Stáj Citroën Sport pokračuje ve svém úspěšném tažení seriálem mistrovství světa v rallye. Třetí podnik šampionátu WRC, Turecká rallye, přinesla vítězství pro Xsaru WRC s posádkou Carlos Sainz – Marc Marti. V Kerneru, v cíli tříetapového podniku, který se tu jel poprvé pod hlavičkou mistrovství světa, si všichni oddechli. Rallye se nesla ve znamení mimořádně obtížných podmínek a velice náročných terénů.
Vítězství Xsary WRC je o to cennější a v týmu z Versaille – Satory o to i váženější, že se tak stalo na tratích, na nichž nepřevažoval asfaltový povrch. Úspěch ještě podtrhl těsně pod stupni vítězů na 4. místě Colin McRae se spolujezdcem Derekem Ringerem. Jejich pozice a body zvýraznily nesporný úspěch i vzestup stáje Citroën. Třetí posádka na voze Xsara WRC, dosud vedoucí muži šampionátu, Sébastien Loeb a Daniel Elena, vypadli v první etapě, když nestihli časový limit v přejezdu mezi rychlostními zkouškami.
Turecký podnik přinesl také osobní úspěch pro Carlose Sainze. Připsal si už v pořadí 25. jubilejní prvenství v podniku mistrovství světa. Vyrovnal se tak druhému z pilotů Citroënu, Skotovi Colinu McRaeovi. „Colin a já jsme nerozluční,“ řekl v cíli jezdec z Madridu a připomněl jejich společné účinkování ve dvou stájích už v minulosti. „Tahle shoda v počtu vítězství samozřejmě těší, ale mnohem větší je přínos pro tým, Xsaru a celý Citroën. A z tohoto pohledu mám z mého premiérového vítězství u Citroënu mnohem větší radost.“
Mezi prvními gratulanty byl Colin McRae. Ten s blahopřáním příliš neotálel a učinil tak po rádiových vlnách svého týmu. A s ostrovním humorem tomuto muži vlastním řekl: „Je to nádherný výsledek pro jednoho starého muže, kterému je stejně jako tobě.“ A pak už mluvil vážněji: „Naše společné výsledky dokumentují, jak je Xsara důkladná a robustní. To jsme si ostatně uvědomovali už loni při startu na rallye v Keni. Citroën začal skvěle realizovat operaci s názvem Mistrovství světa značek.“
A význam Turecké rallye pro další průběh šampionátu Colin McRae ještě zdůraznil upozorněním na následující podnik. Tím bude Rallye Nový Zéland, kde o těžké povrchy náročné podmínky rovněž nebývá nouze. Jede se od 10. do 13. dubna 2003.
Vítězové rychlostních zkoušek:
Z 1 : M. Grönholm (Peugeot 206), RZ 2: H. Rovanperä (Peugeot 206) a P. Solberg (Subaru Impreza), RZ 3: P. Solberg, RZ 4: H. Rovanperä, RZ 5: M. Märtin (Ford Focus), RZ 6 a 7: H. Rovanperä, RZ 8: C. Sainz (Citroën Xsara), RZ 9: M. Grönholm, RZ 10: C. Sainz, RZ 11: R. Burns (Peugeot 206), RZ 12: M. Märtin, RZ 13: C. Sainz, RZ 14: C. McRae, RZ 15: R. Burns, RZ 16: F. Duval (Ford Focus), RZ 17 a 18: M. Grönholm.
Nejlepší v RZ:
M. Grönholm a H. Rovanperä 4, C. Sainz, 3, P. Solberg, M. Märtin, R. Burns po 2, C. McRae, F. Duval po 1.
Absolutní pořadí Turecké rallye :
1. C. Sainz-M. Marti – Citroën Xsara (4 h 32 min 14,1 s), 2. R. Burns-R. Reid -Peugeot 206 (+ 47,9 s), 3. F. Duval-S. Prévot – Ford Focus (+1:46,5), 4. C. McRae-D. Ringer – Citroën Xsara (+2:09,1), 5. G. Panizzi-H. Panizzi – Peugeot 206 (+2:41,6), 6. M. Märtin-M. Park – Ford Focus (+3:24,9), 7. Gardemeister-P. Lukander – Škoda Octavia (+5:13), 8. T. Mäkinen-K. Lindström – Subaru Impreza (+7:18,6), 9. M. Grönholm-T. Rautiainen – Peugeot 206 (+10:52,2), 10. F. Loix-S. Smeets – Hyundai Accent (+11:40,4).
Mistrovství světa značek:
1. Citroën 39 bodů, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.
Pořadí jezdců, celkově:
1. R. Burns 18 bodů, 2. C. McRae 17, 3. C. Sainz 16, 4. M. Märtin 13, 5. S. Loeb 12, 6. M. Grönholm 10, 7. T. Mäkinen 9, 8. F. Duval 8, 9. G. Panizzi 4, 10. P. Solberg 3, 11. C. Robert 3, 12. T. Gardemeister 3, 13. A. Schwarz 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.