Tomáš Enge o Škodě Superb
„Škoda Superb je jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Jsem opravdu potěšený, že jsem si tento nový český vůz mohl vyzkoušet“ sdělil po testovací jízdě Tomáš Enge, první pilot v historii formule 1 z České republiky.
„Nový model velké škodovky se mi zalíbil už jako studie, kterou jsem viděl vystavenou letos létě na autosalonu v Brně. I když jsem si tenkrát auto prohledl jenom zvenku, jemná linie velké a přitom elegantní karoserie na mě udělala skutečný dojem. Ale přestože se hodně mluví o tom, že nová Škoda má i řadu koncernových prvků, podle masky je každému na první pohled jasné, jaké že auto se k němu blíží a že to je naše Škoda.“
|
---|
Jenomže to už se Tomáš Enge, který v paddocku velkých cen formule jedna parkuje vedle vozů značky Ferrari a dalších symbolů luxusu a rychlosti, svojí Octavii RS, ocitl za volantem: „Zevnitř vidím Superba poprvé vlastně až dnes. Interiér působí stejně jako karosérie velice elegantně a prostorně. Na první pohled jsou všechny ovládací prvky vhodně ergonomicky řešeny, všechno je, zdá se, jak má být. Sedí se mi dobře, sedadlo se dá lehce přizpůsobit požadavkům řidiče. Uvnitř vozu několik systémů airbagů, dokonce i hlavové airbagy, takže vozu nechybí ani nejmodernější bezpečnostní prvky. To všechno ale u této kategorie aut patří k věci.“ Tomáš Enge, který jezdí po závodních tratích rychlostmi kolem 350 km/h, zdůrazňuje jak důležitá je pasivní bezpečnost posádky.
Tomáš Enge sedí v autě nejraděj za volantem. U Škody Superb ale na chvilku udělal výjimku. „Líbí se mi hodně místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. “ komentoval Tomáš Enge s nohou přes nohu místa na zadním sedadle. „Jako člověka z automobilové branže mě zaujala i řada vyspělých technických řešení, které jsem u Superba stačil objevit. Příkladem je použití Bi-xenonových světlometů, výsuvných ostřikovačů světlometů, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním a mnohé další. Víceméně jsem z celého vozu příjemně překvapen, je to skutečně moderní, prostorné a komfortní auto.“
A pak Tomáš již na svém tradičním místě za volantem otočil klíčkem v zapalování a vyrazil na trať polygonu. K dispozici měl nejvýkonnější verzi poháněnou vidlicovým šestiválcovým zážehovým motorem 2,8 l 30V s výkonem 142 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. „Vůz má vysoko nadprůměrné akcelerační vlastnosti. I když automatická převodovka není pro mne, závodníka, zrovna to pravé, s modelem Tiptronic je to něco úplně jiného. Má totiž možnost volby programu manuálního řazení rychlostních stupňů, takže s autem se dá v pohodě jezdit i trochu sportovnějším stylem. Navíc si umím představit řidiče, kteří ocení její nepopíratelný komfort a přitom skutečně slušné dynamické vlastnosti i při volbě programu automatického řazení.“
Po krátkém svezení s novým vozem se jen těžko vyvozují detailní závěry. „První dojmy? Rozhodně mě Superb nezklamal, potvrzuje se tu, že pocit komfortu a bezpečí z jízdy s velkým autem je naprosto nenahraditelný. Je to jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Podvozek působí velice vyrovnaným, stabilním dojmem. I při ostřejším průjezdu zatáček se vůz chová neutrálně, nenaklání se. Rovněž k fungování brzd nemám výhrady. I když já osobně preferuji spíše trošku menší, sportovnější auta, myslím, že Škodu Superb bych taky hodně využil. Je to ideální auto pro cestování na velké trasy. Ty dlouhé přejezdy po celé Evropě na závody a testování by se daly s tímhle vozem zvládnout velmi pohodlně.“
12. listopadu 2001, jas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií