Po šesti rally na šotolině, během nichž se usadil Team na druhé pozici Poháru konstruktérů, se mistrovství světa vrací na asfaltový povrch při Rally Německo.
Na Rally Německo drží Citroën Racing
– impozantní rekord v počtu vítězství v řadě. Tým dokázal vyhrát tuto rally nepřetržitě od roku 2002 až do roku 2013. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team se k břehům řeky Mosely na hranicích Lucemburska vrací po loňském vyrovnaném souboji v podání pilotů Krise Meekea a Madse Østberga. Podstatný díl programu do konce sezony se odehraje právě na asfaltu, vždyť po Německu budou na tomto povrchu následovat také rally ve Francii a Španělsku. Pro celý tým znamená měsíc srpen práci na nové konfiguraci. Piloti, inženýři a mechanici se snaží adaptovat specifické metody pro tento povrch.
Karoserie DS3 WRC se nezměnila
– ale změnily se tlumiče, zavěšení a také brzdy, to vše se přizpůsobuje právě asfaltu. Nastavení je specifickou výzvou pro rally jako je právě Německo. Testovací fáze se odehrávala ve Francii blízko německých hranic s tím, že se pracovalo právě na přizpůsobování rychlosti pro tento povrch. Na asfaltu budou DS3 WRC těžit z aktualizací, které přinesla první polovina sezony. Zvýšený výkon motoru, změny na zadní nápravě a také specifikace aerodynamiky 2015, to vše bude pilotům pomáhat. Nedávné testy také poskytly příležitost zapracovat na nové řadě pneumatik Michelin, které budou k dispozici právě od Rally Německo. Volba pneumatik bude opět hrát klíčovou roli během této rally. V srpnu se může počasí v tomto regionu nenadále měnit, což může mít rozhodující vliv i na závodní nastavení aut.
Pro Madse Østberga
– představuje Rally Německo příležitost k završení ojedinělé řady – může skončit v TOP 10 ve dvanácti odjetých rally. Tento výkon se nikomu nepodařil za poslední čtyři sezony! Norský pilot je díky stálým výkonům a rychlosti aktuálně třetí v šampionátu, také díky třem umístěním na stupních vítězů.
Kris Meeke
– loni vedl v Rally Německo po třech rychlostních zkouškách, takže ví, jak specifická je tato soutěž. Severoirský vítěz jarní Rally Argentina vidí v přechodu na asfalt svou šanci. Třetí DS3 WRC povede s podporou svých partnerů Stéphane Lefebvre jako premiéru v nejvyšší rally společnosti. Využil svou šanci v řadě promo kategorií skupiny PSA Peugeot Citroën, vyhrál v loňském roce nejen FIA Junior WRC, ale také WRC3 na voze DS3 R3. V letošním roce pokračuje v učení a získávání zkušeností v rally sportu na úrovni WRC2 s vozy DS3 R5 a DS3 RRC.
Co také řekli…
Yves Matton (stájový šéf Citroën Racing Teamu):
„Rally Německo představuje začátek závodění a návrat na asfaltový povrch po dvou velmi rychlých rally na šotolině. Je to pro nás radikální změna v nastavení vozů pro tento povrch a také pro celý Citroën Racing velmi specifický podnik, na němž můžeme těžit z úspěchů z minulých let. Náš tým má s touto rally opravdu hodně zkušeností. První kolo soutěží na asfaltu této sezony nám dává šanci zhodnotit, jakých pokroků jsme na tomto povrchu s DS3 WRC udělali. Kris a Mads budou mít možnost zvolit si vlastní taktiku. Kris už svůj potenciál pro asfalt ukázal zejména v Německu, Mads by měl pokračovat ve zlepšování i na asfaltu. Pro Stéphane Lefebvrea to bude další šance naučit se co nejvíce. Jeho premiéra v DS3 WRC je důkazem, že posloupnost formulí, kterou nabízí Citroën Racing, funguje. Před 16 měsíci debutoval v mistrovství světa na DS3 R3. Tvrdě pracoval na tom, aby dnes mohl být tam, kde je. Teď stojí před úplně novou výzvou.“
Mads Østberg:
„DS3 WRC je na asfaltu výjimečné auto, tudíž už se nemohu dočkat, až vyrazím na skutečně první rally na tomto povrchu v kalendáři 2015. Testování probíhalo velice dobře. Byl jsem schopný se plně soustředit na pilotování. Upgrade, který provedl náš technický tým, nám určitě pomůže v souboji s našimi konkurenty. Rally Německo znám velmi dobře, vždyť jsem na ní startoval už pětkrát. Je to skvělá rally, která poutá hodně pozornosti. Chtěl bych zajet co možná nejlépe, a tak rychle, jak jen to bude možné. Tratě se během rally mění, rychlostní zkoušky vedou vinicemi, lesy a vojenskou základnou, takže člověk potřebuje podržet si svůj styl jízdy. Skončit mezi prvními pěti šesti, by byl úspěch, protože potřebujeme získat body do mistrovství světa.“
Kris Meeke:
„Už se nemohu dočkat startu. Rally Německo patří k mým oblíbeným soutěžím. Loni jsme tu byli rychlí. Byl to můj první start na asfaltu v DS3 WRC a cítil jsem se jistě a mohl tak jet rychle. Auto se na tomto povrchu chová skvěle. Doufám, že zkušenosti, které jsem nasbíral v předcházejících kolech, mi pomohou být mezi vedoucími závodníky. Byl bych nejraději, kdyby bylo horko a sucho, i když vím, jak obtížné je předpovídat v tomto regionu počasí. Když bude pršet, první jezdci natáhnou na trať hodně bláta a vše bude náročnější. Myslím, že umístění na pódiu by mohlo být reálné. Pokud zajedu vyrovnaně a vyhnu se chybám, pak bychom mohli bojovat na čele. Ale stát se může cokoli.“
Stéphane Lefebvre:
„Opravdu jsem si za volantem DS3 WRC při prvních kolech testů užíval. Nejsem první, kdo dostal od Citroën Racing příležitost k debutu ve WRC, tak jsem pociťoval spoustu podpory a povzbuzování ze strany týmu pro to, abych se na této úrovni rally sportu naučil co nejvíc. Výkon pod kapotou a také brzdění na asfaltu mě přivádělo k úžasu. Na tuto rally myslím od začátku sezony, ale k tomuto datu nejsem nijak zvlášť fixován. Neřekl bych, že je na mě vyvíjen zvláštní tlak. Vidím v tom další krok, abych se mohl posunout ke špičkovým pilotům. Můj cíl je s DS3 WRC dobře začít a odjet co nejvíce kilometrů. Pokud budou podmínky dobré a já se budu dobře cítit, pokusím se ukázat, co ve mně je.“
PANZERPLATTE a mnoho dalších záludných sekcí
45,61 km dlouhá rychlostní zkouška Panzerplatte se v sobotu pojede dvakrát, nicméně ještě nemusí být pro konečný výsledek rozhodující, neboť také další rychlostní zkoušky na povrchu, který se může díky počasí měnit, jsou mimořádně obtížné. Ve čtvrtek ráno čeká na posádky shakedown, který se pojede na Konz (4,60 km), a který určí startovní pořadí. Slavnostní start se odehraje branou Porta Nigra Roman v Trieru.
Podle pořadí v mistrovství světa odstartují posádky v pátek v 8.00
– na první čtyři rychlostní zkoušky, každá se pojede dvakrát a jsou situované severně: Sauertal (14,84 km), Waxweiler (16,40 km), Moselland (23,24 km) a Mittelmosel (13,67 km) vedou přes vinice. Dopolední a odpolední průjezdy oddělí půlhodinový servis ve 13.10 hod. Etapa skončí v 19.20 v Trieru.
V sobotu čeká posádky a týmy velice časný start
– už v 6.10 na Grafschaft (18,35 km) ve vinicích a na velmi rychlou RZ Bosenberg (17,13 km). Posádky poté zamíří do Baumholderu, vojenské základny, kde čekají dva průjezdy na krátké zkoušce Panzerplatte Arena (2,87 km) a „obří“ Panzerplatte (45,61 km). Panzerplatte Arena je na programu ještě později odpoledne s jedním průjezdem. Zpět v Trieru se posádky objeví ve 20.42 hod.
V neděli, kdy se začíná v obráceném pořadí rally
– se vyrazí na dva průjezdy Stein & Wein (19,59 km) a Dhrontal (14,08 km) podél břehů Mosely. Power Stage je na programu od 12.08 hod. Rally slavnostně skončí pod Porta Nigra v 15 hodin.
Více na:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas