Petr Fulín se představil v bláznivém souboji v pořadu Autosalon na TV Prima.
SEAT Leon Cup Racer dosahuje výkonu 330 k při hmotnosti 1150 kg a MiG-15 dokáže letět rychlostí až 1076 km/h, ale jen ve vzduchu…
Úspěšný český okruhový jezdec Petr Fulín, který má za uplynulé tři sezony na svém kontě dvě první místa a jedno druhé místo v celkovém hodnocení Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvě vítězství v anketě Zlatý volant, vyzval se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer historické stíhací letadlo MiG-15UTI na letišti v Hradci Králové. Průběh bláznivého souboje můžete sledovat v nové epizodě pořadu Autosalon, která je vysílána na televizním kanálu Prima Cool.
Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika říká:
„Mám radost, že se nám společně s realizačním týmem televizního pořadu Autosalonu na TV Prima podařilo uskutečnit souboj Petra Fulína a jeho závodního vozu SEAT Leon Cup Racer s 60 let starým proudovým stíhacím letadlem MiG-15. Tento nápad se zrodil při přátelském setkání s jedním ze spolumajitelů unikátního historického stroje a sám jsem zvědavý, jak to nakonec dopadlo.“
Petr Fulín neváhal a okamžitě přijal bláznivou výzvu týmu
– který připravuje populární motoristický pořad Autosalon pro televizní stanici TV Prima. „Já samozřejmě očekávám trošku nerovný boj, nicméně je to zajímavý nápad a těším se na tento okamžik celý týden,“ řekl Petr Fulín před natáčením zajímavého souboje mezi nejmodernější závodní automobilovou technikou s úzkou vazbou k sériově vyráběným vozům SEAT a letos šedesátiletým stíhacím letadlem, které patřilo ve své době mezi nejlepší stroje svého druhu.
SEAT Leon Cup Racer
– s nímž Petr Fulín úspěšně uzavřel letošní sezonu dvojitým vítězstvím ve finále ETCC na italském okruhu v Perguse a stal se vicemistrem se ztrátou pouhých tří bodů na první místo, je čistokrevným závodním vozem. Přeplňovaný motor 2.0 TSI vyladěný na nejvyšší výkon 330 k pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG. Hmotnost vozu činí 1150 kg.
„Zrychlení se u závodního vozu neudává, spotřeba paliva sice ano, ale jen způsobem 1,5 až 2 litry benzinu na jedno kolo. Maximální rychlosti v závodech nedosahujeme, protože rovinky závodních okruhů nejsou dostatečně dlouhé. Odhaduji ji však na cca 250 km/h,“ říká o svém jednomístném závodním stroji Petr Fulín.
Fulínovým soupeřem na letištní dráze v Hradci Králové
– bylo dvoumístné cvičné stíhací letadlo MiG-15UTI z roku 1955, schopné vyvinout nejvyšší rychlost 1076 km/h. Ovšem jen ve vzduchu… V okamžiku, kdy se kola odlepují od země, se MiG-15 pohybuje rychlostí přibližně 230 km/h, takže Fulínův Leon Cup Racer není úplně bez šance. Nicméně turbokompresorový motor Klimov VK-1 sovětské stíhačky poskytuje vzletový výkon 26,478 kN. Na druhé straně činí hmotnost prázdného letadla 3681 kg a jeho vzletová hmotnost se pohybuje od 5069 do 6038 kg. Kdo měl nakonec navrch? To se dozvíte na: http://autosalon.iprima.cz
SEAT
– je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.
Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.
Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. Zde pracuje téměř 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií