V Evropě byla zahájena produktová ofenzíva, přicházejí modely: nový Peugeot Expert, nový Citroën Jumpy, Peugeot 3008 a Citroën C3.
Prodeje značky Peugeot vzrostly o 7,9 % na 601 000 vozů
Hlavní podíl na tom měly modely Peugeot 2008 (+ 16 %, tj. 99 900 vozů) a Partner (+ 8 %, 62 800 vozů), které oba zaujímají ve svém segmentu v Evropě 2. místo. Prodeje vozů 208 a 308 dále rostou: Peugeot 208 o +15 % (o 157 800 vozů) a Peugeot 308 o +10 % (o 119 200 vozů). Značka je úspěšná především v Itálii (+ 17,4 %), ve Španělsku (+ 12,5 %) a v Nizozemsku (+ 8,8 %). Tento vynikající výsledek podpoří v druhé polovině roku několik novinek: nová SUV Peugeot 2008 a 3008, Peugeot Traveller a Expert.
Citroën dosáhl nejlepších prodejních výsledků za posledních 5 let: prodeje Citroënu vzrostly o 7,2 % na 414 000 vozů
Za tímto růstem stojí zejména Citroën C4 Picasso, což je nejprodávanější MPV v Evropě, ale také modely C4 Cactus a C1, jejichž prodeje stále rostou. Pokud jde o lehké užitkové vozy, zde upevnil vůz Citroën Berlingo svou pozici lídra segmentu. Díky jeho vynikajícím výsledkům se značka prosadila na největších trzích (Velká Británie, Španělsko a Německo). Tato dynamika by se měla zrychlit ve druhé polovině roku, kdy bude na trh uveden vůz nový Citroën C4 Picasso, nový Citroën Jumpy, SpaceTourer a nový Citroën C3, který na podzim nahradí současný bestseller značky.
Prodeje značky DS vzrostly o 0,7 % na 40 900 kusů
V březnu byl na trh uveden nový DS 3 a nový DS 3 Cabrio, takže značka nyní nabízí kompletně obnovenou modelovou řadu. Významný je také úspěch vozů DS 4 a DS 4 Crossback, přičemž Crossback vzbudil velký zájem zákazníků a představuje 28 % prodejů těchto dvou kompaktních prémiových modelů. Značka pokračuje v rozšiřování své prodejní sítě, která měla na konci června v Evropě 21 DS Stores a 86 DS Salons.
Na rychle se měnícím čínském trhu a trhu a jihovýchodní Asie klesly prodeje PSA Group o 19,4 % na 297 000 vozů.
Skupina v návaznosti na zahájení prodeje hatchbacku DS 4S na konci dubna připravuje v druhé polovině roku 2016 obchodní ofenzívu, v rámci níž bude do roku 2018 uvedeno na trh pět SUV.
Značka Peugeot hodlá v rámci plánu Blue Upper uvést do roku 2020 na čínský trh 18 nových modelů a do konce roku 2016 provést facelift dvou ze tří nejprodávanějších modelů v Číně: 308 Sedan a 3008.
Citroën potvrdil úspěch SUV C3-XR, jehož prodeje stouply o 35 %. V druhé polovině roku uvede Citroën na trh vozy nový Citroën C6 a C4 L.
V návaznosti na růst segmentu SUV na čínském trhu spustí skupina PSA v září 2016
– provoz v nové továrně v Čcheng-tu. Připomeňme, že skupina již vyrábí ve své továrně v Šen-čenu SUV DS 6, což je nejprodávanější model značky DS v Číně.
V regionu Střední východ a Afrika
– se skupina musela v první polovině roku 2016 potýkat s nepříznivou ekonomickou situací. Nejprve byl pozastaven dovoz do Alžírska, následně na něj byly uvaleny kvóty, některé země regionu mají navíc omezený přístup k devizám (Egypt, Tunisko). Tato situace měla na prodej skupiny v regionu negativní dopad (- 13,3 %).
Skupina připravila podmínky pro návrat do Íránu
– kde v červnu podepsala dohodu o společném podniku s historickým partnerem značky Peugeot, společností Iran Khodro. Značka DS zahájila na začátku roku spolupráci se soukromým íránským investorem.
V Latinské Americe posílila skupina PSA své pozice
– prodala zde 88 800 vozů, což představuje růst o 16,4 %, na trhu, který zaznamenal pokles o 8,2 %. V Chile skupina dosáhla historicky nejvyššího podílu na zdejším trhu: 7 %.
Peugeot zaznamenal nárůst tržeb o 26 %, vynikajících výsledků dosáhl v Argentině (+ 45 %), v Chile (+ 38 %) a v Brazílii (+ 2 %), kde trh prudce klesl (- 25 %). Značka se zde prosadila s posledními novinkami na trhu, kterými jsou Peugeot 2008 a nový Peugeot 208.
Citroën si v první polovině tohoto roku udržel pozice, velkého pokroku bylo dosaženo v Argentině (+ 29 %) a v Chile (+ 55%). Nový Citroën C3 Aircross se po úspěšném startu v Brazílii nyní prodává i v Argentině a přispívá k dobrým prodejním výsledkům značky.
V Eurasii se navzdory prudkému zhoršení ekonomického prostředí a klesajícímu trhu zejména v Rusku (- 14,7 %) prodeje skupiny PSA stabilizovaly (- 0,1 %) a skupina se zde nadále zaměřovala na ziskovost.
Na výsledky skupiny v Indii a Tichomoří má největší vliv Japonsko, které představuje 49 % všech prodejů skupiny v tomto regionu. K posílení pozice skupiny v tomto regionu zásadně napomůže uvedení vozu Citroën C4 Cactus a dieselových modelů na japonský trh.
Maxime Picat, generální ředitel značky Peugeot uvedl:
„Peugeot spustil v tomto roce globální ofenzivu na trhu SUV, na který uvedl pět nových vozů. Facelift modelu Peugeot 2008 a nový Peugeot 3008 přicházejí v době, kdy značka svými výsledky v těchto segmentech již patří mezi tři nejlepší značky na evropském trhu. V Číně se nabídka obohatí o výrazně zmodernizovaný Peugeot 3008, který v následujících měsících doplní dvě zcela nová SUV. Tato ofenzíva nám umožní urychlit růst prodejů na celosvětových trzích, který v první polovině roku činil 0,5 %.“
Linda Jackson, generální ředitelka značky Citroën, prohlásila:
„Citroën se drží nastoleného trendu a v polovině roku ustálil celosvětové prodeje svých vozů na objemu více než 600 000 kusů. Při zachování cen na velmi uspokojivé úrovni dosahujeme v Evropě již 5 let rekordních prodejů, získali jsme zpět podíly na latinskoamerickém trhu a v Číně se nám podařilo překonat své cíle prodeje SUV C3-XR. Tato dynamika se opírá o naši produktovou ofenzivu, která bude posílena ve druhém pololetí, a to zejména díky vozu nový Citroën C4 Picasso, což je nejprodávanější MPV na evropském trhu, ale také díky novému Citroënu C3, jnež nahradí náš stávající bestseller.“
Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS, uvedl:
„Řada DS se s uvedením nové DS 3 na jaře během doby kratší než 12 měsíců kompletně obnovila, což je plně v souladu se strategií uvádění nových vozů značky na trh. Značka představila na začátku roku model DS E-Tense. Tento jedinečný vůz s vysoce výkonným elektrickým pohonem ztělesňuje budoucnost značky a dává tušit, jak budou vypadat naše budoucí modely. A konečně vyvíjíme po celém světě prodejní síť DS, kterou již tvoří 234 prodejen. Chcete-li zjistit vše potřebné o této exkluzivní síti nabízející zákazníkům jedinečný zážitek na míru, navštivte, prosím, pařížský autosalon.“
Skupina PSA
Skupina PSA, za kterou stojí tři světově proslulé značky Peugeot, Citroën a DS, prodala po celém světě v roce 2015 celkem 3 miliony vozů. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2015 obratu 54 miliardy eur. Skupina PSA Peugeot Citroën je evropským lídrem z hlediska emisí CO2, průměrné emise CO2 v roce 2015 činily 104,4 g/km. Je dnes rovněž lídrem z hlediska vozů s mobilním připojením, neboť se pyšní flotilou 1,8 milionů těchto vozů po celém světě. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia). Více informací naleznete na groupe-psa.com/fr
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií