Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Corolla v provedení sedan na mě zapůsobila nejen elegantními klasickými aerodynamickými liniemi, ale i svým reprezentačním robustním provedením.

Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce
Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce
Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Zákazníci v posledním období projevují zvýšený zájem o vozy v provedení sedan. Proto se dá předpokládat, že Corolla v provedení sedan bude mít stejný prodejní úspěch jako v  roce 2002 již uvedené Corolly v provedení hatchback ve tří a pětidveřové verzi a též v minulém roce na trh uvedené Corolly v provedení kombi a verso.

Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Komfortní interiér je prostorný s velkými pohodlnými sedadly – sedadlo řidiče i volant jsou výškově nastavitelné. V základní výbavě je airbag řidiče i spolujezdce. Přehledná palubní deska obsahuje mimo jiné i palubní počítač, ukazatel vnější teploty a digitální hodiny, sdělovače a ovládače jsou rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Kladně lze hodnotit zavazadlový prostor (s krytem v základní výbavě) o objemu 437 litrů, který je u vozů této třídy jedním z největších.

Testovaný sedan měl benzinový šestnáctiventilový čtyřválcový DOHC motor 1,4 l se známým variabilním časováním ventilů (VVT-i), které zajišťuje velmi dobrou akceleraci motoru v širokém pásmu otáček a snižuje tak nutnost častého řazení. Výrobce uvádí výkon motoru 71 kW při 6 000 ot/min, nejvyšší hodnotu točivého momentu 130 Nm při 4 800 ot/min, maximální rychlost 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Při přebírání Corolly k testu, jsem měl obavy, zda motor 1,4 l bude dostatečně výkonný pro vůz dosahující celkové hmotnosti 1 655 kg. Testovací jízdy mě přesvědčily, že mé obavy byly neopodstatněné. Vůz ochotně zrychloval i při nižších otáčkách, po podřazení prudce akceleroval a díky vhodně zvolenému odstupňování jednotlivých rychlostí, účinnému posilovači řízení a vybavení účinnými kotoučovými brzdami se systémem ABS + EBD mně umožňoval projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí a dosahování vyšších průměrných rychlostí. Velký podíl na této skutečnosti má přirozeně i povedená konstrukce podvozku. Hladina hluku i při vyšších rychlostech a vyšších otáčkách motoru je v interiéru vozu nízká díky nejen dobrému odhlučnění motoru, ale i podvozku.


Že se dá se sedanem jezdit sportovně, dokazuje skutečnost, že na trojku ochotně akceleruje na rychlost 130 km/h, na čtyřku na 180 km/h a na pětku při 130 km rychlosti vykazuje otáčkoměr pouze 3600 ot/min: do 6000 ot/min má tedy ještě značnou rezervu.


Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km. Při normální hospodárné jízdě jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 6,5 l na 100 km, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem. Při sportovním způsobu jízdy i když „s lehkou nohou“ jsem dociloval kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km.


Testovaný Sedan byl ve stupni výbavy Terra, která mimo již výše uvedené vybavení má v základní výbavě a tedy obsažené v základní ceně elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání dveří, imobilizér a rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory.


Cena Corolly Sedan ve stupni výbavy Terra s bohatou základní výbavou s motorem 1,4 l je 476 900 Kč. Na první pohled se zdá cena vysoká, ovšem při porovnávání s jinými modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu bohatou výbavu obsaženou v základní ceně, jízdní vlastnosti vozu, tradičně vysokou bezpečnost a spolehlivost vozů značky Toyota.


Toyotu Corollu Sedan s motorem 1,4 l je možné zakoupit i v nižší výbavě Base za 436 900 Kč anebo  se stejným obsahem motoru, ale s výkonem 81 kW v nejvyšším stupni výbavy Sol za 591 900 Kč. Dále je též možné zvolit benzinový motor 1,6 l s výkonem 81 kW anebo naftový motor 2,0D4-D s výkonem 66 kW.


Pro vaši informaci uvádíme ještě přehlednou specifikaci jednotlivých stupňů výbav:


Výbava v základním nejnižším stupni Base obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, palubní počítač, imobilizér, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a rádio s CD přehrávačem. (U verze kombi ještě kryt zavazadlového prostoru a podélné střešní nosiče.)


Vyšší výbava ve stupni Terra obsahuje navíc elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání dveří.


Nejvyšší stupeň výbavy Sol obsahuje navíc boční airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání i u zadních oken, dálkové zamykání, vyhřívání zpětných zrcátek, ovládání audiosoustavy na volantu, kožený potah volantu a hlavice řadící páky, obložení interiéru v karbonu.


Připomínáme, že od uvedení Corolly na trh v roce 1996 bylo prodáno za 35 let celkem 29 milionů Corolly, což představuje téměř 20 % z vyrobených vozů Toyotou. V posledních pěti letech dosahuje výroba Corolly 911 000 vozů ročně. V současné době prodávaná Corolla je již Corollou deváté generace, s kterou chce Toyota v konkurenčně obsazené střední třídě automobilů docílit na evropských trzích do roku 2005 pěti procentního podílu na trhu. Proto byly nově uvedené modely Corolly vyvinuty v Evropě podle požadavků evropských zákazníků.     


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...