Sedmou větou z partitury pokračuje mistrovství světa v rallye. Na programu je i pro kvarteto Citroënu na vozech Citroen Xsara WRC Sébastien Loeb-Daniel Elena a Carlos Sainz-Marc Marti Turecká rallye, resp. její druhé vydání v seriálu WRC. A stáj Citroën by ráda navázala na úspěch z loňského roku, kdy zde Xsara poprvé vyhrála mimo asfalt!
Středomořská trilogie
Poslední díl ze „Středomořské trilogie“ má být podle expertů nejtěžší. Nejprve Kyperská rallye před více než měsícem, po ní Rallye Akropolis a nyní Turecká rallye, taková je letošní posloupnost. Turecký podnik je charakteristický největšími časové posuny v historii. Vždyť ještě loni čekaly v únoru na posádky záludnosti zimy, pro které museli pořadatelé některé rychlostní zkoušky na poslední chvíli měnit a rušit. Letos se sníh určitě očekávat nedá, o to vyšší teploty a náročnější podmínky jednotlivé týmy čekají.
Teploty a terén
Rychlostní zkoušky v masívu Beydaglari se sice budou odehrávat v prostředí s výhledem na moře, ale žádná středomořská předprázdninová idylka to nebude. Začínající léto v Turecku může posádkám a jejich doprovodům zamotat hlavy. „Kombinace náročného terénu a teplot, to je největší otazník,“ soudí Jean-Claude Vaucard, odpovědný technik stáje Citroën Sport před startem podniku. Carlos Sainz, nejzkušenější muž v poli startujících, ovšem připomíná, že podmínky jsou pro všechny stejné, pro Citroën navíc mluví obrovská zkušenost z loňska.
Jaká byla příprava na tuto soutěž? Tým Citroën Sport testoval a ladil vozy v okolí města Nimes. Tam se za volantem potil zejména Sébastien Loeb, který loni v Turecku vypadl (stejně tak v roce 2002 ještě za volantem Citroënu Saxo). Společným jmenovatelem většiny testovacích a přípravných dní byly nové pneumatiky značky Michelin s označením TDE. Ty by měly dát vozu Xsara „model Turecko“ potřebná křídla.
Očekávají bitvu
Stájový šéf Citroënu Sport Guy Fréquelin odpovídá na otázku, co se vám vybaví pod pojmem Turecká rallye, bez váhání: „Rok 2003 a první vítězství Xsary mimo asfalt. A co pro letošní rok? I když Séb loni vypadl, měl by nyní uspět. Opět čekám obě auta do 5. místa, jedno z nich na stupních vítězů. Všichni startující mají stejné podmínky a znalost zdejšího terénu. Očekávám, že se o první místa strhne velká bitva.“
Sébastien Loeb, vedoucí muž klasifikace mistrovství světa „pilotů“ tvrdí, že je odhodlán svou pozici udržet. „Nebude to ale lehké. Loni jsem se v soutěži příliš neohřál.“
Carlos Sainz: „Bude to náročné, tratě, teplota. Náročné pro nás, jezdce, auta i celé týmy. Z trojice středomořských rallye mám rád Řecko a právě Turecko. Řecko pro moje vůbec první vítězství v mistrovství světa v roce 1990, Turecko pro můj loňský úspěch. Věřím, že uspějeme i letos.“
Rallye ve faktech
Turecká rallye, bývalá Anatolian Rally, má centrum v Antalyi na jihu země. Podruhé v seriálu MS, celková délka soutěže 1236,44 km, z toho 383,33 km měřených v 17 rychlostních zkouškách na devíti odlišných trasách. Dvě seznamovací pasáže jsou přístupné od úterý 22.6. (13 – 19. 40 hod.) do středy 23.6. (7 – 19 hod.). Asistenční park je v Kemeru, lázeňském městě 40 km na jih od Antalye. „Shakedown“ je na programu ve čtvrtek 24.6. od 10 hod. do 12 hod. a je situován jižně od Kemeru.
Start je na programu ve čtvrtek 24.6. v 18 hodin. na Cumhuriyet Square v Antalyi spolu s první částí, super speciálkou do Efesu (2,5 km).
První etapa je dlouhá 501,08 km, z nichž je 151,83 km měřených. Startuje v pátek 25. 6. v 7. 15 hod. a první vozy v cíli se očekávají kolem 20 hod.
Druhá etapa má kilometráž 447,14 km (153,60 km měřených). Startuje v sobotu 26.6. v 7. 30 hod., cíl je plánován na 19 hod. Posádky čeká 6 zkoušek.
Třetí etapa se jede v neděli 27.6. se startem v 6.30 hod. Po 77,90 km ve 4 rychlostních zkouškách a celkové nedělní porci 288,22 km by měly posádky do cíle dorazit kolem 14.30 hod.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií