Body v Poháru konstruktérů: 23, 5. místo a body v šampionátu jezdců: Jarno Trulli – 18, 7. místo; Timo Glock – 5, 13. místo
Jarno Trulli (číslo 11)
Sumář: Startoval čtvrtý a ještě před první zatáčkou se posunul o jedno místo vpřed. Třetí pozici držel po celý první úsek závodu. Po zastávce klesnul na osmou pozici, ale postupně se vrátil na třetí příčku. Po druhé zastávce odolával útokům Heikkiho Kovalainena z McLarenu a získal první stupně vítězů Toyoty od GP Austrálie 2006.
- Pozice v závodě: 3.místo (+28,250)
- Pozice v kvalifikaci: 5.místo, 1:16,920 (+0,471 v Q3)
- Pozice na roštu: 4.místo
„Skvělý výsledek a skvělý víkend pro celý tým. Pracovali jsme opravdu tvrdě, protože jsme chtěli tento výsledek věnovat Ove Anderssonovi, který pro tým Toyota Motorsport nesmírně udělal. Závod byl skvělý, hodně tvrdý a obtížný. Dokázali jsme si držet vysoké tempo, i když jsme se postavili silnějším soupeřům. Musel jsem hodně bojovat, ale myslím, že právě to ode mě i lidé od Toyoty očekávají. Když přišel ke konci déšť, dával jsem si velký pozor, protože je těžké odhadnout stav trati, pokud jedete první. Rychle jsem se však dostal zpátky do rytmu a kolo na kolo jako v motokárách jsem bojoval s Heikkim. Tým tento víkend neudělal jedinou chybu – počínaje lidmi v továrně, kteří vyrobili nové komponenty po mechaniky, kteří zase předvedli skvělé zastávky v boxech. Stále musíme udělat hodně věcí, tentokrát však můžeme být velmi spokojení. Tým odvádí skvělou práci, vůz je mnohem více konkurenceschopný a všichni mají velkou motivaci. Posunujeme se vpřed, to je důležité.“
Timo Glock (číslo 12)
Sumář: Povedl se mu start z osmého místa a předjel dva soupeře. Před první zastávkou jezdil na třetím místě, doplatil však na drolení pneumatik po ní a nemohl držet dostatečně rychlé tempo. Bojoval a dovezl monopost do cíle na jedenácté příčce.
- Pozice v závodě: 11.místo (+ 1 kolo)
- Pozice v kvalifikaci: 10.místo, 1:17,596 (+1,147 v Q3)
- Pozice na roštu: 8.místo
„Měl jsem těžký den. Dobře jsem odstartoval a během prvního úseku jsem byl spokojený s chováním vozu, takže jsem mohl jet naplno. Jenže po zastávce se vůz hůře ovládal. Začaly se drolit pneumatiky a monopost byl velmi nedotáčivý. Po zbytek závodu šel vůz hodně smyku a měl jsem co dělat, abych držel dobré tempo. Nevyšla nám bohužel ani zvolená strategie. Při obou zastávkách jsem ztratil a nakonec jsem nedosáhl na bodovanou pozici. Jsem rád, že se Jarnovi podařilo dostat až na stupně vítězů. Pro celý náš tým je takový výsledek perfektní. Od posledních testů je monopost mnohem lepší a jsem si jistý, že se to v budoucnu ještě více odrazí na našich výsledcích.“
John Howett – prezident Toyota Motorsport
„Dnešek je významným dnem pro všechny, kteří v Toyota Motorsport pracují. Po delší době jsme dosáhli na stupně vítězů a chceme takový úspěch věnovat Ove Anderssonovi, který pro tým hodně udělal a všem nám velmi chybí. Musím pogratulovat všem lidem v naší továrně, testovacímu i závodnímu týmu, protože se všichni podíleli na vylepšení vozu. V minulém týdnu nám vyšel test v Barceloně a Jarno odvedl v závodě fenomenální výkon. Poslední kola přinesla neskutečnou bitvu. Jarno je však dostatečně zkušený a vše se neslo ve férovém duchu. Když začalo pršet, musel být velmi pozorný a povedlo se mu udržet Kovalainena za zády. I pro Tima byl víkend velmi povzbudivý. V kvalifikaci si vylepšil sebevědomí a je škoda, že v závodě doplatit na provoz na dráze. Oproti Jarnovi měl problém s nedotáčivostí vozu, což bude třeba vyšetřit. Oběma se také povedl start, v čemž bude dobré pokračovat. Samozřejmě musíme ještě přidat na tempu, jelikož nestačíme předním týmům. Z výsledku však můžeme být nadšení.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií