Toyota na Velké ceně Francie, Magny-Cours

Počasí: bylo zataženo a sucho, krátce před koncem dešťová přeháňka; teplota vzduchu 24-26°C, teplota trati 25-32°C

Toyota na Velké ceně Francie, Magny-Cours

Body v Poháru konstruktérů: 23, 5. místo a body v šampionátu jezdců: Jarno Trulli – 18, 7. místo; Timo Glock – 5, 13. místo

Jarno Trulli (číslo 11)

Sumář: Startoval čtvrtý a ještě před první zatáčkou se posunul o jedno místo vpřed. Třetí pozici držel po celý první úsek závodu. Po zastávce klesnul na osmou pozici, ale postupně se vrátil na třetí příčku. Po druhé zastávce odolával útokům Heikkiho Kovalainena z McLarenu a získal první stupně vítězů Toyoty od GP Austrálie 2006.

  • Pozice v závodě: 3.místo (+28,250)
  • Pozice v kvalifikaci: 5.místo, 1:16,920 (+0,471 v Q3)
  • Pozice na roštu: 4.místo

„Skvělý výsledek a skvělý víkend pro celý tým. Pracovali jsme opravdu tvrdě, protože jsme chtěli tento výsledek věnovat Ove Anderssonovi, který pro tým Toyota Motorsport nesmírně udělal. Závod byl skvělý, hodně tvrdý a obtížný. Dokázali jsme si držet vysoké tempo, i když jsme se postavili silnějším soupeřům. Musel jsem hodně bojovat, ale myslím, že právě to ode mě i lidé od Toyoty očekávají. Když přišel ke konci déšť, dával jsem si velký pozor, protože je těžké odhadnout stav trati, pokud jedete první. Rychle jsem se však dostal zpátky do rytmu a kolo na kolo jako v motokárách jsem bojoval s Heikkim. Tým tento víkend neudělal jedinou chybu – počínaje lidmi v továrně, kteří vyrobili nové komponenty po mechaniky, kteří zase předvedli skvělé zastávky v boxech. Stále musíme udělat hodně věcí, tentokrát však můžeme být velmi spokojení. Tým odvádí skvělou práci, vůz je mnohem více konkurenceschopný a všichni mají velkou motivaci. Posunujeme se vpřed, to je důležité.“

Timo Glock (číslo 12)

Sumář: Povedl se mu start z osmého místa a předjel dva soupeře. Před první zastávkou jezdil na třetím místě, doplatil však na drolení pneumatik po ní a nemohl držet dostatečně rychlé tempo. Bojoval a dovezl monopost do cíle na jedenácté příčce.

  • Pozice v závodě: 11.místo (+ 1 kolo)
  • Pozice v kvalifikaci: 10.místo, 1:17,596 (+1,147 v Q3)
  • Pozice na roštu: 8.místo

„Měl jsem těžký den. Dobře jsem odstartoval a během prvního úseku jsem byl spokojený s chováním vozu, takže jsem mohl jet naplno. Jenže po zastávce se vůz hůře ovládal. Začaly se drolit pneumatiky a monopost byl velmi nedotáčivý. Po zbytek závodu šel vůz hodně smyku a měl jsem co dělat, abych držel dobré tempo. Nevyšla nám bohužel ani zvolená strategie. Při obou zastávkách jsem ztratil a nakonec jsem nedosáhl na bodovanou pozici. Jsem rád, že se Jarnovi podařilo dostat až na stupně vítězů. Pro celý náš tým je takový výsledek perfektní. Od posledních testů je monopost mnohem lepší a jsem si jistý, že se to v budoucnu ještě více odrazí na našich výsledcích.“

John Howett – prezident Toyota Motorsport

„Dnešek je významným dnem pro všechny, kteří v Toyota Motorsport pracují. Po delší době jsme dosáhli na stupně vítězů a chceme takový úspěch věnovat Ove Anderssonovi, který pro tým hodně udělal a všem nám velmi chybí. Musím pogratulovat všem lidem v naší továrně, testovacímu i závodnímu týmu, protože se všichni podíleli na vylepšení vozu. V minulém týdnu nám vyšel test v Barceloně a Jarno odvedl v závodě fenomenální výkon. Poslední kola přinesla neskutečnou bitvu. Jarno je však dostatečně zkušený a vše se neslo ve férovém duchu. Když začalo pršet, musel být velmi pozorný a povedlo se mu udržet Kovalainena za zády. I pro Tima byl víkend velmi povzbudivý. V kvalifikaci si vylepšil sebevědomí a je škoda, že v závodě doplatit na provoz na dráze. Oproti Jarnovi měl problém s nedotáčivostí vozu, což bude třeba vyšetřit. Oběma se také povedl start, v čemž bude dobré pokračovat. Samozřejmě musíme ještě přidat na tempu, jelikož nestačíme předním týmům. Z výsledku však můžeme být nadšení.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...