Kitového Citroena Saxo přiveze samozřejmě Jindřich Štolfa, k mladému Karlu Trojanovi zase neodmyslitelně patří Toyota Celica. Do Vsetína zavítají i enkový král Michal Gargulák s Mitsubishi Lancer a jeho letošní velký soupeř s Fordem Escortem, Jan Trajbold mladší. Ovšem největším trumfem sedmnácté „Valašky“ bude bezpochyby start trojnásobného vítěze Barum rally, letošního mistra Slovenska a šampióna Evropy a České republiky z roku 1995, kterým není nikdo jiný, než Enrico Bertone. Že by se tedy opakoval souboj o kterém si na „Barumce“ každý vyprávěl, souboj mezi světovými soutěžemi ostříleným Pavlem Siberou a italem na Toyotě Celice GT Four? A to ještě startovní listina obsahuje jména: Josef Peták, Stanislav Talián, Věroslav Cvrček, Ladislav Výška a stále se lepšící Ludvík Otto. Bohužel, na dvoudenní soutěža noční erzety se zatím necítí vítěz pačejovské soutěže, stále ještě nedoléčený Stanislav Chovanec, který na domácí půdě bude s největší pravděpodobností chybět.
Přesto však kromě něho a finančními problémy deptaného Milana Doláka, loňského vítěze této soutěže, se na trati kolem Valašského Meziříčí, Přerova, Nového Jičína a samozřejmě i Vsetína objeví všichni, kteří v našem automobilovém soutěžním sportu něco znamenají. Čeká na ně šestnáct rychlostních zkoušek s převážně asfaltovým povrchem o celkové délce 196 km. Novinkou mezi nimi bude erzeta
Bystřička – Vesník, která se pojede na trati dvou bývalých testů a svými 26ti kilometry je nejdelší rychlostní zkouškou v historii Valašské rally. Nejenom délkou, ale především různým povrchem a střídajícími se rychlými a pomalými pasážemi bude zároveň i nejnáročnější. Rychlostní zkoušky na Valašsku však vůbec patří mezi nejkrásnější a nejtěžší v celém dvanáctidílném seriálu domácího mistrovství a pro posádky v žádném případě nebudou projížďkou s výhledem na krásnou krajinu.
První etapa Valašské rally, která má ve svém podtitulu i název: volná zóna střední Evropy a memoriál Jiřího Sedláře, tragicky zahynulého vynikajícího jezdce, bude odstartována vpátek 11. září v 17 hodin. Poprojetí osmi rychlostních zkoušek přijede první vůz do cíle ve 23 hodiny, aby následujícího dne vyjížděl v 10 hodin vstříc druhé polovině soutěže. A kdo bude kropit sebe, auto a nejbližší diváky u cílové rampy šampaňským, jako vítěz sedmnáctého ročníku Valašské rally, se dozvíme odpoledne v 17 hodin.
Jsme tedy před startem soutěže, jejíž obsazení a profil tratě slibují podívanou té nejvyšší kvality, což je důkazem, že do Vsetína se dnes nejezdí jen za špičkovým hokejem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií