Expozice Citroënu umožňuje nejširší veřejnosti shlédnout modely, které v řadě po sobě jdoucích automobilistických dobrodružství utvářely legendu jménem Citroën.
Sezóna C Sport v duchu sportovních dobrodružství
Styl C 42 tentokrát zaměřen na sport a dobrodružství!
Na osmi plošinách C 42 se nyní nacházejí modely, které utvářely historii automobilového dobrodružství jménem Citroën počínaje polopásovým modelem autochenille B2, který již v roce 1923 pokořil Saharu, a konče vozem C4 WRC, s nímž Sébastien Loeb a Daniel Elena získali v pořadí 4. mistrovský titul v Poháru Pilotů WRC.
Sport: výrobní značka Citroënu
Sportovně dobrodružného ducha má Citroën v genech již od dob transkontinentálních expedic organizovaných André Citroënem ve 30. letech. Nasazení značky, jehož důkazem byly nikdy nepřekonané úspěchy na dobrodružných expedicích, i dnes potvrzují investice a úspěchy na mistrovství světa rallye. Celá značka žije úspěchy jednotlivých týmů – od technických inženýrů po dealery, od dělníků po obchodníky. Sportovní úspěchy posilují skutečnou hrdost na příslušnost ke značce… týmového ducha.
C Sport !: 8 vozů, 8 legend…
Polopásový model Autochenille B2
Polopásová vozidla, která ve 20. letech vyvinuli André Citroën a konstruktér Kégresse, znamenala významný pokrok v řešení problémů s přilnavostí k povrchu a s přejezdy překážek.
V roce 1923 píše zdokonalený model B2 první kapitolu legendy díky úspěšnému přejezdu Sahary. Vůz nesl označení Zlatý skarabeus a byl při této expedici, při níž se poprvé podařilo automobilem překonat Saharu z Alžírska do Francouzské západní Afriky, velitelským vozidlem Georges-Marie Haardta.
2CV6 Raid Afrique
Tento model 2CV konstruovaný jako reakce na technické nároky dobrodružných expedic označovaných jako Raids Aventures je vybaven speciálním plechovým krytem pod motorem a převodovkou a rezervní nádrží o objemu 65 litrů. 2CV6 Raid Afrique byl v listopadu roku 1973 velitelským vozem expedice Raid Afrique. Trasa dlouhá 8 000 km vedla z tuniského Abidžanu přes pouště v oblastech Ténéré a Hoggar. Expedice omezená jen na 50 osádek překonala nesmírně náročnou trať…
Coupé DS 21, prototyp
Model DS hromadil úspěchy v těch nejnáročnějších mezinárodních soutěžích. Zúčastnil se zejména závodů jako byly rallye Monte-Carlo, Akropolis, Korsika a Maroko, v nichž v jeho kokpitu seděli piloti jako Paul Coltelloni, René Trautmannn nebo Robert Neyret.
Prototyp Coupé DS 21, jehož základem je DS 21 zkrácený o 60 cm, je coupé DS s motorem SM Maserati. 2. kolo zimního závodu v Chamonix v roce 1972 dokončil se třemi pneumatikami… čtvrtá (přední) se „zula“ v zatáčce.
ZX Rallye Raid
V letech 1990 až 1997 Citroën dobyl 36 vítězství na 42 absolvovaných závodech právě s modelem ZX Rallye Raid. Značka se v letech 1993 až 1997 stala vítězem Poháru konstruktérů vozů rallye pro všechny terény. ZX Rallye Raid se v roce 1992 zúčastnil premiéry závodu Paříž-Moskva-Peking, nejtěžšího rallyecrossového závodu, jaký byl kdy organizován. Rallye maraton dlouhý 16 054 km s časovkami 7 355 km na tomto voze absolvovala osádka Pierre Lartigue-Michel Perin, která tak nejlépe předvedla hodnotu špičkové technologie značky Citroën.
Xsara WRC
V roce 2001 byla rallye San Remo svědkem debutu Sébastiena Loeba a jeho kopilota Daniela Eleny ve voze Citroën Xsara WRC, který v celkovém hodnocení skončil na druhém místě. Roku 2003 se Citroën zúčastnil série závodů Světového rallye šampionátu a dokončil sezónu s titulem konstruktérů WRC. V letech 2004 a 2005 Citroën s osádkou Loeb/Elena získal titul konstruktérů a pilotů WRC. V roce 2006 tato osádka dobyla další titul mistra světa pilotů právě za volantem tohoto vozu.
C4 By Loeb
C4 By Loeb je sériové coupé C4 vyvinuté Citroënem pro ty zákazníky, kteří chtějí spojit vášeň pro motoristický sport s potěšením z každodenní jízdy. C4 By Loeb s výrazným a specifickým stylem disponuje vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi kombinovanými s dravě sportovním charakterem.
C4 WRC
C4 WRC, nástupce modelu XSARA WRC, byl vyvinut v rámci snahy značky opětovně se prosadit ve světovém šampionátu WRC. Od modelu XSARA se C4 WRC liší větší délkou, která legálně zvyšuje jeho soutěžní šance. Tato změna teoreticky zlepšuje stabilitu v zatáčkách. Cíle bylo dosaženo: právě v kokpitu tohoto vozu se osádka Loeb a Elena v prosinci 2007 prosadila na světovém šampionátu rallye FIA.
C2 Super 1600
Tento model, který se jako koncept zrodil v roce 2003, byl konstruován jako nástupce vozu Saxo Super 1600. Model C2 Super 1600 zaznamenal okamžitý úspěch: 3. místo na Mistrovství Evropy 2004, vítězství na Mistrovství světa rallye juniorů FIA v roce 2005 a tituly Vítěz Španělska a Vítěz Itálie v roce 2006. Právě v kokpitu tohoto vozu dobyli v roce 2007 Simon Jean-Joseph a Jack Boyere titul mistra Evropy rallye FIA.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas