Po týdnu za volantem Nema ho hodnotím jako dokonalý prostorný dodávkový vůz dobře ovladatelný, živý a pohyblivý s celkovými nízkými provozními náklady, vhodný zejména pro přesuny v městské i příměstské dopravě.
S délkou 386 cm s obrysovým poloměrem otáčení 5,3 m vyniká Citroen Nemo neocenitelnou pohyblivostí v městském provozu a řidiči poskytuje komfort a jízdní pohodlí srovnatelné s osobními vozy. Ocenil jsem ergonomicky řešené pracoviště řidiče a prostorné, prosvětlené a dokonale funkčně řešenou kabinu s dvanácti odkládacími prostory.
Nakládací prostor má délku na podlaze 152 cm, šířku mezi podběhy kol 105 cm a maximální výšku 118 cm. Praktické uživatelské vlastnosti Nema umožňují posuvné boční dveře, zadní asymetrické křídlové dveře (lze je velmi jednoduchým ovládáním otevřít v úhlu 180°) a pro přepravu delších nákladů sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce. Variabilní sedadlo spolujezdce Extenso umožňuje zvětšení užitečného objemu z 2,5 m3 na 2,8 m3 a délky nákladu až na 2,5 m. Snadnou manipulaci s těžkými předměty usnadňuje nakládací práh, který se při prázdném vozidle nachází pouze ve výšce 53 cm nad zemí.
Variabilní přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem je polohovatelná. Umožňuje kompletní ochranu kabiny po celé její délce a v případě přepravy zvlášť dlouhých nákladů sklopení části za sedadlem spolujezdce směrem k řidiči, který má tak zajištěnu optimální ochranu. Výhody jsou dvě: bez jakékoliv demontáže je snadno zvětšen prostor pro náklad, co se týče délky, tak i objemu, a řidič je chráněn před ohrožením přepravovanými břemeny.
Při testování vozu jsem ocenil naftový motor 1,4 HDI o výkonu 50 kW (70 k) při 4 000 ot/min dosahující nejvyšší hodnotu točivého momentu 160 Nm již při 1 750 ot/min. Maximální rychlost uvádí výrobce 152 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,9 sekund. Motor ochotně zrychluje ihned po přidání plynu a spolu s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou mně umožňoval bezpečné a bezproblémové předjíždění, dosahování vyšších jízdních průměrů a mimořádně nízkou spotřebu. K tomu přirozeně významně přispívá i konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi jak ve městě, na dálnici i na venkovských silnicích.
Kombinovanou spotřebu udává výrobce 4,5 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu nižší o 0,3 litru. Jezdil jsem však bez nákladu pouze se spolujezdcem. Motor splňuje normu Euro 4 s pouhými 119 g CO na km. Nízké provozní náklady ovlivňuje vedle nízké spotřeby nafty i snížení prostojů při servisu prodloužením intervalu pro pravidelnou údržbu na 30 000 km nebo 2 roky.
Stejně jako všechny ostatní motory HDi značky Citroën je i tento agregát schopen provozu na biopalivo B30 (bionafta 30 %).
Z hlavní standardní výbavy uvádím: čelní airbag řidiče, systém ABS, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech atd.
Testovaný model byl vybaven navíc příplatkovou výbavou: bočními posuvnými plechovými dveřmi na obou bočních stranách (14000 Kč), předními a zadními zástěrkami (1400 Kč), předními mlhovými světlomety (3400 Kč), vertikální dělenou, drátěnou otevíratelnou přepážkou a se sedadlem Extenso (1100 Kč), manuální klimatizací s pylovým filtrem (27000 Kč), Paketem Plus (10000 Kč) a rádiem s přehrávačem CD a MP3 (10500 Kč) – všechny uváděné ceny příplatkové výbavy jsou bez DPH.
Akční cena Citroena Nemo s úsporným naftovým motorem 1,4 HDI s pětistupňovou převodovkou je bez DPH 289 900 Kč, testovaného modelu s výše uvedenou bohatou příplatkovou výbavou bez DPH 357 300 Kč.
Citroena Nemo je možné zakoupit i s benzinovým motorem 1,4 l s výkonem 54 kW. Upozorňuji však na vyšší kombinovanou spotřebu uváděnou výrobcem a to 6,9 l na 100 km.
Doporučuji před koupí vozu se informovat u dealera vozů Citroen o aktuálních cenách a probíhajících akcích a dalších výhodách na uvedený model.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií