Toyota dosáhla rekordní roční prodej v Evropě již podesáté v řadě

Prodej vozů v Evropě v roce 2006 vzrostl o 13 % na 1 124 119 vozů – z toho 1 073 549 značky Toyota a 50 570 značky Lexus.

A to na trhu, jehož celkový růst byl pouhých 2,7 %.

Toyota dosáhla rekordní roční prodej v Evropě již podesáté v řadě

Poprvé ve své historii prodala Toyota více než 1 milión vozů v širším regionu Evropy, což představuje nárůst o 11 % proti roku 2005. U značky Lexus byl nárůst ještě významnější, neboť prodej stoupl o 76 % a poprvé byla prolomena hranice 50 tisíc prodaných vozů. Díky skvělým výsledkům se podíl značky Toyota na trhu zvýšil o 0,5 procentního bodu na 5,84 % – historicky nejvyšší podíl této značky na evropském trhu. Cílem pro rok 2007 je 1,22 mil. prodaných vozů v Evropě.

Růst firmy Toyota na evropském trhu je založen na výrobě v Evropě. Přibližně 70 % všech vozů prodaných v Evropě se zde také vyrábí. V roce 2006 to představovalo 808 463 vozů, 863 507 motorů a 568 212 převodovek vyrobených ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice. V roce 2007 budou výrobní kapacity všech závodů opět naplněny a na konci roku bude dokonce otevřen nový závod v ruském Petrohradu.

Rok 2006 byl ve znamení řady novinek; Toyota úspěšně zmodernizovala dva své klíčové produkty, modely Yaris a RAV4. Yaris se opět ukázal jako nejúspěšnější produkt Toyoty v Evropě, neboť prodeje zde dosáhly hodnoty 250 880 vozů (+17 %) a Toyota RAV4 se opět stala nejoblíbenějším vozem s pohonem všech kol v Evropě s nárůstem počtu prodaných vozů o 23 % na výsledných 126 210 vozů. Rekordních prodejů dosáhla automobilka i v případě modelu AYGO (97 526 kusů,+ 315 %), Corolla Verso (95 684 ks, +3 %), Hilux (20 066 ks, + 87 %) a Prius (22 778 ks, +21 %).

Na růstu prodeje značky Lexus se podílelo představení čtyř nových modelů: GS450h, RX350, IS220d a LS460. V roce 2006 se nejlépe prodávala modelová řada IS (21 772 ks, +275 %) následovaná řadou RX (19 543 ks, +35 %). Hybridní modely představovaly 26 % všech prodaných vozů Lexus a společně s modelem Prius se podílely na celkovém počtu 36 016 prodaných hybridních vozů, což představuje nárůst o 54 %.

V roce 2006 bylo pro Toyotu největším trhem Německo, kde se prodalo 141 097 vozů (+8 %), za nímž těsně následovala Velká Británie (140 075 ks, +1 %) a Itálie (138 199 ks, +6 %). Nejvýznamnější růst byl zaznamenán v Rusku (+63 %), kde se prodalo celkem 108 959 vozů. Ve Francii byla poprvé překonána hranice 100 tisíc prodaných vozů – celkem 103 538 ks (+13 %).

V roce 2006 se Toyota ukázala jako nejrychleji rostoucí automobilová značka ve Francii, Španělsku, Nizozemí, Portugalsku a Řecku. Toyota obsadila vedoucí místo na trhu v sedmi evropských zemích, včetně Řecka, Irska a Finska.

Tadashi Arashima komentuje výhled do budoucna takto:

„Rok 2007 bude pro Toyotu náročný. Chceme zvýšit počet prodaných vozů i podíl na trhu ve všech evropských zemích. Toho dosáhneme jen v případě, že budeme na první místo stavět zákazníka, kterému poskytneme nejvyšší možnou kvalitu. Naše modelová řada pro rok 2007 tomu odpovídá a my i nadále očekáváme přesvědčivé výsledky všech modelů, zvláště vozů AYGO, Yaris, RAV4 a nových modelů značky Lexus. K dosažení cíle nám pomůže i zcela nový model Auris, jenž dosáhl pěti hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP a který uvedeme na trh na jaře 2007.“

Toyota má v plánu prodat v roce 2007 na evropském trhu 1,22 mil. vozů, z toho 1,16 mil. pod značkou Toyota a 56 000 vozů Lexus. Očekává se, že počet prodaných vozů s hybridním pohonem dosáhne hodnoty 44 500 vozů.

Údaje o prodeji společnosti Toyota za rok 2006 v Evropě zahrnují veškerá osobní a užitková vozidla ve 27 členských zemích EU a: Albánii, Andoře, Ázerbajdžánu, Bělorusku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Faerských ostrovech, Gruzii, Gibraltaru, Grónsku, Islandu, Kazachstánu, Lichtenštejnsku, Makedonii, Monaku, Norsku, Ruské federaci, Srbsku a Černé hoře, Švýcarsku, Tádžikistánu, Turecku, Turkmenistánu, Ukrajině a Uzbekistánu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...