Toyota již podeváté v řadě zaznamenala v roce 2005 prodejní rekord na evropském trhu

Celkem prodala 935 431 automobilů značky Toyota a 28 777 značky Lexus.

Toyota zvýšila odbyt v roce 2005 o 5 % ve srovnání s rokem 2004 a zároveň zvýšila svůj podíl na trhu o 0,2 %. Ten v současnosti činí 5,1 % a je prozatím největší v celé historii působení značky Toyota v Evropě. Ve svých výrobních závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice vyrobila Toyota v loňském roce 638 000 automobilů, 588 000 motorů a téměř 337 000 převodovek. V letošním roce 2006 plánuje Toyota v Evropě prodat milion vozů a vyrobit zde při plném využití všech produkčních kapacit 806 000 automobilů, 860 000 pohonných jednotek a 575 000 převodovek.

Toyota dosáhla rekordní prodeje s následujícími modely: s Toyotou Corolla (207 846 vozů, +12 %), s Toyota Corolla Verso ( 91 354 vozů, +42 %), s legendárním Land Cruiserem (44 894 vozů, +7 %), s hybridním Priusem (18 758 vozů, +130 %). V roce 2005 přesáhl celosvětový prodej hybridních vozů značky Toyota již hranici 500 000 kusů.

Lexus s prodanými 28 777 automobily na evropském trhu, což bylo o 16 % více než v roce 2004, a to především díky rekordnímu odbytu modelů GS (6 144 vozů, +721 %) a RX (14 474 vozů).

V loňském roce utvořila Toyota nový prodejní rekord ve Velké Britániii (138 534 vozů), která zůstává i nadále jejím největším evropským odbytištěm. Druhým největším trhem je Itálie s rekordním prodejem 130 507 vozů (+1 %), těsně následována Německem, kde Toyota vloni rovněž zaznamenala prodejní rekord ve výši 130 275 vozů (+8 %). Na dalších místech se umístila Francie (92 024 vozů, +15 %) a Španělsko (65 498 vozů, +16 %), v obou zemích vytvořila Toyota rovněž prodejní rekord. Rusko se stalo nejrychleji rostoucím trhem v Evropě (64 102 vozů, +40 %).

Loňský rok uzavřel úspěšnou dekádu růstu prodejních a výrobních aktivit značky Toyota v Evropě. V roce 1995 prodala Toyota v Evropě pouhých 384 102 automobilů a měla zde jen dva výrobní závody ve Velké Británii (Burnaston a Deeside), jejichž produkce představovala 85 000 modelů Carina E a 88 000 pohonných jednotek. V současné době evropské prodejní rekordy Toyoty odrážejí rekordní evropskou produkci značky. Všechny nejdůležitější modely – AYGO, Yaris, Corolla, Corolla Verso a Avensis – jsou vyráběny v Evropě a o stoupající výrobní kapacitu, která se vyšplhala až na 830 000 automobilů, se podílí celkem osm závodů v šesti zemích (Velká Británie, Francie, Polsko, Turecko, Portugalsko a Česká republika). Toyota zaměstnává v Evropě přímo či nepřímo 55 000 lidí a její investice od roku 1990 přesáhly 6 miliard eur.

I v loňském roce si Toyota udržela vynikající renomé ve špičkové kvalitě výrobků. Její modely získaly prvenství v pěti kategoriích ze sedmi v německé studii spokojenosti zákazníků J.D. Power´s 2005 Germany Customer Satisfaction Index – samotná značka Toyota se v této studii umístila na prvním místě v celkovém hodnocení. Lexus obsadil první místo v J. D. Power´s 2005 U.K. Customer Satisfaction Index, zatímco Toyota byla čtvrtá celkově.

Bezpečnost vozů Toyota si rovněž vysloužila vloni patřičnou pozornost evropských zákazníků: nový model Yaris získal v prestižních bariérových testech Euro NCAP pět hvězdiček v hodnocení ochrany dospělých cestujících, nová Toyota AYGO získala ve stejném hodnocení čtyři hvězdičky a v ochraně dětí skvělé tři hvězdičky.

Loňský rok opět potvrdil vedoucí pozici automobilky Toyota ve vývoji a využití vyspělých technologií vstřícných životnímu prostředí. Toyota Prius byla podle německého autoklubu ADAC již podruhé v řadě vyhlášena nejekologičtějším vozem v Evropě. ADAC udělil vozu Toyota Avensis 2.0 D-4D D-CAT cenu pro nejlepší vznětový motor. Systém pohonu Hybrid Synergy Drive modelu Prius zvítězil ve dvou kategoriích International Engine of the Year Award 2005.

(Prodejní výsledky Toyoty v Evropě za rok 2005 zahrnují osobní a užitkové automobily prodávané v 25 zemích Evropské unie, mezi něž patří: Albánie,, Andorra, Azerbájdžán, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, Faerské ostrovy, Gruzie, Gibraltar, Grónsko, Island, Kazachstán, Lichtenštejnsko, Makedonie, Monako, Norsko, Rumunsko, Rusko, Srbsko a Černá hora, Švýcarsko, Tádžikistán, Turkmenistán, Ukrajina a Uzbekistán.)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...