Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratónu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni. Hned však byla úspěšná, neboť nejenže náročnou soutěž, dlouhou 1070 km dojela, ale také v Keni posbírala body do světového šampionátu. Stejný cíl má mladoboleslavský tovární tým i letos.
První ze dvou letošních testů Octavií WRC na Safari rallye, která se poprvé nejede o velikonocích, ale až v druhé polovině července, absolvoval v Africe Bruno Thiry: „Další konstrukční změny zlepšily výkonnost vozu. V uplynulém roce jsme kladli největší důraz na to, aby se octavie v této soutěži adaptovaly a dokázaly ji přežít. Letos už jsou naše cíle vyšší a chceme se soustředit na zisk bodů. Proto jsem při testování v Keni šlapal na plynový pedál jak jen to šlo. Potřebovali jsme zjistit, co všechno si s autem můžeme dovolit. Jediný malý problém se týkal čepů kol, ale ten do začátku rallye jistě odstraníme. Při testech jsem najel přes 350 km a musím konstatovat, že Škoda Octavia WRC je dnes už natolik rychlá a odolná, že u ní takřka není možné najít hranici možností. Z Afriky se vracím nadšený.“
Belgický jezdec si v Keni počínal se svým vozem natolik razantně, že si při projetí několika větších výmolů porušil krční páteř. „Testování jsem kvůli tomu ale přerušit nemusel, jen jsem se cestou domů zastavil u svého chiropraktika“.
V Keni zkoušel rovněž nové pneumatiky Michelin. „Při dlouhých rychlostních zkouškách může sehrát proražená guma významnou roli a více než dva defekty na jedné erzetě už vás ze závodu vyřadí nadobro,“ tvrdí 38letý pilot škodovky. „Michelin však odvedl skvělou práci. Přestože jsem jezdil ve velmi náročném terénu, pneumatiku se mi nepodařilo zlikvidovat ani jednu. Prvotřídní byla i nová silnější kola Speedline“.