vozidla. R-Link může rovněž nabídnout turistickou „prohlídku“ s průvodcem v podobě

(*v Paříži anglicky – ostatní města a další jazyky později)

Sudoku hry na cesty

R-Sound Effect: tato aplikace zprostředkovává přes reproduktory jednu z 6 dostupných „motorových“ atmosfér. Algoritmus řízení zvuku zahrnuje režim motoru, pozici pedálu akcelerace a rychlost vozidla za účelem působivě realistického výsledku. A Renault vytváří zvukovou individualizaci.

7 – Připraven dobýt nové zákazníky

Nový crossover od firmy Renault má všechny předpoklady, aby si v segmentu B vytvořil záviděníhodné místo. Renault je veden inovacemi, obohacuje svoje know-how a posiluje svoji pozici průkopnického konstruktéra v tržní mezeře kompaktních, cenově dostupných a univerzálních vozů. Renault Captur se připojuje k novým vozům Clio sedan, Estate a ZOE.

Jednoprostorové vozy segmentu B ve středu zájmu

Trh s crossovery v segmentu B je velmi mladým trhem, který se vynořil v roce 2010 s příchodem významného aktéra: vozu Nissan Juke. Renault inovuje a věří ve vývoj tohoto nového typu karoserie.

Na evropském trhu představují crossovery 8 % segmentu s malými vozy (segment B). Segment je ovládaný z 74 % hatchbacky, zatímco jednoprostorové vozy představují o něco méně než 11 % a vozy kombi o něco více než 5 %. Kupé a kabriolety zaujímají společně zbylá 2 %.

V Evropě představovaly v roce 2012 crossovery roční objem řádově 257 000 vozů. V roce 2013 by se měl podíl crossoverů téměř zdvojnásobit a dosáhnout tak 14 % segmentu. Uvolňovat terén by měly po deseti letech úspěchu právě jednoprostorové vozy. Crossover má silnou osobnost – je to koncept schopný splnit potřeby mladých rodin i singles a zdá se, že bude mít slibnou budoucnost.

Příchod vozu Renault Captur povede k silné stimulaci a vývoji tohoto segmentu, stejně tak bude houstnout přímá i nepřímá konkurence s příchodem vozů Peugeot 2008, Ford Ecosport a Fiat 500X, které se připojí k vozům Opel Mokka, Chevrolet Trax.

Inovativní digitální nástroj používaný ve 27 zemích za účelem odhalení vozu Captur:

Webová stránka: www.captur.renault.com , která je přístupná na všech zařízeních, představuje nový městský crossover od firmy Renault zejména prostřednictvím videonahrávky z odhalení (živě) na Ženevském autosalonu, filmu o uvedení na trh a upoutávky z kampaně #capturetheday.

Aplikace eBook Renault Captur nabízí digitální zážitek ve formě interaktivní knihy, jejímž účelem je seznámit s genezí a zákulisím vozu Captur, a to od automobilového konceptu až po sériové vozidlo díky exkluzivním obsahům, filmům a svědectvím.

Výzva #CaptureTheDay nabízí uživatelům internetu možnost sdílet nezapomenutelné zážitky a umisťovat je na Instagram a pokusit se na základě výběru o jejich zveřejnění na webové stránce.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...