Ve třech divizích se sjelo do Sosnové, ke čtvrtému podniku evropského šampionátu přes padesát jezdců. Oproti minulým letem to není sice hodně, ale na druhou stranu z předních jezdců chyběli pouze Jöranli a Antonsson z první divize. Už měřený trénink naznačil, že pokud Schanchemu vydrží jeho Opel Astra, tak si to o vítězství rozdá se svým věčným rivalem Hansenem s Citroënem Xsara, který zajel také o pouhou jednu setinu rychlejší čas, odpovídající průměrné rychlosti 100,4 km/h. Pavel Koutný potěšil 4. časem. Jenže už první kvalifikační série, kterou vyhrál Hansen před Eklundem a Kuypersem, přinesla smůlu právě Schanchemu a Koutnému, jenž cílovou vlajku neviděli. Naštěstí druhá série se jela až v neděli a tak měli dost času na opravu svých vozů. Oprava však přinesla své ovoce. Schanche vyhrál obě další rozjížďky, nejdříve před Hansenem a Walfridssonem, podruhé před Hunsbedtem a Koutným, který si tak zajistil účast v B-finále. V něm si to o postup do A-finále rozdal s dalšími rallycrossovými hvězdami – Jernbergem, Hunsbedtem, Walfridssonem a Oplandem. Zatímco Opland po kolizi skončil hned v první zatáčce a Koutný jej následoval po několika kolech, mezi šestici nejlepších se nakonec probojoval Walfridsson s Fordem Focus WRC.
Do první řady A-finále se postavil vedle sebe Hansen a Schanche, kteří také bleskově vyrazili sledováni Eklundem a Paillerem. Hansen se však hned v první zatáčce dostal mimo trať (po závodě se snažil ještě vyprotestovat Eklunda), čehož využil Schanche a si získal nepatrný náskok. Za ním se na blátivé trati odehrával souboj o druhou příčku mezi Eklundem se Saabem 9-3 a Paillerem s Peugeotem 206, zatímco Walfridsson i Hansen už v tu dobu stáli mimo trať s poškozenými vozy.
Vítěz úvodních tří podniků Hansen si přes neúspěch udržel vedoucí postavení průběžné klasifikace, neboť od letoška je evropský šampionát rozdělen na dvě poloviny po pěti závodech, z kterých se každému započítávají tři nejlepší výsledek. Takže Hansen už má prvenství v první polovině seriálu jisté. Schanche ztrácí 11 bodů stejně jako Eklund, jenž však opět vynechá závod na domácí trati a vyrazí na Pikes Peak. V těsném závěsu je Pailler, který však v Rakousku nestartoval neboť vdával dceru.
V druhé divizi si chtěli vylepšit svoje bodové postavení hlavně Pavel Novotný a Vlastimil Boháček, nakonec si však připsali body za 4. a 5. příčku, když špici závodu suverénně ovládl Magnus Hansen. Nikým neohrožován zvítězil před Lindefjellem a Larssonem, když vítěz z Rakouska Scheveneels přišel o lepší umístění po několika jezdeckých chybách. Smůlu měl i Vlassak, jenž odpadl pro technickou závadu už v druhém kole.
V divizi 2A vyhrál první dvě rozjížďky Jaroslav Marchal, který tak měl šanci zopakovat prvenství z Rakouska. Nakonec zůstalo jen u přání a Marchal zůstal s technickou závadou na trati a mohl jen sledovat jak Němec Seeliger vítězí před Nováčkem a Oleksiakem, za nímž dojel teprve čtrnáctiletý Pavel Novotný ml., jenž do finále postoupil z B-finále, které se štěstím vyhrál.
Průběžné pořadí:
Divize 1 | ||
1. Hansen Kenneth | Citroën Xsara | 60 |
2. Schanche Martin | Opel Astra | 49 |
3. Eklund Per | Saab 9-3 | 49 |
4. Pailler Jean Luc | Peugeot 206 | 44 |
5. Kuypers Jos | Ford Focus | 39 |
8. Koutný Pavel | Ford Focus | 18 |
Divize 2 | ||
1. Scheveneels Ronny | VW Golf | 57 |
2. Hansen Magnus | Citroën Xsara | 50 |
3. Vlassak Marc-Jan | Opel Astra | 40 |
4. Lindefjell Guttorm | Peugeot 306 | 37 |
5. Novotný Pavel | Citroën Xsara | 37 |
6. Boháček Vlastimil | Peugeot 306 | 33 |
Divize 2A | ||
1. Nováček Pavel | Suzuki Swift | 54 |
2. Seeliger Sven | Citroën AX | 53 |
3. Marchal Jaroslav | VW Polo | 50 |
4. De Keersmaecher | Peugeot 106 | 49 |
5. Oleksiak Tomasz | Peugeot 106 | 39 |
6. Veverka Milan | Peugeot 106 | 37 |
7. Peruth Milan | VW Polo | 29 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.