Toyota v těchto dnech oznámila zvýšení výrobní kapacity ve svých evropských závodech v Burnastonu (VB) a Valenciennes (F), které bude uskutečněno přechodem z dvousměnného na třísměnný provoz v druhém čtvrtletí roku 2004.
Roční výrobní kapacita závodu ve Velké Británii tak vzroste ze současných 220 000 vozů na 270 000 modelů Corolla a Avensis. Toto navýšení produkce zároveň vytvoří dalších 1000 pracovních míst ve společnosti Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK). Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) produkující modely Yaris pak zvýší výrobu ze současných 184 000 vozů na 240 000 automobilů. V první fázi, jejímž cílem je roční produkce 210 000 vozů, přinese toto zvýšení produkce 500 nových pracovních příležitostí. Navýšení výroby v obou závodech pomůže automobilce Toyota v dalším upevňování pozic na evropském automobilovém trhu.
Je to vůbec poprvé, co Toyota zavádí ve svých výrobních závodech třísměnný provoz. Navýšení produkce v závodech TMMF a TMUK povede ke zlepšení produktivity výroby a zároveň by mělo zvýšit ziskovost automobilky Toyota na evropském trhu. To se navíc plně shoduje s filozofií firmy, která upřednostňuje výrobu automobilů přímo v regionu, kde se vozy prodávají a kde investice značky přispívá k dalšímu rozvoji zdejší infrastruktury a zkvalitnění životní úrovně.
Přičteme-li k plánovanému navýšení výrobní kapacity v TMMF a TMUK současnou roční produkci 100 000 vozů v tureckém závodě Adapazari (TMMT) dostáváme se k číslu 610 000 automobilů určených pro evropský trh. K tomu přibude v roce 2005 dalších 100 000 malých osobních vozů z nově otevřené továrny, kterou v České republice staví Toyota společně s koncernem PSA Peugeot Citroën .
Britské závody v Burnastonu a Deeside se staly první výrobní kapacitou japonské automobilky Toyota na evropském kontinentu. Tyto výrobní závody vyprodukovaly za deset let své existence přes 1,3 milionů vozů a 1,1 milionu pohonných jednotek. V lednu letošního roku se v Burnastonu rozběhla výroba nového modelu Toyota Avensis, který je zde vyráběn souběžně s modely Corolla. Avensis je prvním modelem Toyoty, který se bude exportovat z Evropy na japonský trh. TMUK má v současné době 4 600 zaměstnanců.
Výrobní závod ve Valenciennes na severu Francie vyrábí od ledna roku 2001 velmi úspěšné modely Yaris. V lednu letošního roku sjel ze zdejší výrobní linky Yaris s pořadovým číslem 200 000. V listopadu loňského roku byla výrobní kapacita závodu zvýšena na 184 000 vozů a čas potřebný na výrobu jednoho vozu se snížil na neuvěřitelnou jednu minutu. V polovině ledna oznámilo vedení závodu, že v letošním roce vyrobí kromě 150 000 benzinových motorů ještě 30 000 naftových. V TMMF pracuje v současné době více než 2 600 zaměstnanců.
V prvním čtvrtletí letošního roku prodala Toyota v Evropě rekordní počet 212 069 automobilů, což ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst prodeje o 4 %. Zároveň si Toyota zvýšila podíl na evropském trhu, a to ze 4,5 % za stejné období loňského roku na 4,6 %. Toyota by v letošním roce chtěla v Evropě prodat celkem 790 000 automobilů a navýšit celkový prodej o 4,5 % (loni zde prodala 755 633 vozů). Společnost Toyota zároveň předpokládá, že překročí hranici 800 000 prodaných vozů na evropském trhu dříve, než v roce 2005, jak původně plánovala.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií