Organizací supermotardu v Česku se od letošního roku zabývá nový promotér – Supermoto Promotion (dále jen SMP). Firma vedená ing. Miroslavem Hoškem má sídlo v Brně. Jejím cílem je zajistit vzestup tohoto druhu motocyklového sportu a zapsat ho nejen do podvědomí široké veřejnosti, ale i závodníků.Supermotardové motocykly jsou speciální závodní stroje. Jsou to motokrosové motorky na malých (17ti palcových) kolech, obuty do speciálních závodních pneumatik. Trať pro supermoto je dlouhá cca 1,5 km, ze 4/5 je povrch pevný asfaltový, zbytek je povrch přírodní, obsahující většinou alespoň jeden atraktivní skok. To znamená, že pro tyto závody lze využít např. motokárových tratí ve sportovních areálech nebo je trať možné postavit i na letištní ploše nebo větším parkovišti, kde se pouze vytvoří přírodní úsek okruhu. Velmi atraktivní v zimní sezóně je především ve Francii a Itálii využití zimních stadionů. To pro zpestření zimní nečinnosti. Zážitek pro diváka je tedy zaručen tím, že většinou má přehled o dění na celé trati, aniž by musel přecházet z místa na místo a co je ještě příjemnější, tak že se pohybuje v čistém prostředí, neodchází domů zablácen, naopak plný dojmů z pěkné prožitého dne.V letošním ročníku nás tedy čeká supermoto v novém rozšířeném podání. K již zavedeným třídám OPEN, Hobby Cup, Sebimoto Junior a Sebimoto Elév přibudou dvě nové třídy: Supermoto ARAL 450 a Standard Cup. Prestižní třída Supermoto ARAL 450 ČR je stejně jako Open třídou mezinárodní. Je určena jezdcům s motocykly o obsahu max 250 ccm pro dvoudobé motory a 450 ccm pro čtyřdobé motory. Open je třídou otevřenou s motocykly o max. obsahu 750ccm. V těchto dvou třídách bude vyhlášen mezinárodní mistr ČR. Mezi nejvýznamnější partnery SMP se řadí a.s. ARAL ČR, která jednak dala jméno jedné ze tříd, ale převzala i patronát nad velmi nadějným jezdcem Miroslavem Hoškem ml. Ten má v letošní sezóně nelehký úkol, a to úspěšně svého patrona prezentovat nejen v našem šampionátu, ale i v zahraničí.Kategorie Standard Cup je naopak vypsána pro ty závodníky, kteří nemají doposud zkušenosti se závoděním. V tomto cupu jsou povoleny motocykly sériové výroby a obuty na pneumatikách pouze pro silniční provoz. Bližší specifikace jsou v Technických předpisech pro Supermoto.Další kategorií je Hobby Cup, v loňské sezóně Hošek Motor Hobby Cup, která měla největší jezdeckou základnu. Jak napovídá její název, je určena pro “hobíky” se stroji shodnými jako ve třídách Open a Supermoto Aral 450.Evropskou raritou v supermotu jsou dětské kategorie Sebimoto Junior a Sebimoto Elév. Děti v Evropě vůbec nejezdí. U nás po dvouletém trvání mistrovství víme, že je to velice atraktivní zpestření pro diváky. Rovněž počítáme s tím, že z těchto dětí nám vzejdou budoucí mistři, třeba i evropští.
-
-
Video-pořad Autoperiskop.cz
-
REDAKČNÍ VIDEA A TESTY
-
Reklama