Za typicky idylickou kulisou této soutěže, představovanou zejména svěžími lesy a rozlehlými jezery, se skrývaly trasy s tvrdým, kluzkým a především neuvěřitelně rychlým povrchem, nemajícím svými vlastnostmi daleko k asfaltu. Průměrné rychlosti některých měřených testů se šplhaly až ke 130 km/h. Svým členitým charakterem tratě s nekonečnými skoky, často úzkými cestami lemované stromy a obtížná orientace se Finsko řadí mezi nejtěžší soutěže mistrovství světa. Tady více než kdekoli jinde rozhodují zkušenosti a znalost místních podmínek. Letos stejně jako v minulých letech opanovali přední místa průběžného hodnocení domácí jezdci, včetně těch, kteří se objevují pouze na domácí trati. Během soutěže dali o sobě pořádně vědět mj. Paasonen, Lindholm, Hagström či Pykalistö nebo Tuohino.

Proto také Škoda Motorsport přistupovala k soutěži velmi realisticky. Armin Schwarz navíc neodstartoval v nejlepším zdravotním stavu (zánět středního ucha) a Bruno Thiry měl ve Finsku nového spolujezdce Georgese Biara. Ačkoliv očekávání byla po třetím místu na Rallye Safari vysoká, jak řekl vedoucí týmu Pavel Janeba již v úvodu soutěže, nešlo zde čekat zázraky. Všichni tři jezdci udržovali více méně konstantní tempo a zajížděli velmi vyrovnané časy.
„Celkově jsem s výsledkem velmi spokojen, zejména s ohledem na svůj zdravotní stav, ve kterém jsem do soutěže nastupoval. Odmyslíme-li si z výsledkové listiny finské jezdce, umístili jsme se v první desítce, tedy v našem standardu.“, řekl v cíli Armin Schwarz (15.místo).
Také Bruno Thiry (18.místo) zdůraznil, že výhoda domácího prostředí se dá ve Finsku těžko něčím nahradit. „Tato rallye je tak mimořádná, že pokud tu chce člověk konkurovat, musí opravdu pár ročníků odjezdit. Pokud budu mít šanci jet příští rok, již budu vědět víc a mít i lepší poznámky. Jeho dočasný spolujezdec Georges Biar v cíli žertoval: „Sledovat z bočního okénka, jak se kolem vás míhají stromy, když v rychlosti 180 km/h projíždíte na šestku smykem zatáčku, to je opravdu zážitek!“
Blomqvist, vítěz soutěže v roce 1971, proměnil svůj start s Octavií WRC ve 22. místo a v cíli byl spokojen. Jízdy se viditelně nemohl nabažit: „Klidně bych jel ještě dál. Soutěž byla kratší ve srovnání s tím, na co jsme tu byl zvyklý z minulosti. Auto fungovalo skvěle, rád bych se ještě vrátil.“
Vedoucí týmu Pavel Janeba shrnul v cíli výsledek týmu Škoda Motorsport slovy: „Je zcela podle mého očekávání. Jsem rád, že jsou všechna tři auta bez šrámu v cíli a že jsme nashromáždili cenné zkušenosti. Už se těším, jak je v ročníku 2002 zúročíme.“