Toyota FCHV poháněná palivovými články překonala trasu z Osaky do Tokia bez tankování

Dálkovou jízdní zkoušku o délce 560 km úspěšně absolvovala zdokonalená verze modelu Toyota FCHV poháněná palivovými články bez zastávky na dotankování paliva

Jízdní zkouška vozu Toyota FCHV v rámci testovacího programu na veřejných komunikacích byla zahájena před vládní budovou ósacké prefektury v centru města Ósaka. Vůz se vydal na rychlostní komunikaci Meishin, pokračoval na Tomei a poté jel po metropolitní rychlostní komunikaci Tokia. Cestu ukončil v automobilovém zábavním centru Mega Web v nábřežní oblasti Tokia, a celkově tak ujel 560 km. Vůz urazil trasu se zapnutou klimatizací a bez nutnosti zastavit kvůli natankování.

Toyota FCHV poháněná palivovými články překonala trasu z Osaky do Tokia bez tankování

Testovaný model Toyota FCHV vykazuje o 25 % nižší spotřebu než předchozí verze. Je tomu díky zdokonaleným vysoce výkonným palivovým článkům Toyota FC Stack vlastní konstrukce. K nižší spotřebě přispěla i modernizace řídicího systému, který reguluje výkon palivových článků i nabíjení a vybíjení akumulátorů. Vůz je též vybaven vysokotlakými nádržemi 70 MPa vyvinutými v rámci Toyota Motor Corp.. Do těch je možné natankovat přibližně dvojnásobek vodíku v porovnání s nádržemi 35 MPa používanými v předchozích verzích modelu TOYOTA FCHV. Díky těmto zlepšením lze na jedno natankování urazit vzdálenost 750 km (v 10-15 testovacích jízdních cyklech).

Kromě otázek týkajících se skladování vodíku, nákladů na jeho výrobu a dalších technických problémů je třeba řešit i témata jako je infrastruktura zásobování a širší společenské dopady. Toyota usiluje o to, aby se vozidla s palivovými články začala běžně používat. Spolupracuje přitom s japonskou vládou, energetickými společnostmi i dalšími zainteresovanými subjekty. Toyota Motor Corporation v rámci těchto snah pokračuje ve výzkumu a vývoji, jehož výsledkem jsou postupná zlepšení, jako např. dojezdová vzdálenost, startování za nízkých teplot, životnost a úspory nákladů.

Technické specifikace modelu Toyota FCHV nasazeného na trase Ósaka – Tokio

Celková délka/šířka/výška (mm) – 4 735 / 1 815 / 1 685

Hmotnost – 1 880 kg

Počet cestujících – 5

Palivové články – Toyota FC Stack

Typ – Polymerový elektrolyt

Výkon – 90 kW

Motor – S permanentním magnetem

Nejvyšší výkon – 90 kW (122 k)

Nejvyšší krouticí moment – 260 N.m

Palivo – Vodík

Uložení – Vysokotlaké vodíkové zásobníky

Nejvyšší tlak tankovaného paliva – 70 MPa

Baterie – Nikl-metal-hydrid

Nejvyšší rychlost – 155 km/h

……………………………………………………………………………………………..

Na 40. Tokijském autosalonu pořádaném od 26.10. do 11.11.2007 si TOYOTU FCHV budou moci vyzkoušet i testovací řidiči v rámci akce „Testovací jízda na čistou energii“ sponzorované pořadateli autosalonu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...