![Týden s novým VW Golfem 1,6 Týden s novým VW Golfem 1,6](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/import_old_periskop/tyden_s_novym_vw_golfem02.jpg)
Karoserie Golfu je líbivá, působí vyváženým dojmem. Charakteristické pro předek vozu jsou hlavní světla, světlomety sdružují tlumená a dálková světla spolu se směrovkami i mlhovkami. Oproti svému předchůdci má výrazněji stylizovanou záď, je delší a vzhledem k větší vzdálenosti os mají především cestující na zadních sedadlech větší prostor pro nohy. Zvětšilse i zavazadlový prostor.
Nová přístrojová deska je velmi přehledná, přístroje byly pro mě dobře čitelné, v noci jsem rád využil možnosti volby intenzity jejich příjemně modrého osvětlení. Podle mého názoru i ovladače jsou ergonomicky dobře umístěny. Využil jsem přirozeně možnost seřídit si výškově i podélně polohu volantua samozřejmě i sedadla včetně jeho výškového nastavení. Při nastupování a vystupování jsem velmi kladně ocenil možnost téměř kolmého otevření tveří s aretací ve třech polohách.
![Týden s novým VW Golfem 1,6 Týden s novým VW Golfem 1,6](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/import_old_periskop/tyden_s_novym_vw_golfem01.jpg)
Testovaný Golf měl čtyřválcový motor 1,6 l s výkonem 74 kW(100 k). Motor měl příjemný zvuk. Byl tichý, ale tak, abych ho dostatečně vnímal a mohl ho využít pro jeho ovládání. Řadilo semi velmi dobře, dráhy řazení jednotlivých stupňů jsou krátké a přesné. Uvítal jsem řazení zpátečky přes pojistku. Nové konstrukční prvky podvozku nesporně přispěly k tomu, že se mi celkově vůz vedl dobře nejen v běžném provozu, ale i na dráze autodromu v Sosnové, kde jsem ho mohl podrobit i rasantnímu průjezdu zatáček i zkoušce účinnosti brzd s ABS na suché i mokré silnici. Ve městě k pohodlnému řízení nesporně přispívá sériově montovaný posilovač řízení.
Točivý moment motoru mně umožnil akcelerovat i při jeho nižšíchotáčkách. Na rovině ve městě jsem lehce zvládl 50ti kilometrovou rychlost na 4. rychlostní stupeň, v povolených úsecích pak 70tikilometrovou na 5. rychlost. Při běžném provozu jsem prakticky nejvíce využíval motoru v rozsahu od 2 do 3,5 tisíce otáček. Uvědomíme-li si, že motor se dá točit přes 6 tisíc otáček, pak jasně vidíme, jakou velkou
![Týden s novým VW Golfem 1,6 Týden s novým VW Golfem 1,6](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/import_old_periskop/tyden_s_novym_vw_golfem03.jpg)
rezervu máme pro jeho zrychlení při předjíždění, zdolávání větších stoupání atd. Průměrnou spotřebu7,5 l, kterou jsem docílil při 60 % ujetých kilometrech v Prazea ještě k tomu při asi 10 % km ujetých na autodromu, pokládám za velmi příznivou.
Cena testovaného Golfu 1,6 s výše popsaným vybavením je 457 900 Kč včetně sériově montovaných airbagů pro řidiče a spolujezdce, determálních skel, třetího brzdového světla a imobilizéru.
Nové konstrukční bezpečnostní a další technické podrobnosti jsem v tomto článku nepopisoval. Pokud byste se s nimi chtěli podrobně seznámit, pak vám doporučuji další již dříve uveřejněné články o VW Golfu 4.