Největší japonský výrobce automobilů Toyota představil prototyp vznětového motoru D-4 s přímým vstřikováním nafty, který se vyznačuje výjimečně nízkou spotřebou paliva i úrovní hluku. Technickou lahůdkou motoru je vstřikování typu common rail, v tomto případě rozšířené o tzv. pilotní vstřik paliva.
Použitím technologie vysokotlakého vstřikování paliva common rail spolu s pilotním, tedy s pomocným vstřikem paliva předcházejícím hlavní dodávce do válce, se radikálně snižuje hluk během spalování. Tím, že se v systému common rail hromadí palivo, snižují se během vstřikování kromě hluku i vibrace. Při pilotním vstřiku se navíc do válce vstříkne minimální množství paliva, aby došlo ke zkrácení času prohoření směsi paliva a vzduchu. Tím se zároveň potlačuje náhlý nárůst tlaku uvnitř válce.
Výsledkem není pouze razantně zlepšená výkonová charakteristika motoru, ale především snížení vibrací a hluku, a tím zlepšená kultivace chodu agregátu na takovou míru, která je srovnatelná s běžnými zážehovými motory. Použití technologie common rail umožnilo dosáhnout vzhledem k vcelku obvyklému zdvihovému objemu 2,0 l vynikajícího výkonu 81 kW a extrémně vysokého točivého momentu 250 N.m. Předpokládaná spotřeba paliva činí pouze 5,7 l nafty na 100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.