Toyota na tokijském autosalonu 2009

Společnost TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že na 41. tokijském autosalonu představí nové vývojové studie a monopost TF109 pro závody Formule 1.

Nové exponáty by měly být zlatým hřebem expozice značky Toyota na 41. ročníku tokijského autosalonu. Autosalon bude otevřen běžným návštěvníkům v termínu od 24. října do 4. listopadu a bude se konat v mezinárodním konferenčním centru (Makuhari Messe) ve městě Makuhari v japonské prefektuře Chiba.

Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009

TMC vnímá autosalon jako příležitost poukázat na nové příležitosti v oblasti výroby automobilů, a tak zde každoročně odhaluje celé spektrum vývojových studií a průlomových technologií.

Expozice značky Toyota letos navazuje na téma předchozího tokijského autosalonu: „Harmonická jízda – nový zítřek pro lidi i planetu“. Toto téma zhmotňuje zasazení TMC vyrábět vozy oplývající individualitou, které ale zároveň harmonicky zapadají do potřeb společnosti.

Součástí expozice budou i studie automobilů šetrných k životnímu prostředí, včetně hybridního vozu s technologií Plug-in (PHV), který je považován za ideální cestu k účinnému splnění emisních limitů CO2 a diverzifikace energetických zdrojů, stejně tak jako elektromobilu (EV) vhodného k dojíždění na krátké vzdálenosti.

Modely Toyota představované na 41. tokijském autosalonu:

  • 1. Vývojová studie PRIUS PLUG-IN HYBRID – hybridní vůz s technologií Plug-in
  • 2. FT-EV II (budoucí elektromobil Toyota II) – elektromobil určený do města
  • 3. TF109 – závodní monopost Formule 1

V průběhu tokijského autosalonu TMC zároveň představí své vývojové studie i ve virtuálním prostředí Toyota Metapolis, tedy na japonských webových stránkách, kde si zákazníci mohou sami procházet virtuální město. Virtuální expozice vozidel se objeví online 21. října na stránkách http://metapolis.toyota.co.jp.

Vystavované modely

1. Vývojová studie PRIUS PLUG-IN HYBRID (japonská premiéra)

Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009

Vývojová pětimístná studie PRIUS PLUG-IN HYBRID používá jako první vůz značky Toyota lithiumiontové akumulátory a vychází z modelu Prius třetí generace.

  • K dobíjení akumulátorů je možné použít externí zdroj energie, např. běžnou domovní zásuvku.
  • Vozidlo je možné provozovat i po vybití akumulátoru, je tedy zcela nezávislé na dobíjecí infrastruktuře.
  • Díky vyšší míře využití elektřiny vykazuje tento model nižší spotřebu paliva než běžné hybridní vozy kombinující zážehový spalovací motor a elektromotor. Výsledkem je tak nižší spotřeba fosilních paliv, snížení hladiny emisí CO2 a menší znečišťování ovzduší.
  • Cílem je ujet nejméně 55 km na jeden litr paliva1 a dosáhnout hladiny emisí CO2 max. 42 g/km při dojezdové vzdálenosti v režimu elektromobilu (EV) alespoň 20 km s plně nabitým akumulátorem.
  • Přibližná doba dobíjení akumulátoru je 180 minut ze sítě 100 V, resp. 100 minut při napětí 200V.

Rozměry: délka 446 cm, šířka 174 cm a výška 149 cm Rozvor 270 cm.

2. FT-EV II (světová premiéra)

Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009

FT-EV II je malý čtyřmístný elektromobil určený k přesunům na krátké vzdálenosti. Vychází z myšlenky budoucí mobilní společnosti, kde budou elektromobily již běžnou záležitostí a dopravní prostředky se budou dělit podle účelu, charakteristiky využívané energie a stavu infrastruktury zásobování. FT-EV II se vyznačuje vysoce propracovanou karoserií, ideálně řešenou pro nasazení v městském prostředí.

FT-EV II má extrémně účelné zpracování karoserie. Je menší než ultra-kompaktní model „iQ“, nicméně stále umožňuje čtyřmístné obsazení.

Technologie plně elektronického ovládání bez mechanických vazeb umožňuje řídit veškeré funkce pomocí joysticku, včetně akceleračního pedálu, brzd a řízení; vzniká tak velký prostor pro nohy v místě, kde by jinak byl plynový a brzdový pedál.

  • Vozidlo navržené s nízko položenou kapotou a pomocným okénkem pod čelním sklem, které zajišťuje výtečnou viditelnost směrem vpřed; průhledná zadní světla s LED diodami použitá kvůli vyšší bezpečnosti v prostoru kolem vozu.
  • Elektrické posuvné dveře po obou stranách usnadňují nastupování i vystupování, zejména v těsných prostorách.
  • Nejvyšší rychlost přesahující 100 km/h.
  • Spolehlivý dojezd přes 90 km na plně nabitý akumulátor – více než dostatečný pro každodenní dojíždění.
  • Extrémně tichá a pohodlná jízda s hladkým zrychlováním díky propracované technologii řízení motoru od TMC, která je součástí hybridního systému pohonu v rámci ekologických technologií TMC.

Rozměry: délka 273 cm, šířka 168 cm a výška 149 cm Rozvor 190 cm.

3. Závodní monopost TF109 Formule 1

Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009
Toyota na tokijském autosalonu 2009

TF109 se vyznačuje výtečnou aerodynamikou a vysoce spolehlivým motorem. Po osmiletech na okruzích Formule 1 přichází Toyota s vozem, který staví na bohatých závodních zkušenostech a prezentuje ty nejmodernější technologie a neotřesitelnou touhu po vítězství.

Průměrná spotřeba paliva vychází ze zadaných testovacích podmínek, kde se kombinuje spotřeba paliva při provozu v režimu elektromobilu (po dobití z vnějšího zdroje elektrické energie) a spotřeba v režimu hybridního vozu se zážehovým spalovacím motorem a elektromotorem po vyčerpání akumulátoru vozidla. Testovací jízdy proběhly v souladu s japonským testovacím jízdním cyklem JC08. Průměrná spotřeba paliva přirozeně do značné míry závisí na jízdních podmínkách, způsobu jízdy a denní ujeté vzdálenosti.

Rozměry: délka 464 cm, šířka 180 cm a výška 95 cm (včetně pilota a kamery). Hmotnost 605 kg.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...