Hlavním esem jsou modely Ibiza a Ibiza ST a skvělý start pro novou Alhambru
Hlavními tahouny prodeje značky SEAT v České republice jsou modely Ibiza (1674 vozů), které se drží v první desítce svého segmentu, následované modely Leon (467 vozů), Altea (412 vozů), Exeo (113 vozů) a Alhambra (67 vozů) a 27 ostatními vozy.
Modelová řada Ibiza se v uplynulém roce rozrostla o třetí karosářskou variantu Ibiza ST. Dynamické kombi s vysokou užitnou hodnotou navzdory kompaktním rozměrům přitáhlo ihned velkou pozornost zákazníků. Jedinečný styl, zavazadlový prostor o objemu 430 litrů a moderní motory s vysokým výkonem a nízkou spotřebou paliva se u Ibizy ST pojí s prostorným interiérem a bohatou výbavou za příznivou cenu. Atraktivní nabídka se opírá také o tradiční praktické pětidveřové hatchbacky Ibiza a sportovněji laděné třídveřové varianty Ibiza SC. Nechybí ani nekompromisní sportovní verze Ibiza FR a Ibiza Cupra. Na opačném pólu stojí hospodárné modely Ecomotive.
Také technicky vyzrálé modely Leon a Altea se těší velkému zájmu českých zákazníků, kteří mají na výběr širokou škálu modelů včetně všestranných vozů Altea Freetrack, dodávaných rovněž s pohonem všech kol, a ekologických modelů Ecomotive s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi. Dlouhodobá obliba modelů Leon a Altea je založena na svěžím nadčasovém designu, sportovním charakteru, moderní technice a vynikajícím poměru výkon/cena.
Zástupcem značky SEAT ve střední třídě jsou sedany Exeo a kombi Exeo ST, které bodují zejména u firemní klientely. V sektoru MPV se výtečně podařil ostrý start nové generaci modelové řady Alhambra, která byla uvedena na trh v závěru loňského roku a i za tak krátkou dobu si již dokázala najít nečekaně velký počet zákazníků. Alhambra přesvědčí nejen prostornou karoserií s bočními posuvnými dveřmi a variabilním interiérem s pěti až sedmi sedadly, ale i v této třídě neobvyklým arzenálem sofistikovaných technologií, díky nimž stanovuje nová měřítka ve svém segmentu v oblasti komfortu, hospodárnosti a bezpečnosti.
Příznivá čísla prodejních statistik jsou jen jedním aspektem úspěšného působení značky SEAT na českém trhu. „V roce 2010 jsme zaznamenali zásadní přesun zákazníků od konkurence k nám v důsledku pozitivní změny ve vnímání značky SEAT. Současní motoristé oceňují na modelech SEAT osobitý design, technologickou vyspělost a vysokou úroveň bezpečnosti,“ odhaluje jednu z příčin úspěchu Michal Čížek, vedoucí divize SEAT společnosti Import Volkswagen Group.
Mezi další faktory, které výrazným způsobem mění postavení značky SEAT na českém trhu, patří také rozrůstající se prodejní a servisní síť. Díky tomu SEAT oslovuje širší vrstvy zákazníků a zároveň vytváří optimální předpoklady pro zaručení vysoké úrovně poprodejních služeb. Pozitivní obraz značky SEAT v očích veřejnosti dotvářejí rozsáhlé marketingové aktivity v oblasti sportu a kultury.
Návrat na vrchol ve Španělsku
SEAT slaví úspěchy nejen na českém trhu, ale i ve Španělsku, kde byl SEAT nejprodávanější značkou v deseti z dvanácti měsíců roku 2010 i za celý loňský rok. Je to poprvé od roku 1979, co se může španělská značka opět pochlubit vedoucím postavením na domácím trhu.
V roce 2010 bylo ve Španělsku nově registrováno celkem 982 015 vozidel, což je nárůst o 3,1 % v porovnání s předchozím rokem. SEAT prodal 89 392 vozů a vykázal tedy meziroční nárůst o 6,7 %, který je vyšší než růst celkového trhu. Díky úspěšným prodejním výsledkům je SEAT jedinou značkou, jejíž tržní podíl přesáhl 9 %.
James Muir, prezident společnosti SEAT, po zveřejnění výše uvedených výsledků prohlásil, že „dosažení vedoucí pozice na španělském trhu je znamením návratu značky SEAT. Tento úspěch na domácím trhu podpoří růst naší značky na ostatních evropských trzích, abychom dosáhli plného využití výrobních kapacit v našem závodě Martorell“.
Nejvýraznější zvýšení prodeje v porovnání s předchozím rokem zaznamenaly modely, které značku SEAT zastupují v nižší střední a střední třídě. Prodej modelu Leon se zvýšil o 5,1 %, Altea o 33,8 %, Exeo o 61,7 % a Alhambra, nejnověji uvedeného modelu značky, o 73,1 %. Další nový model představený v roce 2010, Ibiza ST, dominoval rodinnému segmentu malých vozů s tržním podílem ve výši téměř 50 %.
„Základním kamenem našeho úspěchu se stalo Exeo, jehož zvýšený prodej posunul značku SEAT na čelní pozici v prodejním žebříčku,“ prohlásil generální ředitel španělské pobočky společnosti SEAT Vicente Adrián a dodal: „Zvláštní zmínku si zaslouží také velmi oblíbená Ibiza, která je druhým nejprodávanějším vozem a lídrem ve svém segmentu od roku 2001.“
Vedoucí pozice značky SEAT ve Španělsku se nevztahuje pouze na celkový trh.
Španělská značka je nejoblíbenější také v kategorii vozidel se sníženými emisemi. V tomto segmentu má tržní podíl 11,5 %.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií