Poprvé v celé 47leté historii tohoto hodnocení byl titul Evropské auto roku udělen vozu na elektrický pohon.
Porota složená z 57 předních motoristických novinářů z 23 evropských zemí vybírala celkem ze 40 vozidel. V semifinále se pak Nissan LEAF musel utkat se soupeři značek Alfa Romeo, Citroën, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall a Volvo.
„Porota udělením této ceny uznala, že Nissan LEAF je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon. Je to první elektromobil, který se v mnoha ohledech vyrovná běžným vozům,“ řekl Hakan Matson, předseda poroty v soutěži Auto roku.
Prezident a generální ředitel společnosti Nissan Motor Co. Ltd. Carlos Ghosn uvedl: „Toto ocenění je opravdu přiznáním skutečnosti, že průkopník na poli nulových emisí, Nissan LEAF, je srovnatelný s konvenčními automobily, pokud jde o bezpečnost, výkon, prostor a jízdní vlastnosti. Odráží také jasnou vizi automobilky Nissan o budoucnosti dopravy, kterou nazýváme trvale udržitelná mobilita. I když na pořadníku značky Nissan již čekají tři další elektromobily a čtyři se chystá uvést také náš alianční partner Renault, představuje Nissan LEAF důležité vykročení směrem k budoucnosti s nulovými emisemi.“
Nissan Leaf je prvním masově vyráběným a cenově dostupným vozem s nulovými emisemi určeným pro globální trh.
Je poháněn kompaktním vpředu uloženým elektromotorem. Střídavý motor poskytuje výkon 80 kW a točivý moment 280 Nm, to stačí k tomu, aby dosáhl rychlostí 145 km/h. Elektromotoru dodává energii laminovaná lithium-iontová baterie Nissan s výkonem přes 90 kW. S ní vůz na jedno nabití ujede 175 km (nový evropský jízdní cyklus), což v praxi postačí většině městských řidičů.
Vůz je vybaven mnoha moderními prvky, jako např. brzdění s rekuperací energie, klimatizace, satelitní navigace, parkovací kamera a pokročilé systémy palubního počítače a telematiky. Unikátní konektivita umožní majiteli ovládat funkce dobíjení a tak sledovat aktuální stav nabití a zbývající kapacitu baterie, případně dálkově aktivovat vytápění interiéru prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače. Jediným volitelným doplňkem je solární panel vestavěný do zadního spoileru, který pomáhá nabíjet 12V baterii vozu pro pohon příslušenství.
V Japonsku a USA se první vozy dostanou k majitelům již v prosinci.
V Evropě je již možné vůz objednat, a to konkrétně v Portugalsku, Irsku, Velké Británii a Nizozemsku. Dodávky budou zahájeny začátkem roku 2011. Nissan LEAF se v současné době vyrábí v Japonsku, ale po otevření nových výrobních závodů koncem roku 2012 a začátkem roku 2013 se bude vyrábět také v Severní Americe a v Evropě.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií