V8 STAR: Vydařená premiéra pro Cecotta

Premiérový závod nové série cestovních vozů, tzv. siluet, V8 STAR oslavil Johnny Cecotto vítězstvím, když po bojovném výkonu s ním vystoupili na stupně vítězů ještě Simon a Asch.

Německý okruh Motopark v Oscherslebenu byl svědkem prvního závodu série V8 STAR určené pro kategorii tzv. siluet. To znamená, že pod plastovou karosérií se ukrývá jednotná technika včetně vidlicového osmiválce 5.7 litru o výkonu 450 k.


Volné tréninky vyšly nejlépe Marcelu Tiemannovi, který ještě vloni jezdil DTM s Mercedesem: „S tímto vozem se jede jedna radost. Auto reaguje spontánně na každou změnu podvozku, což je velice pozitivní“. Jenže z měřeného tréninku už překvapivě nepostoupil do TOP 8, které rozhoduje o pořadí na startu v prvních čtyřech řadách. „Měli jsme vůz naladěn na suchou trať a vzhledem k tomu, že trať dostatečně neoschla, tak nám nefungoval jak by měl. Ale jsme v nejlepší společnosti“, bral svůj výsledek z kvalifikace s úsměvem. Neboť skončil devátý před Wendlingerem a Thiimem. V kvalifikaci potvrdil roli favorita Roland Asch, ale v TOP 8 jej předstihl Johnny Cecotto. Start první jízdy na mokré trati vyšel nejlépe právě motocyklovému šampiónovi, zatímco Tiemann, Simon a Wendlinger se museli propracovávat kupředu ze zadních pozic.


V celém startovním poli se odehrávaly napínavé souboje dveře na dveře. Také Asch po „stop and go“ musel postupně z posledních pozic předjíždět jednoho soupeře za druhým, až na 5. příčku. Ještě než byl závod přerušen Pace carem museli jezdci zajet do boxů k povinné výměna pneumatik, což přineslo do závodu další napětí. Zatímco nejvíce se činili Cecottovi mechanici, tak Tiemann prodělal, neboť nasadil na osychající trať opět mokré gumy, když konkurence vsadila na suché a musel proto znovu do boxů. Pořadí po 1. části (bodované) závodu bylo: Cecotto, Simon, Tiemann, Rumfkeil, Asch.


Následovala tzv. „neutralizace“, aby po letmém startu mohlo být odmávnuto druhé dějství. To bylo bohužel záhy přerušeno Safety Carem, který vyslalo na trať vedení závodu, vzhledem k tomu, že řada jezdců opustila trať. Teprve když byla vozidla vyproštěna, a jejich jezdci pak zpravidla pokračovali dál, tak se mohlo závodit. Po novém startu pokračoval Cecotto ve vítězném tažení až do cíle. Ovšem za ním se odehrávaly napínavé duely, jako třeba mezi Simonem a Aschem o druhou pozici. Ti také dojeli v tomto pořadí do cíle za vítězným Cecottem a před Rumfkeilem, Thiimem, Tiemannem a Scheckterem.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...