Téměř poslední model, který legendární italská značka vyrobila.
Říká se, že nákup nového auta je ta nejhorší možná investice
– protože vůz okamžitě ztratí až pětinu své původní hodnoty. Omyl. Jsou auta, jejichž koupí své finance výborně zhodnotíte. V případě Ferrari můžete vydělat i trojnásobek, a že už má nějaké kilometry najeté, vůbec nevadí. Příkladem může být unikátní Ferrari 599 GTB, které se v lednu prodalo v České republice.
Nákup drahých sportovních vozů považují automobiloví i finanční odborníci za dobrou investiční příležitost
Stačí, aby model byl něčím výjimečný, a jeho cena v čase roste. Najeté kilometry ani stáří pak nehrají zas až takovou roli. Typickým příkladem může být Ferrari 599 GTB – téměř poslední model, který legendární italská značka vyrobila s manuální převodovkou. Z výrobní linky jich v letech 2006 až 2012 sjelo pouze 30 kusů a v Evropě skončilo dokonce pouhých deset exemplářů.
„O model 599 GTB byl původně poměrně malý zájem
– takže Ferrari vyrobilo pouhé tři desítky exemplářů. Jenže prakticky od té doby již Ferrari nenabízí manuální převodovku a ani to dle slov automobilky v budoucnu neplánuje. Jednoduchá a otevřená řadicí skříň je tak minulostí, což katapultovalo zájem o tato auta. Zatímco vozy 599 GTB s automatem stojí dnes kolem 200 tisíc eur, cena těch s manuálními převodovkami na aukcích přesahuje 500 tisíc eur,“ vysvětluje investiční specialista skupiny DRFG Josef Eim a dodává, že kupující jsou ochotní si připlatit i více než dvojnásobek hodnoty auta právě kvůli neopakovatelné jedinečnosti.
Jeden z exemplářů 599 GTB doposud vlastnila společnost Scuderia Praha, která je výhradním dovozcem značek Ferrari a Maserati pro Českou republiku. Unikátní Ferrari ale v lednu získalo nového majitele.
„O podobné modely je ve světě samozřejmě obrovský zájem. My jako prodejce můžeme být pyšní na to, že jsme takový vůz mohli nabízet v pražském autosalonu. Pro kupce je to určitě výborná investice, protože jeho cena by měla v budoucnu stoupat,“ říká Petr Kudláček, výkonný ředitel Scuderia Praha.
Cenu, za kterou se unikátní Ferrari 599 GTB v Praze prodalo, s ohledem na přání nového majitele komentovat nechce.
„Co se nového majitele týče, mohu prozradit pouze to, že se jedná o švýcarského sběratele Prodejní cenu zveřejnit nemůžeme, ale jen pro představu uvedu výsledek aukce na americké Floridě z loňského roku. Tam se právě Ferrari 599 GTB z roku 2007, které mělo najeto asi 6 100 km, vydražilo za 682 tisíc dolarů, v přepočtu tedy asi za 17,3 milionu korun, což byl trojnásobek původně očekávané ceny,“ dodává Petr Kudláček.
O výhodnosti investice do modelu 599 GTB nepochybuje ani Josef Eim
„Znám investory do aut Ferrari, z nichž jeden vlastní pět různých modelů této značky. Všechny ale spíše dobře skladuje a v žádném autě nenajede více než 500 kilometrů ročně. Hodnota jeho sbírky nepopiratelně roste. Člověk však musí být disciplinovaný, aby se vydržel na tyto vozy pouze dívat a nedopřával si zvuku atmosférických dvanáctiválců, o kterých jeden z největších dirigentů všech dob a velký fanda Ferrari Herbert von Karajan tvrdil, že jako jediné na světě vydávají hezčí zvuk než jeho symfonické orchestry,“ uzavírá.