Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007

Toyota Supra HV-R se zapsala do historie jako první závodní vůz poháněný hybridním pohonem, který kdy v závodě zvítězil (závod Tokachi 24-Hour Race, 14.-15. července),

Nominace byly vybírány redaktory britského časopisu „Race Engine Technology“ a pořadí bylo určováno hlasováním aktivních profesionálů zabývajících se závodními motory napříč celým spektrem motoristického sportu po celém světě. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: „Grand Prix“; „Celosvětový motoristický sport“; „Nejlepší severoamerický závodní motor“ a „Nejlepší alternativní závodní motor“ s jedním celkovým vítězem titulu „Závodní motor roku“.

Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007
Toyota Supra HV-R získala ocenění Závodní Motor Roku 2007

Od zapojení hybridních automobilů do závodních soutěží si inženýři Toyoty slibují, že objeví způsoby, jak učinit hybridní pohony (nejznámějším sériovým vozem s tímto pohonem je Toyota Prius) ještě účinnějšími a lehčími. Letošní závodní vůz byl postaven na bázi ikonické Supry GT používané v závodech Super GT v Japonsku, která byla upravena a osazena speciálním závodním hybridním systémem. Pro vylepšení regenerace systému a provozní účinnosti během závodu byly do vozu přidány tyto dvě specifické technologie:

Tři elektromotory

Byl použit systém rekuperace energie ze všech čtyř kol, což zahrnuje elektromotory zabudované do předních kol a dále jeden elektromotor o výkonu 150 kW namontovaný na zadní nápravě. Díky tomuto systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz daleko účinněji obnovovat větší množství energie během prudkého zpomalení a při brzdění z vysokých rychlostí.

Speciálně navržený kondenzátor

Ve světle skutečnosti, že závodění představuje opakované zrychlování a zpomalování při plném výkonu systému, byl namísto běžných nabíjecích baterií použit systém rychlonabíjecích kondenzátorů.

Specifikace vozu Toyota Supra HV-R

Název vozu Denso Toyota Supra HV-R
Třída GT/TP1
Motor Upravený motor Super GT verze 3UZ-FE
Obsah 4480 cm3
výkon 480 koní při 6800 ot./min.
točivý moment 510 Nm v 5600 ot./min.
Elektromotor Motor v předních kolech: 2 x 10kW Zadní motor: 150kW
Hmotnost vozu 1080 kg
Název týmu TOYOTA Team SARD
Jezdci Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)Andre Couto (Portugalsko)Akira Lida (Japonsko)Tatsuya Kataoka (Japonsko)

Ceny byly předány ve čtvrtek 8. listopadu na výstavě Professional Motorsport World Expo v německém Kolíně za sponzorství skupiny PMI Group a jejích členů, společností JE Pistons, Carillo a Wiseco.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum...

Příprava auta na zimu by určitě neměla končit tím, že splníme ze zákona povinnost mít auto přezuté na zimní pneumatiky. Co ještě je třeba udělat? Od 1. listopadu až do konce března byste...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Prius: Nejdynamičtější i nejúspornější generace

Nový Prius: Nejdynamičtější i...

Toyota představila nový Prius v 5. generaci. Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generací v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nová Toyota Land Cruiser je návrat ke kořenům

Světová premiéra: Nová Toyota Land...

Toyota odhalila zcela nový Land Cruiser, který představuje návrat ke kořenům, ovšem v novém designovém hávu. Geny legendy se spojily s novými technologiemi a přináší ještě lepší jízdní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...