Uvidí diváci v cíli seriálu mistrovství světa v Rally Argentina (WRC) 4. května očekávaný návrat Sébastiena Loeba a Daniela Eleny

Devítinásobní mistři světa pojedou na Citroënu DS3 WRC číslo 1 po boku Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena v Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu.

Citroën osmkrát v řadě

Argentina patří v programu mistrovství světa ke speciálním podnikům podobně jako Monte Carlo či Finsko. Kdo by nechtěl vyhrát v prostředí, v němž vládne jihoamerická atmosféra, vášnivé davy fanoušků a nekonečná krása krajiny! Zatím to osmkrát v rámci WRC vyšlo Citroënu, když vše odstartoval svým vítězstvím Carlos Sainz v roce 2004, jehož následoval se sedmi vítězstvími po sobě Sébastien Loeb. Proto je tento podnik fanoušky značky tolik očekávanou událostí, zejména ale díky návratu Sébastiena Loeba a Daniela Eleny.

Podobně jako každým rokem udělali zástupci Citroënu Argentina maximum pro uvítání osminásobných světových šampionů v týmech. Od minulého víkendu se posádky účastní mnoha reklamních akcí v Buenos Aires a také v Cordóbě na road show. Seznamovací program s tratí začal proti zvyklostem už od včerejšího pondělka, tedy o den dříve, než je zvykem. Důvod? Rally je naplánovaná jako třídenní, ovšem s dojezdem již v sobotu 4. května. Trať rally nevybočuje z konvencí, přichystala spoustu dlouhých rychlostních testů. Dva průjezdy na Ascochinga/Agua de Oro (51,88 km), Santa Rosa/ Villa del Dique (40, 69 km) a Amboy/Yacanto (39,16 km) zahrnují téměř dvě třetiny všech měřených sekcí.

Neporažený Loeb

Dosud neporažení ve Villa Carlos Paz od roku 2005, Sébastien Loeb a Daniel Elena, začnou jejich třetí rally letošního roku s jejich rekordním zápisem v zádech.

„Je těžké odhadnout, zda vynechání posledních dvou podniků nějak poznamená moji rychlost na začátku rally,“ říká Sébastien Loeb. „Ale určitě se zaměřím na co nejlepší výsledek!“

Před rokem v Argentině zaznamenal Citroën double, když za Loebem dojel na druhém místě Mikko Hirvonen. Fin doufá, že se mu podaří zopakovat stejnou výkonnostní úroveň také letos: „Od Rally Portugalsko neustále pracujeme na vylepšení nastavení DS3 WRC a udělali jsme pozitivní kroky. Na posledních dvou rally jsem dojel vždy druhý, myslím si, že bych právě tady mohl být rychlejší a vyhrát první závod sezony.“

Dani Sordo, třetí pilot Citroën Racing

– v Argentině, dojel druhý za vítězem v roce 2009 při jeho posledním startu na C4 WRC. Loni tu Španěl jel velmi poklidně na třetím místě v jeho prvním závodě na Fiestě, když ale doplatil na mechanické problémy a nedokončil. V Portugalsku se Dani pohyboval mezi nejlepšími a tak je nyní odhodlaný zúročit svou rostoucí sebedůvěru na jednom z jeho nejoblíbenějších podniků.

Miluji Argentinu! Je to rally, na které se cítím jako doma. V Portugalsku jsem cítil určité oživení za volantem DS3 WRC. Doufám, že bych už s autem mohl dělat to, co chci. Mohl bych tak možná mířit i za vítězstvím. Nechci se také nechat příliš unést, neboť podmínky budou v Argentině různorodé. Jsem si ale jistý, že jsem se vydal po správné cestě!“

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Uvidíme, až nasadíme helmy

Sébastien Loeb je zpět! Po absenci v Mexiku a Portugalsku se devítinásobný mistr světa vrací do programu WRC. A to je i příležitost k rozhovoru před Rally Argentina…

Zdá se, že jste měl v posledních několika týdnech velice napilno. Měl jste vůbec šanci na odpočinek?

Moc ne…Vždycky, když jsem si myslel, že ta chvíle nastane, jsem zjistil, že budu muset za volant závodního auta! Po Argentině budu mít zase další čtyři víkendy naplněné závoděním. Vypadá to, že bych během května mohl být tak dva dny doma. Ale nemohu si stěžovat, sám jsem si vybral a musím přijmout všechny příležitosti, které přijdou. Dokonce jsem teď mnohem víc vytížený než kdykoli v minulosti. Neznamená to však, že bych nepracoval na tom, abych mohl svou práci a své zkušenosti dát ve prospěch plánů Citroënu. Byl to rok, kdy jsme museli všechno stihnout. Aspoň jsem se naučil dělat věci hned a nic neodkládat.

Měl jste šanci sledovat Rally Mexiko a Rally Portugalsko? Co si o nich myslíte?

Samozřejmě jsem je sledoval a viděl jsem, jak se jelo. Nebylo to pro Citroën vždycky snadné v konfrontaci se soupeři, kterým se daří spojovat velmi vysoké výkony nejmodernějších aut s jejich spolehlivostí. Ale sezona ještě ani zdaleka nekončí, protože vítězství ve třinácti podnicích mistrovství světa na všech typech tratí vyžaduje konzistentnost ve výkonech. Viděli jsme, že DS3 WRC byl rychlejší v Portugalsku než v Mexiku, proto náš tým pracuje na zlepšení. Také se tím potvrzuje, že DS3 WRC si vede lépe tam, kde je šance na vysokou úroveň řízení.

Jak jste se připravoval na tuto Rally Argentina? Cítíte se dobře připravený nastoupit zde po osmi vítězstvích Citroënu v řadě?

S výjimkou jediného dne testování jsem naposledy jel na šotolině loni na Rally Španělsko. Nedokážu odhadnout, jak se budu cítit na několika prvních rychlostních zkouškách v Argentině. Myslím, že se tam dá velice rychle vypadnout z rytmu, proto jsem opatrný v odhadech mých šancí. Nepopírám, že se nyní více posunuji od rally sportu směrem k budoucnosti. Můj ztenčený program je dobrý v tom, že se mohu stále účastnit soutěží za Citroën, ale určitě nejsem tak dobře připravený jako Mikko,Dani a další kluci. Uvidíme, jak to s námi zacvičí, až si nasadíme helmy…“

WRC HISTORIE

2012 Loeb / Elena Citroën DS3 WRC
2011 Loeb / Elena Citroën DS3 WRC
2009 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2008 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2007 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2006 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2005 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2004 Sainz / Marti Citroën Xsara WRC

Rallye v kostce

  • Premiéra: 1980
  • Základna: Villa Carlos Paz
  • Povrch: šotolina
  • Počasí: teploty 8 až 20°C, slunce první den rally vychází v 7.26 / zapadá v 18.16

Oficiální web:

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...