Do průběhu soutěže zasáhlo výraznou měrou počasí.
I. etapa – 8. místo JWRC
„Už na shakedownu jsme auto utopili a dlouho jsme laborovali s výkonem motoru. Dokonce nám pomáhali motoráři z Orecy, ale rovněž si s tím marně lámali hlavu. Asi byla někde voda. Každopádně bylo už předem jasné, že celá soutěž bude bojem o přežití.
To se potvrdilo hned v úvodu soutěže, když pořadatelé museli zrušit tři z úvodních čtyřech zkoušek. Díky bouřkám se tratě staly nesjízdnými, navíc byly hodně rozbité, takže nás čekalo opravdové peklo. Přesto jsem byl se vstupem do soutěže spokojen. Dařilo se nám držet krok s Pavlem Valouškem a Jožkou Bérešem, stále jsme se drželi na bodovaných příčkách. Průběžně jsme však museli řešit problémy s převodovkou, v jednu chvíli odešel i startér, prostě náročná trať se na vozu začínala výrazně podepisovat.
Smůla nás bohužel potkala na poslední klasické zkoušce RZ8, kdy jsme v polovině vložky prorazili pneumatiku. Vzhledem k podmínkám bylo obtížné najít optimální místo na výměnu, a tak jsme celkově ztratili téměř čtyři a půl minuty a propadli se na deváté místo. I když jsme se po závěrečné superspeciálce posunuli do bodované osmičky, kvůli defektu jsem byl hodně naštvaný. Určitě bychom měli mnohem lepší výchozí pozici do druhé etapy,“ komentoval první den Martin Prokop.
II. etapa – 7. místo
„Ráno se zdálo, že se počasí konečně umoudří. Úvodní sekci jsme tak absolvovali za solidního počasí. Začali jsme čtvrtým a šestým časem, které nás posunuly na šesté místo juniorské klasifikace.
Šance na lepší bodované příčky se opět vzdálila na RZ13, kdy jsme kousek po startu vložky prorazili zadní pneumatiku, ale rozhodli jsme dojel 27 kilometrů na disku. V levých zatáčkách chodila C2 hned do smyku, takže to byl boj o udržení auta na cestě. Tím jsme ztratili 2:20 minuty, ale naštěstí to neznamenalo propad juniorskou klasifikací. Počasí z rána však dlouho nevydrželo a v závěru druhé sekce byly podmínky z prvního dne zpátky. Povrch vložek byl hrozný a jejich zrušení viselo na vlásku. Navíc se nám v poslední sekci rozpadlo ruční řazení, po vložce jsme ho sice provizorně opravili, ale na posledním klasickém testu nebylo vše optimální.
Zítřek ale může nadále zamíchat výsledky, hlavně poslední 28 km dlouhá rozbíječka bude tvrdou zkouškou. Uvidíme, jak to vše nakonec dopadne,“ řekl k průběhu druhého dne Martin Prokop.
III. etapa – 7. místo
„Počasí se sice výrazně zlepšilo, ale na trať už nemělo takový vliv. Stále se jelo na blátě a hodně to klouzalo. Chtěli jsme do toho jít v úvodu naplno, ale opět nás potkala smůla. Na druhém dnešním testu jsme v polovině vložky prorazili levou přední pneumatiku, na které jsme pokračovali až do cíle. To znamenalo minutovou ztrátu. Problémům ale nebyl konec. Na poslední dlouhé zkoušce se začal přehřívat motor, teplota vystoupila na 130 stupňů a začal jsem se strachovat, zda vůbec vydrží až do cíle. To se naštěstí podařilo, ale celkově jsem byl průběhem závěrečného dne spíše zklamán.“
Turecká rally – JWRC
- 1. Andersson – Andersson (Suzuki Swift S1600)3:59:16.2
- 2. Béreš – Starý (Suzuki Ignis S1600)+ 1:50.0
- 3. Aava – Sikk (EE – Suzuki Swift S1600)+ 2:00.5
- 4. Rautenbach – Senior (ZW/GB – Renault Clio S1600)+ 2:31.2
- 5. Wilks – Pugh (GB – Suzuki Swift S1600)+ 4:10.6
- 6. Meeke – Patterson (GB – Citroën C2) + 5:14.9
- 7. Prokop – Tománek (CZ – Citroën C2)+ 7:49.0
- 8. Pressac – Boyere (F – Citroën C2)+ 12:17.0
- 9. Casier – Miclotte (B – Renault Clio S1600)+ 15:04.9
- 10. Kara – Bakancocuklari (Renault Clio S1600)+ 16:18.4
Průběžné pořadí JWRC (8/9)
1. Andersson (S) 39, 2. Sandell (S) 28, 3. Aava (EE) 26, 4. Wilks (GB) 25, 5. Béreš (SK) 24, 6. Rautenbach (ZW) 22, 7. Meeke (GB) 19, 8. Pressac (F) 18, 9. Prokop (CZ) 17, 10. Casier (B) 16, 11. Tirabassi (F) a Valoušek (CZ) 11, 13. Burkart (D) 9, 14. Mölder (EE) 8, 15. Kara (TR) 7.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií