Tokijský autosalon byl zahájen 25. října v Makuhari, v Chibě a potrvá do 5. listopadu. Automobily Toyota vystavené na letošním autosalonu pod heslem Ekologie & Emoce nabízejí pokrokovou technologii hybridního pohonu ohleduplnou vůči životnímu prostředí a navrhují naší motorizované společnosti nové koncepty.
Toyota rovněž uspořádá řadu výstav věnovaných technologiím.
Koncept Fine-N
s hybridním pohonem využívajícím palivové články má pohon lehkými elektrickými motory umístěnými v nábojích všech čtyř kol. Každý ze čtyř motorů má největší výkon 25 kW a největší točivý moment 110 N.m. Točivý a brzdný moment každého motoru je individuální řízený průběžně s využitím technologie elektronického přenosu signálu tak, aby se zajistilo optimální individuální řízení pohonu každého kola v závislosti na úhlu natočení kola, stavu vozidla, silnice a na dalších parametrech. Elektrická energie je motorům dodávaná blokem palivových článků Toyota a lithiovým akumulátorem. Zvýšená účinnost palivových článků a větší tlak v zásobníku vodíku umožňuje modelu Fine-N dojezd až 500 km. Technologie hybridního pohonu s palivovými články poskytuje větší volnost při uložení pohonné jednotky a umožňuje umístit kola až téměř do čtyř rohů vozidla. Důsledkem je kromě dlouhého rozvoru dlouhá kabina, která nabízí nový zážitek z jízdního komfortu a pohodlí včetně ovládací styčné plochy, která řidiče vede pomocí zvukových a vizuálních pokynů. Těžké součástky, jako je blok palivových článků, jednotka řízení přenosu energie a akumulátor, jsou umístěny v níže položených středních částech vozidla, aby se tím snížila poloha těžiště a zmenšil se moment setrvačnosti vůči svislé ose. Nový biometrický systém rozpoznávání tváří ověřuje identitu řidičů, což zvyšuje úroveň zabezpečení a samočinně pro danou osobu nastavuje sedadlo, audio systém, klimatizaci a další parametry.
Koncept CS&S
má novou generaci systému hybridního pohonu Toyota THS II*, umístěného ve středu automobilu a založeného na konceptu hybridního pohonu využívajícího synergické efekty, a systém elektrického pohonu čtyř kol E-Four. Dynamické zrychlení nové generace hybridního pohonu je zajištěno kombinací zážehového motoru 1,5 l a motoru s vysokým výstupním výkonem 50 kW. Ovládání pohonu všech kol pomocí systému E-Four a hybridní pohonná jednotka umístěná ve středu vozidla zlepšují jeho ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Osobitý design otevřeného vozu se stahovací střechou a uspořádáním sedadel 2+2 CS&S zdůrazňuje jeho dynamiku a sportovní charakter. Jednoduché linie stahovací střechy dvousedadlového vozu s jednoduchým a geometrickým designem přirozeně přecházejí do oblouků nad koly. Kontrastní křivky a ostré úhly jsou ve shodě s krátkými, širokými a nízkými proporcemi. Na design exteriéru navazuje motiv podkovy, který vymezuje individuální prostor řidiči i spolujezdci. Přirozené, nenucené ovládání vozu je zajištěno tím, že se řidič „dotýká“ sférické holografické projekce, která se před ním jakoby vznáší.
Koncept SU-HV1
je vybaven hybridním pohonem využívajícím synergické efekty a systémem E-Four. Pohonná jednotka hybridního systému zahrnuje zážehový motor V6 3,3 l spolu s elektromotorem o výkonu 120 kW. Zvýšením napětí elektrického systému současně s použitím motoru a generátoru s vyššími otáčkami dosáhla Toyota vyššího výkonu a točivého momentu který vyhovuje spojení s motorem V6. Pro vytvoření systému E-Four Toyota přidala zadní motor s výkonem 50 kW, který s pomocí výkonnějšího elektrického systému má rovněž vyšší výkon a točivý moment. Výsledkem je mimořádný vysoký výkon a vysoký točivý moment včetně vysoké hospodárnosti. Systém VDM pro novou generaci systému řízení automobilu koordinuje hybridní systém, E-Four a systém elektronicky řízeného brždění a významně zlepšuje chování vozu a jeho stabilitu.
Koncept PM
je miniaturní vozidlo pro jednu osobu. Kabina a struktura zavěšení kola jsou oddělené, což vozu PM umožňuje měnit jeho pozici v závislosti na rychlosti jízdy a usnadnit vjezd a výjezd. Přední světlomety ve tvaru antén mu dodávají vzhled exotické živočišné formy. Vznášející se virtuální displej rozpozná pozici řidičova prstu a zobrazí mu údaje o vozidle, polohu jiných vozů PM a další informace. Vozy PM mohou během cesty sdílet informace, samočinně následovat vedoucí vůz ve formaci a setkávat se.
Nový pětisedadlový koncept NLSV
má nízkou rovnou podlahu a vysoký strop. Má velké posuvné dveře o ploše 1,26 m2 na elektrický pohon s dálkovým ovládáním, umožňující vstup při vzpřímené chůzi i snadný vstup či výstup malým dětem, neboť jejich práh je pouze 30 cm nad vozovkou. Sedadla lze uspořádat tak, že je možné převážet velké předměty včetně jízdních kol. Masivní karoserie, do oblouku vyklenutá kabina má velké prosklené plochy. Interiér s plochou podlahou, dvoubarevnými povrchovými materiály a dalšími detaily působí téměř jako obývací pokoj na kolech.
CROWN CONCEPT
Mocná, až k zemi sahající elegance exteriéru tohoto konceptu rezonuje s rytmem tahů štětce při psaní japonského písma. Střecha se prolíná se zadním sloupkem charakteristicky ozdobným způsobem. Prostředí pětisedadlového interiéru se vyznačuje prvotřídní pohostinností: Prostorná kabina vozu přivítá řidiče a spolucestující vkusným luxusem a pohodlím. Nově vyvinutý motor V6 3,3 l D-4 a šestistupňová samočinná převodovka poskytují prvotřídní kombinaci dynamického výkonu v celém rozsahu rychlostí a vynikající hospodárnost. Bezpečnostní technologie zahrnuje řízení pohybu automobilu založené na systému kontroly chování automobilu, systém bezpečnosti předcházejícího nárazu, pomocnou funkci pro udržení automobilu v jízdním pruhu, radarový systém nastavení rychlosti vozidla, přizpůsobivý systém předního osvětlení a optimální strukturu pro případ větší havárie i za účelem co nejmenšího zranění chodce.
Dále je vystaven závodní automobil TF103, který se účastnil všech 16 závodů F1 v roce 2003. Šlo o druhý rok působení Toyoty ve formuli 1, který Toyota nazvala Rokem výzvy. Vůz TF103 zaznamenal lepší jízdní výkony v důsledku kombinace vysoce výkonného a spolehlivého motoru RVX-03 a sedmistupňové převodovky. Gil de Ferran z týmu Marlboro Penske dovedl tento vůz k vítězství při závodu Indy 500. Toyota dodala motor Toyota Indy RV8l pěti týmům mistrovství vozů Indy Cars a vyhrála Pohár konstruktérů roku 2003.
Toyota vystavuje na tokijském autosalonu tyto sériové automobily: Alphard Hybrid, Avensis, bB, Caldina, Celica, Corolla Fielder, Corolla Spacio, Estima Hybrid, Ipsum, MR-S, Prius, Raum, RAV4 L, Sienta, Soarer, Vitz (úprava Modellista), Wish (úprava Modellista) a vozy pro dopravu tělesně postižených : Alphard G s invalidním vozíkem, Estima T s postranním zdviháním sedadla, Raum se zdviháním sedadla spolujezdce vpředu a Sienta s invalidním vozíkem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií