Toyota na Grand Prix Itálie

Jízda na hranici možností, kterou v Monze předvedl Jarno Trulli, vynesla stáji Panasonic Toyota Racing v GP Itálie dva body.

Toyota na Grand Prix Itálie
Toyota na Grand Prix Itálie

Na legendárním okruhu, který leží nedaleko Milána, panovalo slunečné počasí a teplota vzduchu se pohybovala okolo 30 °C. Jarna a jeho týmového kolegu Ralfa Schumachera čekal náročný závod, jelikož si v kvalifikaci zajistili jedenáctou a třináctou startovní pozici. Toyota pro oba jezdce zvolila strategii s jednou zastávkou v boxech tak, aby se postupně mohli propracovat dopředu. Jarno uspěl – nasadil rychlé tempo, v průběhu závodu jej stupňoval a vybojoval sedmé místo. Ralf už tolik štěstí neměl, většinu závodu jej brzdili pomalejší jezdci a musel se spokojit až s patnáctým místem.

Toyota se teď vydává na okruh do britského Silverstone, kde se bude v týdnu připravovat na závěrečnou trojici závodů v Číně, Japonsku a Brazílii.

Jarno Trulli (Číslo 8, Šasi TF106/08B)

  • Pozice v závodě: sedmý
  • Ztráta: +44,662 (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: jedenáctý
  • Čas: 1:21,924 (+0,699 v Q2)
  • Pozice na startovním roštu: jedenáctý

„Sedmé místo bylo maximem, kterého jsem mohl dosáhnout, takže jsem naprosto spokojený. Povedl se mi start a v první zatáčce jsem si dal pozor, abych se vyhnul kolizi. Od té doby už to bylo úplně bez problémů. Všechno šlo hladce, i když jsem měl v první fázi před sebou Barrichella, který mě brzdil. Kdyby to tak nebylo, mohl být výsledek ještě lepší. Po celý závod bylo vyvážení monopostu v pořádku. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobrou práci při závodním víkendu i testu minulý týden, protože jsem mohl jet bez sebemenšího problému.Těším se na zbývající tři závody, jelikož věřím, že budou našemu autu víc sedět.“

Ralf Schumacher (Číslo 7, Šasi TF106/10B)

  • Pozice v závodě: patnáctý
  • Ztráta: +1 kolo (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: třináctý
  • Čas: 1:22,280 (+1,055s v Q2)
  • Pozice na startovním roštu: třináctý

„Už dopředu bylo jasné, že mě čeká těžké odpoledne, protože jsem musel startovat ze zadních pozic. Bohužel se to i potvrdilo. Celý víkend jsem měl problém s vyvážením monopostu a v závodě se stejný problém opakoval. Uvíznul jsem v provozu na trati, ale na rovinkách jsem neměl dostatečnou rychlost, abych kohokoliv předjel. Od začátku do konce to pro mě byl těžký závod. Alespoň že nějaké body vybojoval Jarno. V posledních několika závodech jsme měli rychlé auto a předpokládáme, že v dalších závodech ještě na rychlosti přidáme. Také bych se chtěl vyjádřit k Michaelu rozhodnutí skončit. Jsem si jistý, že nad tím hodně dlouho přemýšlel a jeho verdikt respektuji. Vždycky mě bavilo s ním závodit a přeji mu hodně štěstí v budoucnosti i v šampionátu.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Když jsme se připravovali na víkend, čekali jsme, že se bude počasí měnit. Místo toho bylo po všechny tři dny krásně. Také jsme od víkendu očekávali více, ale v pátek ani v sobotu jsme se nemohli dostat do tempa. Je velká škoda, že se nám nepodařilo dostat do závěrečné části kvalifikace, protože jsme kvůli tomu museli startovat z horších pozic a pro závod to nevěstilo nic dobrého. Ve srovnání s celým víkendem byla neděle nejlepší, protože jsme se alespoň přiblížili tomu, co jsme od auta čekali. Vzhledem k dosaženým pozicím na roštu jsme se u obou jezdců rozhodli pro jednu zastávku v boxech a vyplatilo se. Jarno byl první dva dny spokojený s vyvážením, ale nezdála se mu maximální rychlost. V závodě, ale předvedl velký kus práce a propracoval se z jedenáctého místa až na sedmé. Neudělal sebemenší chybu a dostal se až k bodům. Ralf strávil většinu závodu v hustém provozu, takže je těžké odhadnout, na jaký výsledek by reálně měl. Přinejmenším, ale dovezl monopost do cíle. Pneumatiky byly konzistentní a rychlé. Myslím, že jsme dosáhli toho, co bylo možné. Konfigurace monopostu, kterou použijeme v závěrečných třech závodech, bude odlišná a věříme, že se posuneme dopředu. Do Šanghaje pojedeme s jasným cílem: být blízko předním týmům.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...