Týden s novým VW Golfem 1,6

Golf první generace byl uveden na trh v roce 1974. Prodej VW Golfu prudce rostl, obliba Golfu se zvyšovala – to jistě vedlo VW k ponechání názvu Golf i u dalších nových generací tohoto vozu: v roce 1983 přichází Golf 2. generace, v roce 1991 Golf 3. generace a po vyrobení přes 17 milionů Golfů je v srpnu 1997 v Bonnu představen Golf 4. generace. Vzhledem k úspěchům Golfů se jistě z vás nikdo nepozastaví nad tím, že jsem rád přebíral Golf 4. generace k týdennímu testu.

Týden s novým VW Golfem 1,6

Karoserie Golfu je líbivá, působí vyváženým dojmem. Charakteristické pro předek vozu jsou hlavní světla, světlomety sdružují tlumená a dálková světla spolu se směrovkami i mlhovkami. Oproti svému předchůdci má výrazněji stylizovanou záď, je delší a vzhledem k větší vzdálenosti os mají především cestující na zadních sedadlech větší prostor pro nohy. Zvětšilse i zavazadlový prostor.

Nová přístrojová deska je velmi přehledná, přístroje byly pro mě dobře čitelné, v noci jsem rád využil možnosti volby intenzity jejich příjemně modrého osvětlení. Podle mého názoru i ovladače jsou ergonomicky dobře umístěny. Využil jsem přirozeně možnost seřídit si výškově i podélně polohu volantua samozřejmě i sedadla včetně jeho výškového nastavení. Při nastupování a vystupování jsem velmi kladně ocenil možnost téměř kolmého otevření tveří s aretací ve třech polohách.


Týden s novým VW Golfem 1,6

Testovaný Golf měl čtyřválcový motor 1,6 l s výkonem 74 kW(100 k). Motor měl příjemný zvuk. Byl tichý, ale tak, abych ho dostatečně vnímal a mohl ho využít pro jeho ovládání. Řadilo semi velmi dobře, dráhy řazení jednotlivých stupňů jsou krátké a přesné. Uvítal jsem řazení zpátečky přes pojistku. Nové konstrukční prvky podvozku nesporně přispěly k tomu, že se mi celkově vůz vedl dobře nejen v běžném provozu, ale i na dráze autodromu v Sosnové, kde jsem ho mohl podrobit i rasantnímu průjezdu zatáček i zkoušce účinnosti brzd s ABS na suché i mokré silnici. Ve městě k pohodlnému řízení nesporně přispívá sériově montovaný posilovač řízení.

Točivý moment motoru mně umožnil akcelerovat i při jeho nižšíchotáčkách. Na rovině ve městě jsem lehce zvládl 50ti kilometrovou rychlost na 4. rychlostní stupeň, v povolených úsecích pak 70tikilometrovou na 5. rychlost. Při běžném provozu jsem prakticky nejvíce využíval motoru v rozsahu od 2 do 3,5 tisíce otáček. Uvědomíme-li si, že motor se dá točit přes 6 tisíc otáček, pak jasně vidíme, jakou velkou

Týden s novým VW Golfem 1,6

rezervu máme pro jeho zrychlení při předjíždění, zdolávání větších stoupání atd. Průměrnou spotřebu7,5 l, kterou jsem docílil při 60 % ujetých kilometrech v Prazea ještě k tomu při asi 10 % km ujetých na autodromu, pokládám za velmi příznivou.

Cena testovaného Golfu 1,6 s výše popsaným vybavením je 457 900 Kč včetně sériově montovaných airbagů pro řidiče a spolujezdce, determálních skel, třetího brzdového světla a imobilizéru.


Nové konstrukční bezpečnostní a další technické podrobnosti jsem v tomto článku nepopisoval. Pokud byste se s nimi chtěli podrobně seznámit, pak vám doporučuji další již dříve uveřejněné články o VW Golfu 4.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...