Nejen co do prodejních čísel byl rok 2005 pro Citroën rokem rekordů. Nebývalé šíře dosáhla i nabídka modelové řady značky, kterou zkompletovaly dva nové modely. Na trh byl uveden nejmenší model C1, oficiálního představení se dostalo vlajkové lodi, modelu C6 na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu. K úspěchu přispělo rovněž završení vývoje kompaktních vozů, a to jak stylovému, tak zejména díky novým technologiím a řešením. Citroën se mohl nově opřít o motorové jednotky HDi 110 Fap pro model C3 či HDi 55 pro model C1. Výčet novinek pokračuje například přes model C3 s pohonem na zemní plyn, technologie Start & Stop pro Citroën C3 a C2 atd.
Pozici značky dál upevnily úspěchy na sportovním poli, zejména třetí titul mistrů světa v Poháru konstruktérů WRC v řadě, primát mezi piloty pro posádku Sébastien Loeb – Daniel Elena na voze Xsara WRC a také titul juniorských mistrů světa pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti ve třídě C2 Super 1600.
Jak si vedl Citroën v zemích Evropy a některých ostatních zemích světa?
V České republice, kde byl automobilový trh na čtyřprocentním vzestupu, bylo zaregistrováno nových Citroënů o 13 % více než před rokem, stoupl i jeho tržní podíl z 3,4 na 3,7 %.
Registrace nových vozů značky Citroen v ČR v roce 2005:
model | Celkem ks | benzin | nafta | Bez DPH |
C1 | 103 | 103 | – | – |
C2 | 173 | 139 | 34 | 51 |
C3 | 1827 | 1598 | 229 | – |
C3Pluriel | 21 | 21 | – | – |
Xsara | 79 | 63 | 16 | – |
Picasso | 359 | 125 | 234 | 121 |
C4 | 878 | 681 | 197 | – |
C5 | 374 | 68 | 306 | 143 |
C6 | 1 | – | 1 | – |
C8 | 70 | 5 | 65 | 36 |
Berlingo | 1505 | 693 | 812 | 1213 |
C15 | 81 | – | 81 | 81 |
Jumpy | 93 | – | 93 | 92 |
Jumper | 386 | – | 386 | 338 |
nezařazeno | 112 | – | – | – |
celkem | 6062 | 3496 | 2454 | 2075 |
Čísla jsou převzata podle dat z CRV MVČR, MD ČR a statistiky SDA. Nezařazeny byla ta vozidla, která nebylo možné přesně identifikovat.
Tržní podíl se Citroënu zvedl ve Francii na 14 %. Citroën C4 ve svém prvním roce prodeje zaznamenal 63 800 objednávek, C1 završil rok s číslem 5800 prodaných vozů. Nárůst nad rámec tendence trhu zaznamenal Citroën také v užitkových autech (+ 3,4 %). Polepšily si všechny modely, nicméně největší zájem Francouzů byl o C2 Entreprise (+ 13,9 %), skvělé loučení s kariérou má za sebou C15, jehož prodeje se zvedly o 15,3 %.
Úspěšný rok má za sebou Citroën v Německu. Citroën překonal dokonce dvacetiprocentní nárůst s 80 000 prodanými vozy! Na rekordním posunu se nejvíce podílel model C4, který se zařadil hned za Berlingo jako nejprodávanější dvojka. Mimořádně se dařilo rovněž Xsaře Picasso (+ 37 %), posílila i nová C5 (+ 26 %) a C8.
Trh ve Velké Británii je na ústupu o 4,6 %, Citroën poklesl o 5,5 %. Nejžádanějším modelem na ostrovech kromě novinky C4 byla Xsara Picasso (více než 31 000 prodaných kusů).
Rekordní rok pro Citroën vyzněl ve Španělsku s 213 000 prodanými auty, což značí 2. místo s 11% nárůstem registrací. S 13% podílem na trhu užitkových vozů je Citroën lídrem už podesáté v řadě! Značně šly nahoru prodeje Citroënu v Rakousku (o 17,4 %). 14 000 prodaných vozů je historickým úspěchem značky, která se tak zařadila mezi desítku nejprodávanějších. Imatrikulace osobních vozů posílily o 17,5 %, Picasso dokonce o 34 %.
Ve Švédsku „narostl“ o 16,7 %, u osobních vozů dokonce o 20,5 %. Nejlépe se prodávaly C3, C4, C5 a Picasso. V Dánsku se Citroën dokonce dostal mezi nejprodávanější pětku s nárůstem prodejů o 21,7 %.
V Top 10 je Citroën také ve Švýcarsku (+ 5,3 %), kde se o úspěch nejvíce zasloužil model C4 (+ 44,6 %,), na druhých místech v segmentech figurují C8 a Berlingo. Solidní výsledky byly zaznamenány také v Portugalsku, kde největší díl prodejů ukrojila Xsara Picasso a segment M1 tak mohl zaznamenat šedesátiprocentní vzrůst! Citroën se na portugalském trhu stal trojkou.
Ve střední Evropě, resp. v Polsku a Maďarsku byl trh obecně na ústupu, ale Citroën se ukázal v bilanci proti těmto vlivům resistentní. Na Slovensku se značka v prodejích „zvedla“ dokonce o 26 % a tržní podíl už má 6,6 %. Chorvatsko potvrdilo, že je baštou užitkových vozů s nárůstem 31 % prodejů a s podílem lehkých užitkových vozů 17 % je Citroën už druhý.
Latinskoamerický trh byl sice v prvním pololetí poznamenán slabším kurzem dolaru, nicméně například v Argentině posílily prodeje Citroënu o 48 % (zejména díky Xsaře Picasso 1.6 – + 30 %). V Brazílii vykazuje značka třicetiprocentní přírůstek prodejů, a to hlavně díky C3 1.4 a speciální verzi pro zdejší trh „Flex Fuel“.
Pozoruhodný vzestup zájmu o vozy značky Citroën byl loni v Turecku (+28%), Rusku (+59% – 6900 vozů), Bulharsku (+50% – 5. místo na trhu), v Rumunsku dokonce o 102 %. V Austrálii se loni prodalo o 25 % více nových citroënů a C4 se stala autem roku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií