Toyota přichází s výraznou modernizací svého nejmenšího modelu. Aygo X, oblíbený městský crossover, se dočkal nejen omlazeného vzhledu a vylepšeného interiéru, ale poprvé v historii také plnohodnotného hybridního pohonu. Změny přináší vyšší výkon, nižší spotřebu, vyšší komfort i nové technologie, a to vše bez ztráty typické obratnosti a kompaktních rozměrů. Novinkou je rovněž ostrá sportovní verze GR SPORT, inspirovaná motorsportem.
Technika: Hybridní srdce z vyšší třídy
Největší technickou změnou je nasazení plně hybridního pohonu, který Aygo X přebírá od modelů Yaris a Yaris Cross. Předchozí litrový tříválec nahrazuje hybridní soustava kombinující benzinový tříválec 1.5 litru s elektromotorem a celkově poskytuje výkon 116 koní. To představuje o 44 koní více než u předchozí verze. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá méně než 10 sekund, přičemž spotřeba paliva se pohybuje na velmi příznivé hodnotě a emise CO₂ činí pouhých 86 gramů na kilometr podle metodiky WLTP.
Nové Aygo X využívá platformu TNGA GA-B, která zajišťuje nízké těžiště, vysokou tuhost karoserie a výbornou ovladatelnost. I přes přítomnost hybridní baterie si vůz zachovává zavazadlový prostor o objemu 231 litrů – baterie jsou chytře umístěné pod zadními sedadly a pomocná baterie pod podlahou kufru. Díky tomu zůstávají vnější rozměry nezměněné a Aygo X si udržuje své kompaktní proporce vhodné do městského provozu.
Toyota rovněž zapracovala na akustickém komfortu. Přibyly izolační materiály, silnější čelní sklo, kryt motoru, pryžové výfukové komponenty a přepracované tlumiče, což výrazně snižuje vnímaný hluk v interiéru.
Samozřejmostí je i kompletní sada bezpečnostních asistentů Toyota Safety Sense, zahrnující adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek či automatické brzdění před překážkou. Systém umožňuje také aktualizace přes internet (OTA).
Design: Městský styl s robustními prvky
Exteriér faceliftovaného Aygo X se dočkal modernizace – prodloužený přední převis, přepracovaná maska chladiče a nový design světlometů dodávají vozu výraznější charakter. Zákazníci si mohou vybrat mezi litými koly o velikosti 17 nebo 18 palců. Robustní černé lemy podběhů podtrhují crossoverový vzhled.
Uvnitř se objevuje digitální přístrojový panel o velikosti 7″, nové ovládací prvky, bezdrátové USB-C porty, elektronická parkovací brzda a v některých verzích také elektrická klimatizace. Interiér využívá materiály typu SakuraTouch, které jsou ekologickou alternativou kůži a zároveň mají nižší uhlíkovou stopu. Kromě standardní pevné střechy jsou dostupné i varianty s plátěnou nebo panoramatickou střechou.
Přestože se jedná o kompaktní vůz, Aygo X nabízí pohodlné sezení pro čtyři osoby a vyšší pozici za volantem, která zlepšuje výhled i bezpečnost v hustém městském provozu.
GR SPORT: Sportovní duše v malém těle
Novinkou v nabídce je sportovní varianta GR SPORT, která přináší do segmentu A špetku závodního ducha. Verze vznikla pod vlivem divize Toyota GAZOO Racing a vyznačuje se specifickými designovými detaily – například sportovními nárazníky, exkluzivními koly, oranžovo-černou barevnou kombinací nebo maskou s logem „G“.
Podvozek GR SPORT je upravený – tužší pružiny, odlišné tlumiče a přeprogramovaný elektrický posilovač řízení poskytují ostřejší reakce a dynamičtější jízdní projev. Vše je však navrženo tak, aby vůz neztratil komfort potřebný při každodenním ježdění po městě.
V interiéru se objevují sportovní sedačky, vyšívaná loga GR a kontrastní červeno-černé detaily. Výbava vychází z nejvyšší úrovně a přidává na exkluzivitě.
Výroba a dostupnost
Modernizované Aygo X se bude vyrábět v českém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně, kde se tento model vyrábí už od roku 2005. Nová hybridní verze vzniká jako součást oslav 20 let od založení továrny. Do prodeje se nové Aygo X dostane na evropské trhy koncem roku 2025.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií