Jízdní zkouška vozu Toyota FCHV v rámci testovacího programu na veřejných komunikacích byla zahájena před vládní budovou ósacké prefektury v centru města Ósaka. Vůz se vydal na rychlostní komunikaci Meishin, pokračoval na Tomei a poté jel po metropolitní rychlostní komunikaci Tokia. Cestu ukončil v automobilovém zábavním centru Mega Web v nábřežní oblasti Tokia, a celkově tak ujel 560 km. Vůz urazil trasu se zapnutou klimatizací a bez nutnosti zastavit kvůli natankování.
Testovaný model Toyota FCHV vykazuje o 25 % nižší spotřebu než předchozí verze. Je tomu díky zdokonaleným vysoce výkonným palivovým článkům Toyota FC Stack vlastní konstrukce. K nižší spotřebě přispěla i modernizace řídicího systému, který reguluje výkon palivových článků i nabíjení a vybíjení akumulátorů. Vůz je též vybaven vysokotlakými nádržemi 70 MPa vyvinutými v rámci Toyota Motor Corp.. Do těch je možné natankovat přibližně dvojnásobek vodíku v porovnání s nádržemi 35 MPa používanými v předchozích verzích modelu TOYOTA FCHV. Díky těmto zlepšením lze na jedno natankování urazit vzdálenost 750 km (v 10-15 testovacích jízdních cyklech).
Kromě otázek týkajících se skladování vodíku, nákladů na jeho výrobu a dalších technických problémů je třeba řešit i témata jako je infrastruktura zásobování a širší společenské dopady. Toyota usiluje o to, aby se vozidla s palivovými články začala běžně používat. Spolupracuje přitom s japonskou vládou, energetickými společnostmi i dalšími zainteresovanými subjekty. Toyota Motor Corporation v rámci těchto snah pokračuje ve výzkumu a vývoji, jehož výsledkem jsou postupná zlepšení, jako např. dojezdová vzdálenost, startování za nízkých teplot, životnost a úspory nákladů.
Technické specifikace modelu Toyota FCHV nasazeného na trase Ósaka – Tokio
Celková délka/šířka/výška (mm) – 4 735 / 1 815 / 1 685
Hmotnost – 1 880 kg
Počet cestujících – 5
Palivové články – Toyota FC Stack
Typ – Polymerový elektrolyt
Výkon – 90 kW
Motor – S permanentním magnetem
Nejvyšší výkon – 90 kW (122 k)
Nejvyšší krouticí moment – 260 N.m
Palivo – Vodík
Uložení – Vysokotlaké vodíkové zásobníky
Nejvyšší tlak tankovaného paliva – 70 MPa
Baterie – Nikl-metal-hydrid
Nejvyšší rychlost – 155 km/h
……………………………………………………………………………………………..
Na 40. Tokijském autosalonu pořádaném od 26.10. do 11.11.2007 si TOYOTU FCHV budou moci vyzkoušet i testovací řidiči v rámci akce „Testovací jízda na čistou energii“ sponzorované pořadateli autosalonu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií