Toyota E-Four: první hybridní 4×4

Zatímco hybridní technologie, kombinace spalovacího a elektrického motoru, byla už úspěšně zavedena u modelu Prius, presentuje Toyota s modelem E-Four další vývojový stupeň tohoto konceptu.

V těchto dnech se začíná v Japonsku rozbíhat výroba nového hybridního vozidla Toyota E-Four Hybrid, které nenabízí pouze za všech podmínek neomezenou radost z jízdy, ale také patřičnou porci bezpečnosti.


Toyota E-Four: první hybridní 4x4

V prvním hybridním automobilu s pohonem všech kol najde pohodlí a místo až sedm osob, přičemž jeho přednost spočívá v tom, že spotřebuje jen polovinu paliva než srovnatelné vozidlo segmentu MPV. Protože se systém sám řídí a nabíjí, vyřešila Toyota hlavní problém obvyklých elektromotorů novým nabíjením akumulátorů přímo z elektrické zásuvky.

Hybridní pohon tvoří vysoce účinný zážehový motor 2.4 v kombinaci s dvěma elektromotory, z nichž jeden je umístěn vpředu společně s variabilní převodovkou CVT a druhý vzadu.


Benzinový motor přenáší svoji sílu prostřednictvím bezstupňové převodovky na přední kola, přičemž elektromotor umístěný vpředu může tento pohon v případě potřeby podporovat případně pracovat jako generátor k nabíjení akumulátorů.


Zadní elektromotor v případě potřeby pohání zadní kola. Oba elektromotory pak při brzdění dobíjejí akumulátory. Za normálních provozních podmínek může být část výkonu zážehového motoru použita ve prospěch předního elektromotoru, který tak může dobíjet akumulátory. Při zrychlení oba elektromotory podporují zvýšení rychlosti. Naopak při nižším zatížení, např. ve městě, se může benzinový motor deaktivovat, a vozidlo je poháněno výhradně elektrickou silou.


Pokud se na kluzkém povrchu začnou protáčet přední kola, dojde ke snížení výkonu a energie z benzinového motoru je převáděna na přední elektromotor. Ten pracuje potom jako generátor zadního elektromotoru, čímž dochází k přenosu energie z předních kol na zadní. Pokud by nestačila, může systém zapojit ještě akumulátory.


Hybridní systém nedodává sílu jen pro vozidlo, ale elektrickým proudem zásobuje také ostatní spotřebiče. S pohotovostním výkonem 1,5 kW je Toyota E-Four Hybrid právem označována jako „generátor na kolech“. Může být využita třeba pro pohon invalidních vozíků nebo i nářadí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...