První a druhé místo pro SEAT v prvním závodě, třetí místo Leónu TDI WTCC ve druhém závodě
Za volantem seděl Yvan Muller, na druhém místě dojel Gabriele Tarquini s benzinovým Leónem WTCC. Ve druhém závodě potvrdil oprávněnost vstupu Leónu TDI WTCC do závodů uprostřed sezony Jordi Gené třetím místem – opět se vznětovým Leónem.
V prvním závodě předvedli Gabriele Tarquini a Yvan Muller perfektní letmý start, když vedli startovní pole na prvním a druhém místě do první zatáčky. Za nimi už to tak „pohodově“ nevypadalo.
Alex Zanardi (BMW) měl kolizi s Alainem Menuem (Chevrolet), který narazil do Pierre-Yves Corthalse (SEAT Belgium León) a Massimiliana Pedala (SEAT Sport Italia León), což skončilo u všech nárazem do zdi u cílové rovinky. Další hromadná nehoda se pak stala ve druhé zatáčce, což vyřadilo ze závodu 4 vozy včetně SEATů Petera Tertinga a Toma Coronela. Z nastalé situace vytěžil Jordi Gené, který se z 18. pozice posunul na 6. místo, které urputně hájil před BMW Augusta Farfuse.
Závodní pole po dvě kola vedl Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod o dvě kola prodloužen. Yvan Muller tlačil na svého týmového kolegu a v pátém kole jej čistě v první zatáčce předjel. Po zbytek závodu dotíral naopak Tarquini, ale Muller nakonec vedoucí pozici udržel a získal první vítězství pro SEAT León TDI v seriálu WTCC. Pro Mullera to byl současně první vyhraný závod letošní sezony, po druhém místě v Pau a třetím ve Valencii.
Ve druhém závodě vystřídaly modrou oblohu mraky a silný vítr. Colciago odstartoval z pole position, ale v první zatáčce byl předjet dvěma BMW s pohonem zadních kol. Navíc byl vůz týmu SEAT Sport Italia vytlačen z trati, vrátil se na trať na konci startovního pole a po stíhací jízdě nakonec dojel na 14. místě.
Jordi Gené měl skvělý start, ale v tlačenici v první zatáčce do jeho předního kola narazil jiný vůz, což poškodilo řízení. I pak však Gené statečně bojoval a uhájil před Alfou Jamese Thompsona třetí pozici pro León TDI WTCC.
Další body si připsali Muller (León TDI) za 5. místo, Tarquini (León) za 7. místo a Monteiro (León) za 8. místo.
Yvan Muller: (SEAT León TDI no12) po závodech řekl: “Jsem velmi rád, že jsem mohl dojet se SEATem León TDI pro první vítězství ve WTCC. Zariskovali jsme, když jsme se rozhodli vstoupit do šampionátu WTCC s novým vozem uprostřed sezony, ale nakonec naše úsilí přineslo své ovoce. Nečekali jsme dnes vítězství, ale jsem moc rád, že jej máme.“
Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 6. místa absolutního pořadí šampionátu na 4. místo, kde je jen 13 bodů za vedoucím jezdcem (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývá 6 závodů, a tak šance na vítězství v celém seriálu je stále vysoká.
2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 16 závodech
Pořadí značek
- 1. BMW – 204 bodů
- 2. SEAT – 175 bodů
- 3. Chevrolet – 150 body
- 4. Alfa Romeo – 84 bodů
Pořadí jezdců
- 1. Augusto Farfus (BMW) – 69 bodů
- 2. Andy Priaulx (BMW) – 68 bodů
- 3. Jorg Muller (BMW) – 63 body
- 4. Yvan Muller (SEAT) – 56 bodů
- 5. Gabriele Tarquini (SEAT) -51 bod
- 6. Nicola Larini (Chevrolet) – 48 bodů
- 10. Tiago Monteiro (SEAT) – 29 bodů
- 11. Jordi Gené (SEAT) – 23 body
Příští závody: Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody v britském Brands Hatch 22. a 23. září 2007.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií