U Japonska objevili obří ložisko surovin pro baterie do elektromobilů

Na dně moře u japonského pobřeží bylo objeveno gigantické naleziště klíčových prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, ložisko niklu a kobaltu. První vrty u ostrova Minami-Torišima budou zahájeny příští rok. Využívání ložiska v průmyslovém měřítku má být zahájeno v roce 2026.

Toyota bZ4x

Podle nadace The Nippon Foundation, která v posledních měsících zkoumala mořské dno u ostrova Minami-Torishima společně s vědci z Tokijské univerzity, obsahují objevená ložiska přibližně 610 000 tun kobaltu a 740 000 tun niklu. Jen kobalt by stačil na zásobování celého Japonska po dobu 75 let.

Právě obtížný přístup k surovinám používaným při výrobě baterií je uváděný jako jeden z hlavních důvodů, proč se japonský automobilový průmysl brání investicím do vývoje elektromobilů. Odborníci spočítali, že v loňském roce bylo v Japonsku registrováno pouze 2,2 procenta nových osobních automobilů na elektrický pohon.

Pro srovnání v Číně, která v současnosti udává tempo elektrické revoluce, činí podíl bateriových automobilů na trhu již 25 procent.

foto: Toyota

K těžbě jsou potřeba rozsáhlé investice

Těžba niklu a kobaltu z mořského dna vyžaduje velké investice a může narazit na odpor ekologů. To však nic nemění na tom, že podle posledních prognóz se v příštích desetiletích očekává prudký nárůst poptávky po obou těchto kovech.

Bílý dům odhaduje, že s odklonem od ropy jako paliva pro spalovací motory se poptávka zvýší o 400 až 600 procent, přičemž některé analýzy předpovídají ještě větší nárůst.

V současné době se nikl a kobalt těží mimo jiné v Indonésii a Demokratické republice Kongo. Nicméně v případě kobaltu je Čína, která je motorem revoluce v oblasti elektromobilů, zodpovědná za téměř polovinu celosvětové produkce.

Japonský autoprůmysl v čele s automobilkou Toyota se přitom rozvoji segmentu elektromobilů nevyhne. I když se Toyota nezaměřuje jen tímto směrem, ale stále zdokonaluje svůj hybridní pohon nebo pohon na vodík, plánuje v nejbližších letech uvést šest nových elektrických modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...